Toon posts:

Post hier je tvkaart capture

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo :) ,

Ik ben al een hele tijd voor een tvkaart aan het kijken maar kan me niks bij de kwaliteit voorstellen... Ik heb namelijk zo m'n bedenkingen of hij wel goed weergeeft en het signaal bijv. even sterk is als op mijn 50 hertz sony dingetje :)

Omdat ik de kwaliteit en prijs met elkaar wil vergelijken zou ik het graag waarderen als jullie hier een capture van zo'n 5 seconde posten zodat ik de kwaiteit (op 640x480 :? ) kan zien... De zender die je neemt is naar keuze :+ , ik vind het ook niet erg als je een videoplank als tvkaart gebruikt want dan zijn captures ook van harte welkom :)

Zet aub bij de capture welke kaart je gebruikt, wat de prijs is en wanneer je hem gekocht hebt...

Zo kan ik een beetje kijken en heb ik een idee want ik kan nergens captures vinden :'( .

Alvast hartelijk dank en wie weet helpen jullie ook nog meer mensen dan mij :D

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2003 10:17 ]

Verwijderd

De tuners op de kaarten zijn meestal prima (anders zouden ze niet door kwaliteitstesten heenkomen), de kwaliteit van het beeld ligt meestal aan de overige factoren. De tuners zijn gevoeliger dan tuners in je tv, en daarom dien je extra zorg te besteden aan bijvoorbeeld uitstekende kwaliteit kabel, de afstand die je wilt leggen kan teveel zijn, en wellicht moet er zelfs een versterker tussen om acceptabel beeld te krijgen.

[search=beste coaxkabel]
[search=kabel tv-kaart versterker]

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:59

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Hmm, 5 sec mpeg upload van een capture is niet leuk met ISDN... :/ 2,2 mb.

Ik heb zelf een paar weken geleden een Hauppauge WinTV Nova CI gekocht. Dit is een DVB (satelietontvanger), dus niet een TV kaart pur sang. Het ding kostte me 299€ Hard disk recording is een eitje, compleet met time shifting etc.

Maar hier kun je de capture vinden die ik zojuist gemaakt heb (5 sec, mpeg):

He who controls the Spice, controls the Universe.

Verwijderd

Topicstarter
argh, mijn windows mediaplayer kan hem niet afspelen... even kijken of ik 9 heb, inddgeval bedankt voor de post morpheus en courage :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

vind je stills ook goed?
ik heb helaas niet genoeg webspace om dat ding te uppen.

Verwijderd

Topicstarter
stills is ook goed hoor :)

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-08 01:09

DinX

Motormuis

Ik zal even een screen capture posten.
Je moet wel de laatste windows media codecs hebben (zitten standaard bij media player 9, maar je kan ze ook apart downen @ microsoft.com normaal).

Ik speel het gewoon in winamp af

http://users.skynet.be/DinX/capture.avi

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Verwijderd

Topicstarter
mooie kwaliteit... maar welke kaart gebruik je dinx?

trouwen tot welke formaten kan je opnemen? dat zou ik ook graag vermeld horen :D

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Misschien ook een idee om te posten wat voor kaart je hebt ;) Bij de specs op je site staat ie ook niet geloof ik.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-08 01:09

DinX

Motormuis

Ik heb een PCTC Rave

Die neemt op op 352 x 288 met dat programma.
Heb em nog nooit in hogere kwaliteit weten opnemen. Als ik dat probeer dan krijg ik een fout dat het niet kan.

Ik denk dat het een beperking van het programma is.
Met Pinnacle Studio kan ik tot 720 x 576 opnemen.

[ Voor 23% gewijzigd door DinX op 23-08-2003 11:39 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Verwijderd

Topicstarter
okee! op naar de 720x576 ;) !

je bedoeld trouwens zeker een PCTV? of is tc al een oude versie ofzo?

Verwijderd

kan iemand even een caputer maken met een Leadtek WinFast TV 2000 XP

Verwijderd

Topicstarter
moet je maar net hopen dat die ene stommeling met die kaart die oproep hier toevallig ziet :+ ...

ik zou graag een capture willen zien van de pinnacle pctv TV/TT :) , OA te koop bij informatique.nl

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:44
pctv rave heeft er alleen geen radiotuner bij maar is voor de rest identiek aan de normale pctv

de pro versie heeft nog meer eigenschappen, maar die kun je allemaal op de pinnacle website terug vinden (www.pinnaclesys.com)

Verwijderd

Topicstarter
Trouwens, hoeveel CPU usage en ram usage kost het ongeveer om met zo'n pctv kaart tv op je desktop te kijken bijvoorbeeld naast msn?

Lijkt me NL wel makkelijk :)

edit: misschien even makkelijk als ik zeg dat ik amd athlon 2600+ XP heb @2600+ en 512 mb DDR 512 RAM :+

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2003 12:42 ]

• loial
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-09-2024
Ik heb een Pinnacle PCTV Pro, en tv kijken daarmee kost nagenoeg geen cpu usage..
Kijk:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
loial@CP10860-b loial $ time xawtv
This is xawtv-3.86, running on Linux/i686 (2.4.20-gentoo-r6)
Warning: Cannot convert string
 "-*-ledfixed-medium-r-*--39-*-*-*-c-*-*-*" to type FontStruct

real    1m8.310s
user    0m0.107s
sys     0m0.049s
loial@CP10860-b loial $

met andere woorden, ik heb 1 minuut en 8 seconden tv gekeken, en het kostte in totaal 0.156 seconden processor tijd ;-)
En toen ik hetzelfde voor 10 seconden tv kijken deed, kostte het 0.151 seconden. Maw, het was alleen het opstarten dat processor tijd kost ;-) Tv kijken is 'gratis' (bij mij iig)
Dat komt omdat de tv-kaart het kant en klare signaal rechtstreeks (met DMA) naar je grafische kaart stuurt ofzo (bij mij iig)

[ Voor 4% gewijzigd door loial op 23-08-2003 14:53 ]

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Volgens mij maakt de kwaliteit niets uit. Allemaal dezelfde chipset alleen de driver die zorgt voor de kwaliteit. Ik heb hier een heel goedkoop TV kaartje van Provideo of zo. Die driver werkt ook op mijn PCTV Rave en mijn Hauppage kaartje en andersom ook. De drivers beginnen wel te zeuren in het programma goh heb jij niet een ander kaartje maar voor de rest het draait allemaal om die Brooktree chipset. De kwaliteit van mijn kaartje vind ik zelf helemaal niets uitmaken maar wel de compressie is weer beter met de Hauppage en de PCTV Rave door de software. De software is gewoon beter ontwikkeld. Mijn goedkope Provideo kaart die crasht bijvoorbeeld met het opnemen via videocam door Media Encoder. Maar doe ik dat via de PCTV Rave is het geen probleem en werkt het even goed als die goedkope die welswaar crasht maar Negeren doet ook nog een hoop wonderen.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Verwijderd

MST_Morpheus schreef op 23 August 2003 @ 10:33:
Hmm, 5 sec mpeg upload van een capture is niet leuk met ISDN... :/ 2,2 mb.

Ik heb zelf een paar weken geleden een Hauppauge WinTV Nova CI gekocht. Dit is een DVB (satelietontvanger), dus niet een TV kaart pur sang. Het ding kostte me 299€ Hard disk recording is een eitje, compleet met time shifting etc.

Maar hier kun je de capture vinden die ik zojuist gemaakt heb (5 sec, mpeg):
Prachtig spierwit beeld zeg. Wel een beetje overbelicht. O-)

• whyz
  • Niet online

whyz

Afdeling icoonloos

Merk: Terratec
Type: Cinergy 600 Stereo TV & Radio Tuner
Prijs: €129 - kan er 10 euro naast zitten
Gekocht bij: Dynabyte
Preview: Link
CPU Usage: 40% tijdens kijken 100% tijdens opnemen

Om te bekijken DIVX 5.05 nodig

[ Voor 10% gewijzigd door whyz op 24-08-2003 01:23 ]

Right for all the wrong reasons.

Verwijderd

Hier ook een Cinergy 600 TV + Radio. 99 euro kostte ie online.
Bij mij is het processorgebruik misschien 30% tijdens grabben naar MPEG2.

Deze sample heeft dropped frames maar dat komt door m'n chipset en niet de kaart zelf.

Bron: MTV @ 720 x 576 full PAL via TV-kaart en 48 KHz Stereo geluid via geluidskaart.

Video: 640 x 460 cropped en resampled en licht gecleaned
en in 2-pass VBR XviD/MP3 gegoten:

Sample

• whyz
  • Niet online

whyz

Afdeling icoonloos

Verwijderd schreef op 24 August 2003 @ 09:44:

Deze sample heeft dropped frames maar dat komt door m'n chipset en niet de kaart zelf.

Bron: MTV @ 720 x 576 full PAL via TV-kaart en 48 KHz Stereo geluid via geluidskaart.

Sample
Ik zie dat jij de geluid van die sample in mp3 hebt gegoten, wil je ook mededelen hoe je dat doet want dat is mij nog niet gelukt. Ik neem dan bijv. 10 seconden beeld op met mp3 compressie voor het geluid, en ik heb dan maar 1 frame als ik dat opgenomen bestand wil afspelen. Dan nog een klein vraagje, welke xvid codec gebruik je daar ben ik ook wel geintreseerd in. _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
Misschien lijkt het me ook wat als je je cpu snelheid en @-snelheid even opnoemt :)

trouwens, neemt zo'n kaartje ook geen RAM geheugen in ofzo :?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2003 11:49 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 August 2003 @ 09:44:

Sample
Kun jij ook eens wat van je opstelling vertellen ? Kabels, versterkers, lengte, hoe het signaal op andere bronnen is e.d... Het signaal is volgens mij niet top, klopt dat ?
Verder de cap zelf ziet er prima uit :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2003 10:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 augustus 2003 @ 09:44:

Sample
ehm je capture werkt niet bij mij... welke codec heb ik nodig voor WMP 9?

Ik check ook wel ff gspot :)

Verwijderd

primemaximuz schreef op 24 augustus 2003 @ 09:54:
[...]

Ik zie dat jij de geluid van die sample in mp3 hebt gegoten, wil je ook mededelen hoe je dat doet want dat is mij nog niet gelukt. Ik neem dan bijv. 10 seconden beeld op met mp3 compressie voor het geluid, en ik heb dan maar 1 frame als ik dat opgenomen bestand wil afspelen. Dan nog een klein vraagje, welke xvid codec gebruik je daar ben ik ook wel geintreseerd in. _/-\o_
Ik cap naar MPEG2 en dat zet ik daarna om naar AVI. Alles rauw in de 1e plaats en dan video coderen en daarna audio. Dit is vaste bitrate mp3, maar bij grotere dingen doe ik er apart vbr mp3 onder met nandub.

XviD weet ik niet precies welke. De nieuwste stable .9x van Nic.
Verwijderd schreef op 24 August 2003 @ 10:28:
[...]

Kun jij ook eens wat van je opstelling vertellen ? Kabels, versterkers, lengte, hoe het signaal op andere bronnen is e.d... Het signaal is volgens mij niet top, klopt dat ?
Verder de cap zelf ziet er prima uit :)
Die ruis komt door MTV zelf. Dat signaal is gewoon beetje ranzig. De caps die ik maak zijn haarscherp doorgaans. Maar ik heb expres niet te veel post-processing gedaan omdat je anders weinig meer kunt zeggen over de opnamekwaliteit zelf.

Dit is van een HiFi videorecorder (Aiwa) door 8 meter composite kabel naar m'n capturekaart. Op TV direct ziet het er ook niet beter uit. Het is op een bovenverdieping achter een versterker die gesplit is op een stuk of 5 andere TV's nog, en behoorlijk wat meters kabel. En de bitrate is behoorlijk laag gekozen voor de resolutie. Normaal schaal ik naar 400 x 300 of 320 x 240 voor TV-caps. Met wat cleaning filters en navenant het soort beeldmateriaal andere filters en zo heb je haarstrak beeld.

Ik doe het de omslachtige manier maar dan heb je wel goed resultaat. Ik gebruik voor een opname uiteindelijk WinDVR, DVD2AVI, VFAPIConv, VirtualDub, GoldWave, AudioCatalyst of LAME, en Nandub.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 August 2003 @ 10:29:
[...]

ehm je capture werkt niet bij mij... welke codec heb ik nodig voor WMP 9?

Ik check ook wel ff gspot :)
XviD .. dat staat er gewoon. ;)

CPU en RAM staat in m'n sig, en nee het vreet eigenlijk geen geheugen.
Data gaat direct over de PCI bus naar de HDD. Helaas is mijn chipset een VIA en die vind alles prima behalve continu data doorvoer :/

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2003 11:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
wel jammer van die via, ik denk dat het wel beter gaat met ee nforce chipset ;) ,

trouwens hoeveel cpu gebruik zal het kostten als je gewoon een klein beeldje naast msn zet bijvoorbeeld? ik dacht dan zo'n venstertje van 320x240.... ik heb een amd athlon 2600+ dus dat zal wel naast msn passen, maar ik vraag me af hoeveel dat dus ongeveer onder xp vreet...

trouwens, hoeveel mbtjes kost het om 640x480 een programma van 30 minuten te capturen in verschillende formaten? (mpeg 1-2 AVI en zo'n divx avi?) Met een pinnacle PCTV?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2003 11:22 ]

Verwijderd

Capturen vreet cpu kracht. Kijken vrijwel niks.

En wat het aan schijfruimte vreet ligt aan de bitrate die je kiest.
Pak een rekenmachientje en je weet het.

Verwijderd

Topicstarter
ehm : gewoon een goede kwaliteit capture... zoals deze : http://people.zeelandnet.nl/czttwee/preview.avi

zal wel enkele GB's kosten zeker :)

• Scorpion1984
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-08 14:14
Verwijderd schreef op 24 augustus 2003 @ 11:58:
Capturen vreet cpu kracht. Kijken vrijwel niks.

En wat het aan schijfruimte vreet ligt aan de bitrate die je kiest.
Pak een rekenmachientje en je weet het.
Capturen valt mee, in iedergeval ligt eraan welke kaart je hebt. Als je een beetje fatsoenlijke hebt, zit er een mpeg1/2 encoder in en kost het dus amper cpu kracht.

Verwijderd

Topicstarter
ja maar ik neem er 1tje met cpu kracht nodig, anders zit mn cpu ook maar heel de dag te hannissen en daar heb ik hem niet voor gekocht :+ , tis trouwens een 2600+ dus die kan makkelijk wat hebben :D !

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 August 2003 @ 15:22:
ja maar ik neem er 1tje met cpu kracht nodig, anders zit mn cpu ook maar heel de dag te hannissen en daar heb ik hem niet voor gekocht :+ , tis trouwens een 2600+ dus die kan makkelijk wat hebben :D !
Leuk, maar onderschat het cappen niet qua CPU vreten. Als je een behoorlijke kwaliteit wilt en je staat nog voor de keuze, kun je echt beter een encoder kaart kopen dan je CPU te gaan belasten.

• amontillado
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-08 23:16
Tv Kaart : Hauppauge Pvr 250
Bron : Kabel, RtlZ
Resolutie : 720*576
Codec : Video Mpeg2 Vbr 6mbps, Audio Mpeg1-Layer 2 384kbps
RtlZ_5sec

ps, De scrollende test onder is ideaal om de verschillende deinterlace methoden te vergelijken. Het verschil kan heel groot zijn (bv bij PowerDVD met en zonder Hardware accelaration).

"All that we see or seem, is but a dream within a dream" E.A. Poe

• whyz
  • Niet online

whyz

Afdeling icoonloos

Verwijderd schreef op 24 augustus 2003 @ 14:04:
ehm : gewoon een goede kwaliteit capture... zoals deze : http://people.zeelandnet.nl/czttwee/preview.avi

zal wel enkele GB's kosten zeker :)
Het kost wel wat gb maar dan is het geluid nog niet omgezet naar mp3, dat kun je erna nog doen, al ben ik er nog niet helemaal achter ;)

• justice strike
  • Laatst online: 22-07 21:21
weet iemand het verschil te vertellen tussen de cinergy 400 en de cynergy 600 (behalve de radio dan) de site van terratec is daar neit echt duidelijk over en het scheelt wel 40 euro

anyways ik had nog een capture van mijn tvbox (voor geforce kaartjes) echter kan je dat niet vergelijken met de kwaliteit van deze kaartjes het is echt om te huilen.

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Verwijderd

die radio is het verschil. nahja en de rds die daar bij hoort.

• justice strike
rds?

Verwijderd

Topicstarter
rds is volgend mij zo'n news informatie text die je ook op een autoradio hebt...

die laat bijvoorbeeld het weer en de temperatuur en vooruitzichten zien :)

• justice strike
mja HLPDSK wat heeft je nou beinvloed om een kaart met radio te nemen luister je gewoon veel radio of vind je de streams van internet nou ook niet zo geweldig ( of was het verschil in prijs gewoon te weinig.

Verwijderd

ik kon er voor relatief weinig meer aankomen

• justice strike
heb een beetje research gedaan en de Leadtek WinFast TV 2000 XP DeLuxe TV tuner
schijnt toch wel het beste te worden ondersteund door dscaler wat dus betekend beste tv kwaliteit

Verwijderd

Topicstarter
De Leadtek winfast 2000 en de Pinnacle PCTV zijn het zelfde tegenover elkaar: alleen bij leadtek zit een radio...

Ik heb zelf informatique gebeld, en reken maar dat die het weten! :)

• amontillado
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-08 23:16
justice_strike schreef op 24 August 2003 @ 21:46:
heb een beetje research gedaan en de Leadtek WinFast TV 2000 XP DeLuxe TV tuner
schijnt toch wel het beste te worden ondersteund door dscaler wat dus betekend beste tv kwaliteit
Niks ten nadele van de Leadtek hoor, maar de gebruikte hardware is niet echt bijzonder op dat ding.
Er zit de bt/connexant 878 chip op, die welliswaar prima voldoet maar in kwaliteit ingehaald is door de 881 en de philips saa7134. De tuner is voor hoever ik zo snel kon vinden gewoon een standaar Philips of LG tuner, die op vrijwel alle tv kaarten zit.

Verder zegt de ondersteuning van Dscaler weinig over de kwaliteit van de capture. Dscaler is inderdaad zo ongeveer het beste programma om op de pc tv te kijken, dit vanwege de superieure deinterlace filters.
Echter, dat zegt niks over de capture kwaliteit van een tv kaart, waar het in dit topic eigenlijk om gaat. Afhankelijk van waar je de opname van plan bent af te spelen en de codec die je gebruikt kun je kiezen of je de opname al dan niet wil deinterlacen. In het geval je als mpeg opneemt kun je sowieso beter interlaced opnemen, de software decoders kunnen het bij het afspelen altijd nog deinterlacen en hiermee verliest de opname dus geen kwaliteit door het deinterlacen.

"All that we see or seem, is but a dream within a dream" E.A. Poe

• justice strike
dscaler kan ook capturen. verder heb ik ook niets gezegd over het capturen alleen over de ondersteuning. aangezien vooral de philips saa7134 zeer slecht ondersteund wordt door 3rd party software. en aangezien de support van tv kaart fabrikanten meestal omte huilen is, vond ik het wel noemenswaardig om het te noemen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 August 2003 @ 11:56:
kan iemand even een caputer maken met een Leadtek WinFast TV 2000 XP
Ik heb inmiddels een tvkaart. Ik heb alleen een vriend die nog verder zoekt, hij zit te twijfelen tussen de Leadtek en de pinnacle PCTV.

Vandaar deze kick: even de aandacht voor mensen met een winfast TV kaart XP, post aub een caputure van deze kaart, of mocht je geen server hebben graag even contact opnemen via msn:

vroegahh@hotmail.com ;) thnx voor moeite
Pagina: 1