[dual display] Hertz probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008

• tanzu
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-06-2023
Ik heb het geluk dat ik over twee 19" monitoren beschik.
Ik heb beide monitoren op 1600/1200 gezet, 32 BIT en 85 Hz (maximale)

Monitor 1: iiyama vision master pro 452 (hertz probleem)
Monitor 2: iiyama vision master pro 450 (deze had ik al een hele tijd)

Nu twijfel ik heel sterk of mijn monitor 1 wel echt op 85 hertz staat, aangezien ik het beeld gewoon zie trillen, en ik er hoofdpijn van krijg, op monitor 2 werkt alles perfect.

Voor de duidelijkheid: in instellingen heb ik al heel vaak weer op 85 hz gezet, en Apply, of OK, maar het blijft maar hetzelfde...

Heeft iemand ooit dit probleem meegemaakt, heeft iemand advies?

just never give up.

• tanzu
PS: grafische kaart: radeon 9700 PRO, met DVI omgezet naar VGA, en n gewone VGA out.

just never give up.

• tanzu
haha dit is hilarisch, ik heb dit probleem namelijk al weken, en precies NU zet ik bij toeval een lamp even ergens anders en ik merk dat het hertz probleem weg is, er stond een lamp naast mijn monitor, als ik die dichtbij hou begint ie weer te shaken.

just never give up.

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 19:29
Draaien beide monitoren op dezelfde frequentie? Staan er geen speakers in de buurt?
Voor kleine aanvullingen kan je de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif knop gebruiken.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:07

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

tanzu schreef op 23 August 2003 @ 04:39:
haha dit is hilarisch, ik heb dit probleem namelijk al weken, en precies NU zet ik bij toeval een lamp even ergens anders en ik merk dat het hertz probleem weg is, er stond een lamp naast mijn monitor, als ik die dichtbij hou begint ie weer te shaken.
Gefeliciteerd dat het nu werkt, maar volgende keer toch echt de search eerst gebruiken- met alleen het vage 'trillingen' als search term was dit de tweede hit:

trillingen in mijn beeld

Nu is in die topic niet duidelijk wat de oorzaak was, maar als zowat als eerste tip wordt gegeven het letten op trafo's, al dan niet in lampen...

Verder wil ik je met klem wijzen op het bestaan van de Edit Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif knop. Als je nieuwe info wilt toevoegen, doe dat gewoon met edit en niet in een nieuwe post. Zie hierover ook: de GoT Huisregels

/zoekertje - dicht

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.