Toon posts:

5.1 set icm hauppage tv kaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met het aansluiten van mijn hauppage win tv kaart en met 5.1 speaker set van u.s.blaster. Ik heb een asus p4p800 deluxe met een oude sb live player kaart die volgens mij niet 5.1 aan kan.
Het probleem is dat mijn 5.1 speakerset alle audio uitgangen van mijn moederboard in beslag neemt terwijl mijn hauppage kaartje via de line in van een geluidskaart/moederboard moet worden aangesloten. Ik heb al gekeken of ik misschien intern de tv kaart kan aansluiten maar dat kan niet.
Heeft iemand misschien een idee of moet ik toch een losse geluidskaart kopen, bijv. een audigy 2?

• HellFish
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 31-07 15:01

HellFish

Hang The DJ

Ik heb ook onboard geluid, maar dan van een Asus A7V333, en ik heb ook een WinTV kaart.
Volgens mij kan je geen 5.1 gebruiken samen met die TV kaart op die geluidskaart.
Ik denk dus dat je een nieuwe moet kopen.

Asus A7V333 | AMD XP 2000+ | 512 MB RAM PC2700 | Aopen GF 4 Ti4200 128MB (310/500) | DVD 16/40 | WinTV Go | ADSL 3.3 Mbit | Logitech Cordless Desktop Optical

• CTVirus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-07 12:28

CTVirus

Dexterslab FAN

kan wel, als je het pcb van die kaart(wintv) bekijkt zie je twee audio connectoren een van de twee de linker als je naar je proc kijkt en de kaart er in zit, kan je op de interne aux aansluiting aansluiten met behulp van een standaard intern audio kabeltje (beter bekent van cd-rom => geluidskaart).

Succes

edit:

ik vergis me heb natuurlijk een pctv pro, sorry

je kan natuurlijk wel het externe kabeltje intern op de aux op je geluidskaart aansluiten, moet je alleen even een stereo kabeltje en een intertn kabeltje goed aan elkaar vastmaken :)

[ Voor 30% gewijzigd door CTVirus op 23-08-2003 12:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat mij er niet zozeer om dat ik het geluid van de wintv kaart in 5.1 formaat hoor, maar dat ik gewoon geluid heb.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2003 12:43 ]

Verwijderd

Ik heb een Pinnacle tv-kaart en heb nu alles nog via line in lopen. Heb dus naast 3 uitgangen voor 5.1 nog een audio in-/uit lijn. Ik ga het denk ik aansluiten zoals CTVirus, maar dan moet ik een kabeltje vermaken. Zo had ik het vroeger in mijn oude pc namelijk ook.

• CTVirus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-07 12:28

CTVirus

Dexterslab FAN

Verwijderd schreef op 23 augustus 2003 @ 12:39:
Het gaat mij er niet zozeer om dat ik het geluid van de wintv kaart in 5.1 formaat hoor, maar dat ik gewoon geluid heb.
Dat is ook puur software matig gezien het op zijn best een stereo geluid is, maar je hebt toch op het pcb van je geluidskaart een aux aansluiting? Daar kan je het externe kabeltje van je tvkaart toch op aansluiten?
Pagina: 1