Toon posts:

[A7N8X]NTLDR error na BIOS update

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
sorry,wist niet zo gauw een duidelijke topictitel te vinden!
Mijn probleem is dit:(ik heb de search gebruikt,maar absoluut niets gevonden in verband met mijn probleem!)
Ik heb dus een a7n8x van Asus,en ik gebruikte vanmiddag het Asus update tool om mijn bios te upgraden naar 1006.
Dat heb ik dus gedaan gewoon in XP,toen vroeg hij om de wijzigingen aan te brengen,moet de pc herstart worden,dus ik druk OK.
Wat gebeurd er nu,hij start opnieuw op,en hij zegt NTDRL is Missing,press Ctrl Alt Del to restart.
En dat blijft hij zeggen,ook als ik F8 druk (safe mode).
Nu ben ik er al de hele avond zoet mee,en kom er niet uit,uiteindelijk heb ik xp opnieuw geinstalleerd,op C: dacht ik,maar als je mijn sig. ziet,is C: twee raptors in raid 0.ik dacht dus dat dat goed ging,maar nu heeft hij geinstalleerd op...wat voorheen D: was,dus niet op mijn Raid config,die ziet hij ook helemaal niet meer blijkt achteraf,ik dacht dus dat het goed ging,maar dat was dus niet zo!
Nu start windows dus wel op,maar vanaf wat voorheen D: was (waar is mijn Raid 0 gebleven???) dat wordt dus niet gezien in windows...god wat heb ik spijt dat ik die update gedaan heb,is er iemand die weet wat er fout gegaan is??? zoja...help mij,want dit is erg hoor...ik word gek!!!
BTW wat is NTDRL???

• The_wave
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-02 10:11
ehm volges mij is het NTLDR, dat vind je ZEKER terug in de search :p En dat hij je raid0 niet ziet tijdens de setup is omdat je de drivers niet heb geladen van je raidcontroller

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 19:29
Wel handig om goed te lezen wat de foutmelding is. Het is namelijk NTLDR. Als je dat intikt in de search, dan krijg je veel meer hits :)
http://search.gathering.t...=search&data%5Bq%5D=ntldr
Is een goede topictitel zo moeilijk te bedenken? VB: NTLDR is missing.

Bij Windows Setup wordt aan het begin gevraagd om op F6 (geloof ik) te rammen als je 3rd party RAID drivers wilt installeren. Daarna zal ie je RAID config pas herkennen.

BTW: Dit heeft niet veel met je mobo te maken. Dit hoort meer in WOS thuis.

[ Voor 30% gewijzigd door Jimster op 23-08-2003 04:02 ]

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Dat NTLDR is missing dat komt ook vrij vaak doordat er een diskette in je drive zit :)

Bij het opnieuw installen is er ook de optie voor het kiezen van een niet Microsoft scsi RAID array, misschien zou je die kunnen proberen

Kan je in het bios niet instellen dat je RAID config weer hersteld wordt? Meestal zie je je opties voor die controller net nadat je je BIOS uitkomt en zou je je array weer kunnen herstellen. Hopen dat het lukt

[ Voor 20% gewijzigd door Turkish op 23-08-2003 03:59 ]

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:45

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Met "NTLDR is missing" als zoekterm niets gevonden... lijkt me ERG sterk :o

Waarschijnlijk gaat deze topic morgen verplaatst worden naar WOS of gewoon dicht, maar in ieder geval nog een tip om na te gaan zolang deze topic nog in PMG staat: alle BIOS instellingen worden meestal na zo'n update op default gezet. Dat geldt mogelijk ook voor de RAID controller BIOS. Loop de gewone en RAID controller BIOSsen eens na op instellingen die anders zijn :z

Verder zou ik je aanraden de GoT Huisregels eens te herlezen over topictitels. Hoe gefrustreerd je ook bent, veel uitroeptekens in de topictitel wekt alleen irritatie op. In plaats van die uitroeptekens had ook zinnige info kunnen staan. Ik verander hem even, maar let daar in het vervolg op.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

De problemen:

1) Als je net je bios geflasht hebt, moet je natuurlijk wel je biossettings weer nalopen (en dan met name die van je RAID setup) !

2) Als je vervolgens formateerd om Windows te verwijderen, moet je opletten dat je Raid setup eerst functioneerd.

3) Als je daarna Windows installeert moet je eerst een driverdiskette aanmaken en die tijdens de setup middels F6 toevoegen.

4) Zodra je in Windows bent moet je de drivers van je Raidcontroller en andere hardware installeren.

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2003 04:54 ]

Verwijderd

NTLDR is gewoon je NT loader , deze file kan je gewoon vanaf de windows2000 cd in de root van je c zetten, en dan is het over ;)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 23 August 2003 @ 04:54:
NTLDR is gewoon je NT loader , deze file kan je gewoon vanaf de windows2000 cd in de root van je c zetten, en dan is het over ;)
De topicstarter heeft niks aan zijn schijven veranderd, maar aan de BIOS. NTLDR opnieuw op schijven zetten heeft dus weinig zin. Het lijkt me dat de RAID controller niet meer is aangegeven in de bootvolgorde in de BIOS, waardoor de PC simpelweg geen poging doet om daarvan te booten. Aangezien de andere schijven/media niet bootable zijn, dan is de foutmelding "NTLDR is missing" wel een erg logisch gevolg :)
Pagina: 1