Verwijderd
hier is de screenshot.
ps: Hopelijk zal niemand me beschuldigen van cheaten of men userid doorsturen naar dnet. Dit is enkel gedaan voor showing purpose!
http://users.pandora.be/genenbossport/rc5-crack.jpg
Groeten van je zuiderburen,
Lemon
co-leader Belgian MoOo Farm
[ Voor 65% gewijzigd door Pim. op 23-08-2003 05:57 ]
"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME
Verwijderd
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2003 08:01 ]
Verwijderd
ps .. kan deze threat niet weg ?? puur om loosers binnen DPC niet de kans te geven om het toch te gaan proberen ??
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2003 08:41 ]
"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME
Jammergenoeg dat mensen dit toch zullen gaan gebruiken en zo de lol er voor de rest uithalen.
* KoW hoopt dat DNet hier snel iets tegen vind.
Verwijderd
denk niet dat er veel tegen te doen is, dit soort dingen zullen altijd gebeuren.
Verwijderd
Het zou idd wel handig zijn als ze hier iets aan kunnen doen. kwil niet direct conclusies trekken, maar de russen hebben ineens wel een aardige output jump gemaakt. Als je die output van die screenshot ziet, zou die onder die omstandigheden al zo'n 6000 WU's / dag doen op zo'n P4 2,4
Es ff spitten in de user-history van snel stijgende members moet toch al wat naar voren brengen.
btw; is het handig dat de crew/sid even de koppen bij elkaar steekt voordat we dnet gaan bestoken met honderden persoonlijke meldingen?
Verwijderd
Dat zeg ikX-G schreef op 23 August 2003 @ 09:41:
Maybe wel, is het trouwens al gemeld bij d.net?
kheb ff stats doorgespit, maar staan niet echt verdachte dingen tussen; echter als mensen gewoon de output maar lichtjes laten oplopen zie je dat natuurlijk nooit terug...
However; het ziet er niet uit alsof het door iemand gebruikt wordt. Op de site van de maker staat dat hij het RC5-72 project kapot wil maken, dus je zou verwachten dat hij het iig zelf draait, maar ook daar is niets over te vinden.
Misschien is dit al best wel oud nieuws, en filtert dnet dat al tijden...
Verwijderd
Laat als het kan dnetc het oplossen, cq een patch verzinnen om hun programmatuur te verbeteren.
Maar is denk dat dnet dit er wel uit kan filteren, ze kunnen toch results van bepaalde versies clients weigeren?
Maar alleen al het idee dat er dus blijkbaar mee te sjoemelen valt is niet echt goed voor de motivatie.
ter illustratie:
een celeron (tualatin) 1400@1600:

Ter info: aangezet (30 seconden) weer uitgezet en direct weggegooid (incl buffers)
BAH!!
Wat de hack doet, is een sprong over de daadwerkelijke berekeningen, waardoor die zonder te rekenen toch een 'resultaat' kan maken.We actually do have server-side techniques now (in both RC5-72 and OGR)
to detect and identify participants that appear to be operating fraudulent
clients by comparing incremental checks from successive results. We are
not automatically discarding results as they come in currently since it
does incur some performance overhead, however we may investigate such
options if this is perceived to become a common problem. People that we
identify who are doing these practices will naturally become disqualified,
blocked from stats, and their contributed results made available for
redistribution again.
WatHoorJeWaar · Asobakken
Eerdere projecten: Leading Courses · Brandstof-zoeker.nl · Voertuig-zoeker.nl
Jeldert draait geen RC5-72, dus niet meer echt bekend met de snelheden ervan...
Juist
normaal zo'n 2.65 ongeveer...Jeldert schreef op 23 augustus 2003 @ 10:30:
Brilsmurf: hoeveel keys doet de normale client op die pc?
Jeldert draait geen RC5-72, dus niet meer echt bekend met de snelheden ervan...
Verwijderd
Ik beschuldig niemand hoor; zie m'n laatste post hierboven: ik heb overall stats nageplozen, en géén vreemde dingen gezien. Zo'n client draait op een eenvoudig systeem al 5000 per dag, dus dat zou zeker op moeten vallen aangezien mensen dan ineens in de top100 van daily users verschijnen, of hoog in de overall stats met maar weinig flushdagen.Verwijderd schreef op 23 August 2003 @ 10:02:
@Floppus; wacht ff met beschuldigen van iemand ( of een team ) anders krijg je over en weer verwijten, en dat is niet prettig.
Laat als het kan dnetc het oplossen, cq een patch verzinnen om hun programmatuur te verbeteren.
Als dit topic niet meer aanspreekt zal het vanzelf wegzakken. Tot die tijd hoop ik op een gezonde discussie en een verhoogd teamspirit tegen cheaten.
Commentaar over sluiting graag buiten de thread om (irc, email, icq, msn)
Hij kan dan in de assembler code gekeken hebben wat de 'bereken'-code aanroept en dat aangepast.
[ Voor 12% gewijzigd door [eNeRGy] op 23-08-2003 16:31 ]
http://babelfish.altavist...%3Dsb%26b%3D1%26m%3D85852
Verwijderd
Voor de rest gaan ze ervan uit dat dnet met een nieuwe client zal komen die beveiligd is. En loopt die gast die de "hack" heeft uitgevoerd te blaten dat het zo slecht van dnet is dat ze het zo makkelijk maken.
Dnet heeft daarover overigens al tijden dit op hun website staan:
En ik geef ze gelijk; het zou niet nodig moeten zijn...Eerlijk gezegd elimineert het uitbrengen van binary-clients nog steeds niet de mogelijkheid tot sabotage omdat het vrij eenvoudig is voor een persoon met kennis om de binary te disassembleren of aan te passen. Het is eigenlijk een idiote zaak, dus we raden je aan om het niet te proberen. Inderdaad is veiligheid door geslotenheid niet altijd veilig, en we beweren ook niet dat het dat is.
Verwijderd
dit is dus echt slecht voor ons imago
wie is die tlo eigenlijk geeft die maar een Ban
hier kan ik me echt kwaad om maken van die mensen die een project verzieken met Cheaten
Ehm, als jij nou eens zelf het topic zou doorlezen zou je zien dat ik dit topic niet dicht ga gooien, en dat als je hierover wenst je mening te uiten dit dus buiten deze thread om moet doen.Verwijderd schreef op 23 August 2003 @ 18:54:
kan een mod dit topic verwijderen![]()
dit is dus echt slecht voor ons imago![]()
wie is die tlo eigenlijk geeft die maar een Ban![]()
hier kan ik me echt kwaad om maken van die mensen die een project verzieken met Cheaten
Als aanvulling op [eNeRGy] ^^^
[ Voor 39% gewijzigd door Blistimo op 23-08-2003 20:59 ]
Toevallig is Rocker_ED echt wel een Member van DPC van het Subteam [DPC]Happy Hour.Blistimo schreef op 23 August 2003 @ 20:58:
Daarbij is het geeneens een DPC'er...
edit:
Als aanvulling op [eNeRGy] ^^^
Ik heb het ook niet over Rocker_ED, ik heb het over die lewser van een tlo die het dus nodig vindt dit project te ruineren. Ons imago zal door deze figuur en deze actie echt niet geschaad wordenpolo1987 schreef op 23 August 2003 @ 21:02:
[...]
Toevallig is Rocker_ED echt wel een Member van DPC van het Subteam [DPC]Happy Hour.
Mods zijn mensen, geen ai-scripts die reageren op commando's in bold...Verwijderd schreef op 23 August 2003 @ 18:54:
kan een mod dit topic verwijderen![]()
dit is dus echt slecht voor ons imago![]()
wie is die tlo eigenlijk geeft die maar een Ban![]()
Verwijderd
En weer een illusie in rook op, straks gaan jullie me nog vertellen dat sinterklaas niet bestaat!Chaos schreef op 23 August 2003 @ 21:11:
[...]
Mods zijn mensen, geen ai-scripts die reageren op commando's in bold...
p.s. Die melding in de DPCH dat ze logfiles van de keyservers aan het veranderen zijn, zou die wellicht hier iets mee te maken kunnen hebben? in dat geval neemt dnet de dreiging dus wel serieus
En wat nu als een onbekende jouw ID gebruikt in dit progsel om jouw te laten diskwalificeren door D.net?NightBird schreef op 23 August 2003 @ 10:20:
Dit is gisteren al over de d.net mailinglists verkondigd, dus d.net weet er van. Dit is wat Jeff Lawson (bovine van d.net) er over te melden heeft:
[...]
Systeem van Joh14vers6 Team Joh14vers6 Gear: Sony 550, HS3600, Minolta 50mm/1.7, Tamron 10-24mm, Minolta 24-105, Minolta 100-300 (D) Te koop: Sigma 10-20mm KM 18-70mm
Zou idd kunnen, als je iemand een oor wilt aannaaien. Ik dnek alleen niet dat binnen de DC wereld er zoiets gedaan zou worden.joh14vers6 schreef op 23 augustus 2003 @ 23:39:
[...]
En wat nu als een onbekende jouw ID gebruikt in dit progsel om jouw te laten diskwalificeren door D.net?
Het blijft voor de fun toch ?
Daar word je vast wel van op de hoogte gebracht, waarna je vrij duidelijk kan maken dat wanneer jij normaal flusht vanaf een nederlands vast ip/ip-range en er ineens een hele zwik foute resultaten van een of ander buitenland komt, dat die niet van jou zijn. En dan kunnen er wellicht andere acties ondernomen worden.joh14vers6 schreef op 23 August 2003 @ 23:39:
[...]
En wat nu als een onbekende jouw ID gebruikt in dit progsel om jouw te laten diskwalificeren door D.net?
WatHoorJeWaar · Asobakken
Eerdere projecten: Leading Courses · Brandstof-zoeker.nl · Voertuig-zoeker.nl
Ik betwijfel niet of ze bij Dnet ook op die wijze denken... vooral als er dadelijk echt veel gecheat gaat worden zullen ze daar wat lakser in worden, en misschien sneller gaan kicken oid.NightBird schreef op 24 augustus 2003 @ 00:12:
[...]
Daar word je vast wel van op de hoogte gebracht, waarna je vrij duidelijk kan maken dat wanneer jij normaal flusht vanaf een nederlands vast ip/ip-range en er ineens een hele zwik foute resultaten van een of ander buitenland komt, dat die niet van jou zijn. En dan kunnen er wellicht andere acties ondernomen worden.
Theuno - Da Devil Crew - Een programmeur is iemand die koffie omzet in software...
Nu nog betere koffie...
Verwijderd
Als je zoiets doet dan heb je als cracker toch wel HEEEL weinig eigenwaarde
EDIT:
Zijn redenen zijn: Het is ziellig dat mensen op een hoge plaats in de stats willen komen en hij wil de mensheid laten zien dat hij het beter weet. Dus hij ziet zich als een weldoenner die het 'koe draaiende volk' wil zuiveren/verbeteren
En hij vindt het oneerlijk dat de deelnemers geen vergoeding voor de computerkracht krijgen, die ze aan d.net leveren en zouden verblind zijn door stats. Want hij denkt dat het commercieel gebruikt gaat worden en dat het geen non-profit organisatie is.
(Bah! wat een ziek figuur, mijn maag draaide zich om toen ik me in zijn gedachtes probeerde in te leven
hmmz tsjah zoek de personen met minder dan 10 dagen en toch bikkeloutput... :x
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Dit is toch niet leuk
Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein
Verwijderd
Over het cheaten bij Dnet
Of ben ik nou een hele grote zeikerd?
Verwijderd
Blis zal tlo bedoelen, niet Rocker_ED.polo1987 schreef op 23 August 2003 @ 21:02:
[...]
Toevallig is Rocker_ED echt wel een Member van DPC van het Subteam [DPC]Happy Hour.
Sow, zwaar weekend geweest. Sorry
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2003 12:51 . Reden: Correctie nav Steef202 ]
Verwijderd
Blistimo schreef op 23 augustus 2003 @ 21:05:
[...]
Ik heb het ook niet over Rocker_ED, ik heb het over die lewser van een tlo die het dus nodig vindt dit project te ruineren. Ons imago zal door deze figuur en deze actie echt niet geschaad worden
Wat wil je dat ik er in zet?Verwijderd schreef op 25 August 2003 @ 11:01:
Trouwens, dat static topic wat er nu staat, wordt dat nog aangepast? Nu is het gewoon een kopie van een post, die zonder de rest van het topic een beetje vreemd is. Misschien ook met wat meer info?
Over het cheaten bij Dnet
Of ben ik nou een hele grote zeikerd?
Het probleem is namelijk dat mensen deze thread niet lezen, of maar half, mijn post hier niet zien en dan in "Schop een modje" of hier meteen beginnen te roepen dat die topic dicht moet, al dan niet in bold.
Ik hoop dat een sticky iig iets meer aandacht trekt, vandaar.
Verwijderd
[edit]Er is een manier bekend waarmee bij RC5-72 valsgespeeld kan worden. Degene die deze methode openbaar heeft gemaakt heeft helaas de intentie het project te verstoren.
De door deze valse client gegenereerde resultaten lijken echt, daar het enige wat gedaan wordt het overslaan van de daadwerkelijke berekening is. Hierdoor is dus ook het enige wat zo'n client doet het genereren van punten: mocht de juiste sleutel toevallig door zo'n client worden gedaan, dan wordt deze dus ook niet herkend.
Omdat iedereen deze informatie zelf wel kan vinden, is gekozen voor het algemeen bekend maken ervan, om eventuele lieden die denken ongemerkt vals te kunnen spelen te laten weten dat algemeen bekend is dat de mogelijkheid er is, en dat erop gelet wordt zowel door mensen hier als bij Distributed.net
Overtreders kunnen erop rekenen geblokkeerd te worden. Ze worden verwijderd uit de statistieken, en de door hen ingeleverde blokjes zullen opnieuw worden uitgegeven.
Voor degenen die toch graag even willen testen met de client, doe dit zonder de blokjes in te leveren bij dnet, en verwijder nadien de gebruikte in- en outbuffer (bij afbreken van de client wordt het laatste blokje met progress teruggestopt in de in-buffer)
Nu ik toch volop in de zeikmodus zit
DSmarty in "FAQ - Dutch Power Cows"
in de andere sticky doen de url's naar de FAQ's het niet. Wellicht in de FAQ ook een stukje opnemen over cheaten?
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2003 15:07 . Reden: ik ben een eikel >:) ]
Fun while it lasted: World Community Grid!
thnx whizz,ik als teamleider van [dpc]bikkels sta er zeker garant voor dat wij dit niet zullen gebruiken.degene die het gebruikt in het subteam zal ook zeker eruit gegaait worden,maar dat zal niet zo zijn aangezien ik de meeste irl kenWhizzCat schreef op 25 August 2003 @ 10:50:
* WhizzCat staat in ieder geval garant voor de integriteit van het team van #bikkels
Dit is toch niet leuk
ik zie zelf dit als een virus eigelijk omdat het toch wat verziekt in iets net als virussen,al is dit op een andere manier.
mijn output zal pas verhogen(en flink ook) als ik van me athlon600@750 over ga nar een nieuwe pc (athlon 64)
steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1
oeps, ja, foutje van mijBlistimo schreef op 23 August 2003 @ 21:05:
[...]
Ik heb het ook niet over Rocker_ED, ik heb het over die lewser van een tlo die het dus nodig vindt dit project te ruineren. Ons imago zal door deze figuur en deze actie echt niet geschaad worden
no hard feelings
Daarvoor moet je de Tnet's sysbeheer bedanken die hebben met hun HD crash die dir's leeggemiktVerwijderd schreef op 25 August 2003 @ 13:13:
[edit]
DSmarty in "FAQ - Dutch Power Cows"
in de andere sticky doen de url's naar de FAQ's het niet.
Verwijderd
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2003 07:48 ]
Toch maar eens een andere sig bedenken :P
Hmm, niet alleen die mensen. Als je zo even de lijst bekijkt, zie je in 1 keer mensen die meer dan 9.000 plaatsen zijn gestegen, wat mijn inziens ook best wel vreemd is al zeg ik hetzelf...YakuzA schreef op 25 August 2003 @ 10:47:
http://stats.distributed....&low=1&limit=100&source=y
hmmz tsjah zoek de personen met minder dan 10 dagen en toch bikkeloutput... :x
Waarschijnlijk waren/zijn ze gefrustreerd door hun lage ranking o.i.d.
Met andere woorden (en zoals hierboven wordt gemeld) chased Dnet er wel goed op, want ik zie toch zo wat dubieuse personen ertussen zitten....
Toch maar eens een andere sig bedenken :P
brilsmurf schreef op 23 August 2003 @ 10:08:
Als dit echt waar is en het kan er niet uitgefilterd worden, is het de nekslag voor dit project.![]()
Maar is denk dat dnet dit er wel uit kan filteren, ze kunnen toch results van bepaalde versies clients weigeren?
Maar alleen al het idee dat er dus blijkbaar mee te sjoemelen valt is niet echt goed voor de motivatie.
ter illustratie:
een celeron (tualatin) 1400@1600:
[afbeelding]
Ter info: aangezet (30 seconden) weer uitgezet en direct weggegooid (incl buffers)
BAH!!
1
2
3
4
5
6
7
| [Aug 26 07:32:47 UTC] RC5-72: 66 packets (66.00 stats units) are in
buff-out.r72
.....10%.....20%.....30%.....40%.....50%.....60%.....70%.....80%.....90%....100
[Aug 26 07:32:57 UTC] RC5-72: Completed CA:60314F15:00000000 (1.00 stats units)
0.00:00:09.79 - [438,402,855 keys/s]
[Aug 26 07:32:57 UTC] RC5-72: Loaded CA:60314F16:00000000:1*2^32
[Aug 26 07:32:57 UTC] RC5-72: Summary: 3 packets (3.00 stats units) |
438,402,855 keys/s @ p4 2.8
~60 units in 10 Minuten
en we gaan weer @ default client verder
nu ben ik wel heel benieuwd wat een XP3000 presteert
Verwijderd
Ik denk overigens dat http://stats.distributed....hp?project_id=8&id=426106 er wel één is (ook gezien de ID r72tester@hotmail.com)
Ik denk dat iemand probeert uit te vinden hoe dnet reageert.
Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly
Intentionally left blank.
[ Voor 4% gewijzigd door aKra op 26-08-2003 23:38 ]
Intentionally left blank.