• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-02 09:21
Ik ben nu al enige tijd aan het klooien met een ISDN centrale (Elmeg C48) Here's the case :

Ik heb 6 analoge aansluitingen met allemaal een eigen nummer (intern en extern) en dat werkt allemaal prima. Nu hebben we ook één centraal nummer, waarbij het de bedoeling is dat alle toestellen overgaan. Ook dit werkt prima. Het probleem is echter, dat wanneer je naar buiten belt met een willekeurig toestel, dat hij dan het centrale nummer als afzender geeft, wat niet de bedoeling is.

Iemand enig idee hoe ik kan zorgen dat elk toestel z'n eigen nummer weergeeft als je naar buiten belt?

2e vraag: hoe zit het met de huidige situatie met de kostenregistratie ? Met andere woorden: hoe komt het op de rekening van KPN ?

DIT IS MIJN WEBSITE

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Het weergeven van eigen MSN bij het naar buiten bellen kan je bij een beetje behoorlijke centrale instellen per aansluiting. ...pak de handleiding (zie link hieronder) er bij, zoek hem op de website van de fabrikant oid, want daar staan de antwoorden op jouw vragen zeker in (in mijn Tiptel, GTB en quattrovox handleidingen kan ik ze zo vinden, lijkt me sterk dat Elmeg anders omgaat met z'n handleiding)

Kostenregistratie -> op de rekening verschijnen de gemaakte kosten per uitgaand MSN, maw als je alles zoals nu met het centrale nummer naar buiten laat bellen, dan komen alle kosten op 1 nummer bij elkaar. Als je de splitsing uitvoert zodat ieder toestel met z'n eigen nummer naar buiten belt, dan krijg je keurige rekeningen per aansluiting.

edit:

'k zie net dat de C48 en de c28 hetzelfde zijn qua opzet en te configgen met een tooltje, moet niet al te moeilijk zijn dan om het juiste tabblad erbij te pakken

alle downloads voor de c48

[ Voor 54% gewijzigd door MissingDog op 23-08-2003 11:33 ]

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-02 09:21
Bedankt voor je hulp. Ik zal ff wat meer info geven:

ik ben uiteraard al bezig met dat tooltje. Zoals ik het nu heb ingesteld heeft elk toestel een eigen MSN (uitgaand nummer). Tot slot heb ik dan nog een 7e MSN aangemaakt met het centrale nummer waarvan ik alle interne aansluitingen "lid heb gemaakt".

Ik heb zo'n idee dat dit niet helemaal de goede oplossing is... ik krijg het maar niet voor elkaar en die handleiding :X ik heb nog nooit zoiets gezien... wat een onduidelijke zooi ! Voor de software bestaat volgens mij geen handleiding en hij bevat helaas geen help-functie..

[edit 2]
Verder kan ik per MSN nog "oproepvariant" aanvinken... als ik dit aanvink kan ik geen interne aansluitingen meer "lid maken" van deze MSN. Ik begrijp ook niet wat dit nou weer is :? Het werkt i.i.g. niet, want als dit instel kan ik het centrale nummer niet meer bereiken.

[ Voor 114% gewijzigd door havana op 23-08-2003 12:54 ]

DIT IS MIJN WEBSITE