[xp] pc doet onstabiel

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
Mijn pc (zie specs onder) reageert de laatste tijd wat raar.
Explorer en Internet explorer vensters blijven steken, meestal als ik een link aanklinkt waarbij een nieuw venster geopend moet worden. Ook blijft de startbalk nog wel is hangen, dit kan ik dan weer verhelpen door een paar x op alt-tab te drukken en een goed actief venster open te zetten.

Wat is hier aan de hand? ;)

zelf denk ik btw dat het netwerk er iets mee te maken heeft.....

• Blauw
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:26

Blauw

De Schreeuw

Wel erg weinig info om een serieus advies over te geven, heb je SP1? en waarom denk je dat er iets met je netwerk is? Uitleg/specs over het netwerk? :?

Verwijderd

Dnc1n schreef op 23 August 2003 @ 11:30:
Mijn pc (zie specs onder) reageert de laatste tijd wat raar.
Explorer en Internet explorer vensters blijven steken, meestal als ik een link aanklinkt waarbij een nieuw venster geopend moet worden. Ook blijft de startbalk nog wel is hangen, dit kan ik dan weer verhelpen door een paar x op alt-tab te drukken en een goed actief venster open te zetten.

Wat is hier aan de hand? ;)

zelf denk ik btw dat het netwerk er iets mee te maken heeft.....
Heb je je pc al eens gescand op virussen? Het is namelijk een verschijnsel van het wel bekende virus "blaster". Je kunt dan geen nieuwe venster openen, en je netwerk performance gaat achteruit... ik zou als ik jou was eens je pc scannen. :)

Verwijderd

duncanvdlinden, ik heb dit zelf op Windows XP Home edition de hele tijd, hangende vensters, hangede internet explorer vensters, maar niet op Windows XP Proffecional.

Zodra ik naar Taskmanager ga en dan alles van mijn user bekijk wat aan staat, zijn dat stuk of 25 dingen, ik sluit ze allemaal af (behalve svhost.exe en al die hele belangrijke dingen voor windows), die op mijn user staan (Niet system enz afsluiten natuurlijk!), dan heb je weer lekker veel vrije geheugen en dan zal niks meer zo snel hangen.

Kan ook zijn dat je 3x IEXPLORER.EXE open hebt staan en dat hij daarom blijft steken.

Succes

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
Ik zal de boel ff scannen op virussen, Ik denk dat het iets met het netwerk te maken heeft omdat ik dit probleem ook vanaf een andere pc ken, de oplossing was heel simpel, netwerkstekker eruit, paar seconden w8en en hij liep weer als een zonnetje. alle hangende vensters kwamen naar voren en het was weer ok. Nu werkt deze methode alleen niet meer.

Ik heb Windowsxp pro sp1, specs zie onder.
verder heb ik niet zoveel bijzonders actief staan,
-ene datemanager (ongewilt programma)
-Mcafee 7.0
-meaya pop ad filter
en nog wat maar dat is na het probleem geinstalleerd

idd de boel afsluiten via ctrl+alt+del is de oplossing bijna altijd maar het probleem komt vaak net zo hard terug.

momenteel heb ik een aantal internet xplorer vensters vast en zie alleen maar 1x expolorer actief staan in taakmanager. iexplorer.exe staat wel een aantal x actief. maar dat lijk mij vrij normaal toch?

verder alle updates van windows update erop.

[ Voor 7% gewijzigd door Dnc1n op 23-08-2003 12:39 ]

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:58

momania

iPhone 30! Bam!

Dnc1n schreef op 23 augustus 2003 @ 12:38:
momenteel heb ik een aantal internet xplorer vensters vast en zie alleen maar 1x expolorer actief staan in taakmanager. iexplorer.exe staat wel een aantal x actief. maar dat lijk mij vrij normaal toch?

verder alle updates van windows update erop.
iexplorer.exe is een virus/worm/spyware (doorhalen wat niet van toepassing is :P)

De echte IE heet nml. iexplore.exe en bij meerdere vensters van IE openen, staat iexplore.exe nog steeds maar 1 keer in je taskmanager.

Ik zou dus maar eens goed op spyware e.d. gaan controleren.
Hoe dat moet en waarmee kan je allemaal hier lezen:
Software Algemeen - FAQ
offtopic:
Volgende keer wel je specs vermelden, ook al staan ze in je sig.
Sommige users hebben in hun prefs de sigs uitstaan, dus die zien dan nog je specs niet. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door momania op 23-08-2003 12:52 ]

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.