DTS-audio cd werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• MuTTLeYs
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-11-2025
Ik heb sinds vandaag mijn Sony DE495 DTS-versterker binnen.
DVD-speler aangesloten via Coaxiale-kabel en bij het afspelen van een DVD-film herkent de receiver mooi de DTS-track of Dolby Digital-track, dat gaat goed, perfect mooi geluid.

Maar nu heb ik dus een DTS-cd gedownload uit de nieuwsgroep en gebrand met Nero als audio-cd met 2-speed op een Taiyo Yuden CD-R.

Maar als ik hem afspeel op mijn DVD-speler (Philips 612) dan hoor ik alleen maar ruis.
De receiver herkent de DTS-cd niet en geeft aan PCM 44.1.
Vanaf de dvd-speler heb ik alleen een Coaxiale-kabel lopen en geen Rood/Witte-tulp-kabel voor gewone cd's.
In het menu van de DVD-speler staat de digitale-uitgang op AAN.

Wie weet wat er fout gaat ??
Zie ik iets over het hoofd of doe ik iets verkeerd ??
Wie helpt ?

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

DarkSide

theres no place like ::1

Dit soort cd's zijn meestal ISO's wat dus betekend dat je hem NIET als audio cd moet branden. Maar als image.
Dus gewoon de cue sheet importeren.
Dan werkt het wel.
Zo doe ik het altijd....

suc 6

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• MuTTLeYs
Het waren RAR's en die heb ik uitgepakt, toen had ik WAV bestanden.
Dus kan ik die gewoon branden met Nero.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

DarkSide

theres no place like ::1

Ik heb altijd een Bin en een Cue of een 1 wav en een cue......
Ik heb nog nooit meerdere wav's gehad.
En ik ben bang dat nero er dan ook een standaard cd van wil gaan maken en niet overweg kan met de DTS track......
Zou zo 1,2,3 geen oplossing weten dan....

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• MuTTLeYs
Met WINDVD 4 speelt hij wel goed af op de PC.

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:13

MaxxMark

HT is Tof!

Een wav moet je inderdaad gewoon als audio CD branden.. Ik heb het zelf ook vaak zat gedaan. Soms krijg je gewoon iso files, en die moet je gewoon als iso image branden, maar dat gaat ook altijd goed :)

Jou probleem klinkt wel erg vreemd though. Als ik hem over mijn tv afspeel (die geen DTS aan kan, logisch ;)) dan hoor ik ook ruis, maar over mn versterker herkent ie het DTS signaal en speelt het af als DTS.

Enige wat ik zou zeggen dat fout is is de overdracht van het signaal naar je receiver fout , al zou ik niet weten waarom en waar :(

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

• MuTTLeYs
Als de overdracht inderdaad fout zou zijn, waarom speelt een DVD-film met DTS dan wel goed af ?

Wel balen, DTS-audio cd's lijken me juist zo mooi...

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
maar hoe weet je dvd speler nou dat het dts audio is als je het brand als audio cd met een brand programma? :?
lijkt mij juist hardstikke stereo wat ie er zelf van gaat liggen maken, correct me if wrong?

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:38

CAP-Team

XBL: CAPTeam

audio cd is standaard stereo, niet DTS.. waarschijnlijk heeft Nero dit wel geprobeerd te branden wat niet gelukt is, wat resulteert in ruis.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Mijn gok is dat je receiver deze embedded dts tracks niet herkent. Het zijn namelijk gewoon dts streams in een pcm stream ge-embed. Je receiver gaat blijkbaar af op die pcm header. Ik weet de details niet exact, om eerlijk te zijn. Ik heb de grootste moeite zelf een dergelijke cd te vinden :/
Ik zou graag een soort van dts testcd hebben, iemand die weet waar je zoiets kunt vinden? (liefst commercieel gestampt, om brandproblemen te voorkomen)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 19-02 08:33

MeNTaL_TO

The future is not set

Receiver zelf op dts zetten?
Op dvdspeler ff kijken of DTS aanstaat en niet op conversie naar pcm? (lijkt me niet gezien dvd's het wel doen)

[ Voor 21% gewijzigd door MeNTaL_TO op 23-08-2003 13:24 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 19-02 08:33

MeNTaL_TO

The future is not set

CyBeR schreef op 23 augustus 2003 @ 12:57:
Mijn gok is dat je receiver deze embedded dts tracks niet herkent. Het zijn namelijk gewoon dts streams in een pcm stream ge-embed. Je receiver gaat blijkbaar af op die pcm header. Ik weet de details niet exact, om eerlijk te zijn. Ik heb de grootste moeite zelf een dergelijke cd te vinden :/
Ik zou graag een soort van dts testcd hebben, iemand die weet waar je zoiets kunt vinden? (liefst commercieel gestampt, om brandproblemen te voorkomen)
Je kan een dts demo cd kopen op de DTS site. (je kan ze ook downloaden als minidvd of als gewone cd)

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Pagina: 1