Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilovetechno
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-06 09:09
Mijn ouders gaan binnen korte tijd naar Amerika op vakantie.

Is het nog intressant om gadgets laten meenemen. Ik ben bijv. op zoek naar Mp3 speler (Xclef, Ipod etc.).

Is overige computerhardware er nog echt goedkoper?

Ik heb zelf gezocht naar prijzen enz. maar echt verder dan amazon kom ik niet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07-2024
volgens mij betaal je daar niet echt minder voor bepaalde hardware

verder raad ik het ook sterk af, want stel dat er iets kapot gaat.
ga maar is terug voor garantie ;)

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeKKeRVaaG
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-12-2023

LeKKeRVaaG

Ik doe aan Crea Doe aan doe ik

misschien wat legale cds als je een kazaa user bent, en misschien nieuwste Palm.
Maar moet zeggen dat het soms geeneens zoveel scheelt. Maar het is wel iets goedkoper dan hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilovetechno
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-06 09:09
idd. garantie is ook punt.. maar het lijkt mij dat je bijv. bij apple wereldwijde garantie hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kama
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-05 08:18

Kama

Game Coordinator

Tip: Laat de verpakking achter en stuur handleidinkjes en bonnetje/rekening per post naar Nederland. Neem de gadgets los je bagage mee.

Op alle hardware die je in het buiteland koopt moet je op Schiphol invoerbelasting betalen. Als het er maar genoeg op lijkt dat je de spulletjes al vanuit Nederland heen en weer hebt genomen, kun je onder die belasting uitkomen.

drs. Kama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-05 00:05
Lol, de hardware is daar veeeel goedkoper (22 € voor een Intel Gigabit adapter) maar ze werken daar wel op 110V (moest je het nog niet weten, je kunt je hardware frituren hier)
Door de douane gaat gemakkelijk (neem ze mee in handbagage indien duur genoeg, en/of neem de verpakking er af) ze trekken zich normaal daar niet van aan (had zelf 5 netwerkkaarten, 2 dikke boeken, nieuwe kleding en een laptop mee).

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1943

Als je iets van computers nodig hebt: http://www.compusa.com/
Of electronica: http://www.radioshack.com/

Die winkels zullen ook niet moeilijk te vinden zijn in de grotere steden.
Let er wel op dat de alle electrische apparaten op 110v werken.
Als het echter via een adapter gaat dan heb je grote kans dat die 110-220v slikt.

Je zou ook kunnen kijken voor digitale video camera of zo.
Ben zelf in een Sony factory outlet center geweest en daar lagen de digitale video cameras voor de helft van wat ze hier kosten.
En daar kon je kiezen tussen het NTSC of PAL (-> deze moet je dan hebben) model.

Waarom ga je eigenlijk niet mee? Als mijn ouders gingen dan zouden ze het moeilijk hebben om me te overtuigen om thuis te blijven.

[ Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 1943 op 23-08-2003 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-06 18:10

Galois

1811 - 1832

Ik heb een Minolta Dimage X in NL gekocht voor 400 euro (half jaar geleden), vriendje van mij, was maand later voor zijn werk naar Amerika en kocht dezelfde camera voor 240 dollar! (dus nog minder euro's). Dat is dus zeker de moeite waard. Voor bijna 200 euro wil ik best het risico nemen wat betreft de garantie. :)

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83272

in america zijn hardware product zeker wel goedkoper!!
alle producten die via amerika worden ingevoerd word belasting over betaald, dus in amerika betaal je die belastingen dus niet, dus ben je zeker 20% goedkoper uit.

als je van consoles houd, neem veel spullen mee die te maken hebben met bijv. de nieuwe gba sp, een gba spel kost in de VS ongeveer 30$, terwijl dat in nederland tussen de 40 en 50 euro licht 8)7

als je een mp3 speler koopt, neem dan bijvoorbeeld een van een goed merk die ook gestationeerd zijn in de benelux, bespaard weer wat tijd en geld als je een defect hebt :P

de tips over de douane zijn al gegeven, zorg dat je de verpakkingen die je dan opstuurt NIET verzekerd, dan komt er namelijk een plakbrief met de waarde op, ook al is deze waarde maar een euro of wat, toch zal het er verdacht uit zien als je een pakketje van een paar euro laat verzekeren, als ze in het pakketje kijken ben je de l#l, ik spreek uit ervaring :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hneel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:26

hneel

denkt er het zijne van

Je mag sowieso met de hand voor een groter bedrag belastingvrij invoeren dan per post. Met de hand is het 175€ en per post 22 (inclusief shipping & handling)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7431

Apple is in de USA gigantisch veel goedkoper mocht daar intresse in hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiPasta
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-06 15:20

AntiPasta

d1 m0z4rella

laatste keer dat ik naar Amerika ging kwam ik terug met +- 400e aan console spul... gewoon door de douane gelopen, niets aan de hand :)

Dual Hitachi SH2 @ 28mhz + SH1 @ 20mhz / 6 mb RAM / 1.5 mb VRAM / 2x VDP video / 68k+DSP+SCSP sound / 2x speed CD-ROM / 28K8 netlink modem / nifty white case saying "Sega Saturn" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:48
AntiPasta schreef op 24 August 2003 @ 01:39:
laatste keer dat ik naar Amerika ging kwam ik terug met +- 400e aan console spul... gewoon door de douane gelopen, niets aan de hand :)
maar zou een stuk minder prettig zijn als je dus wel gecontroleerd werd op die spullen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-05 15:34

RRX

@life-

Guru Evi schreef op 23 August 2003 @ 10:46:
Lol, de hardware is daar veeeel goedkoper (22 € voor een Intel Gigabit adapter) maar ze werken daar wel op 110V (moest je het nog niet weten, je kunt je hardware frituren hier)
Door de douane gaat gemakkelijk (neem ze mee in handbagage indien duur genoeg, en/of neem de verpakking er af) ze trekken zich normaal daar niet van aan (had zelf 5 netwerkkaarten, 2 dikke boeken, nieuwe kleding en een laptop mee).
Intern werkt een PC toch niet meer @ 110 volt? de voeding zet het toch altijd om naar 5/12 V ?

mijn T.net systeemspecspagina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1943

RRX schreef op 24 augustus 2003 @ 01:52:
[...]

Intern werkt een PC toch niet meer @ 110 volt? de voeding zet het toch altijd om naar 5/12 V ?
Maar dan moet je voeding dus wel 220v aankunnen. Bij de meesten is dit geen probleem maar controleren is natuurlijk geen overbodige luxe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:18

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Anoniem: 1943 schreef op 24 August 2003 @ 11:01:
[...]

Maar dan moet je voeding dus wel 220v aankunnen. Bij de meesten is dit geen probleem maar controleren is natuurlijk geen overbodige luxe.
Op iedere voeding zit al heel lang een 220/110 schakelaar hoor. PC's zijn echt geen probleem.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solstice
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-12-2018
Klopt.
Ik heb zelf 4 jaar in de USA gewoond en nam mijn computer en monitor gewoon mee. Ze konden allemaal 120-230 V aan.
Gewoon daar opletten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89895

Ik kom er net van vandaan (Florida, de goedkoopste staat dus) en hardware is minstens zo duur als hier.

Kleding is daarentegen wel goedkoper. :)

Edit:

Ook voor consoles en games hoef je er niet heen te gaan. Ontzettend veel spellen maar niet veel goedkoper. Bovendien moet je console omgebouwd zijn om ze te kunnen spelen.

[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 89895 op 24-08-2003 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjorden
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
De computerhardware is daar zeker wel goedkoper, simpel te vergelijken van pricewatch hier op tweakers en amerikaanse pricewatch. Daarbij letten op de grote winkelketens die daar in elke grote stad te vinden zijn en je de hardware zo kan meenemen. Blijf je langere tijd op dezelfde plaats (hotel) dan kan je daar via internet bestellen (nog goedkoper) en laat je het naar het hotel versturen (heb ik ook gedaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82441

VGA's zijn daar goedkoop:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:15

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ipod's zijn daar 100 dollar goedkoper dan hier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-05 15:34

RRX

@life-

Anoniem: 1943 schreef op 24 August 2003 @ 11:01:
[...]

Hij heeft het toch over het kopen van een intel gygabit adapter?

mijn T.net systeemspecspagina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
Memorysticks (Sony) zijn er 30% goedkoper......
Consolegames (iig Sony PS2) moet je mee oppassen ivm regiocode en PAL<>NSTC

Wat wil je hebben? Lees een ipodje... zoals te lezen zijn die wel goedkoper daar :)

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 02:56
(moest je het nog niet weten, je kunt je hardware frituren hier)
Zo sneuvelde de eerst IBM-PC 30 jaar geleden ook in Nederland. :)

Met de lage euro koers is het niet echt altijd meer aantrekkelijk om iets mee te laten nemen.
Voor 50 euro verschil heb ik toch liever wel garantie.

Senile! Senile Oekaki

Anoniem: 83301

iriver 390 199$ hier 299€ (mp3 speler)
Pagina: 1