[Debian] X werkt niet na configgen

Pagina: 1
Acties:

• MIT
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-03-2025

MIT

KerMIT

Topicstarter
Mensen,

Ben de laatste 4 uur bezig Debian te installen. Zit nu allemaal in elkaar, "alleen" X nog. Heb nu op alle verschillende manieren zitten knoeien, m'n muis wilde steeds niet werken. Heb het nu bijna allemaal voor elkaar, maar kom niet ui de vogende foutmelding. Weet iemand wat ik hier mee moet?

Could not init font path element /usr/X11/lib/fonts/Speedo/. removing from list!

No Signature

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-05 18:38

deadinspace

The what goes where now?

Iets zegt me dat die melding helemaal het probleem niet is, en dat de oorzaak van het niet starten van XFree op een andere regel staat ;)

Oftewel: geef eens wat meer regels van XFree's output, dan zien we misschien wat er echt mis is.

Verwijderd

De regels waar we naar op zoek zijn, zijn diegene die beginnen met (EE). Dit duid een error message in de X logfile aan.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-05 20:22
Post, kortom, maar gewoon de hele logfile van X :)

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-04 21:40

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

ja idd dit is niet de regel waarom x niet zou starten. ik wil je aller eerst aanraden de nieuwste drivers neer te halen van je vidkaartje en die te installeren, en xfree zonder framebuffer draaien.

Muizen op PS/2 krijg je zo aan de praat, USB is een ander verhaal, dus vertel eens wat voor muisje je op je bak hebt. verder, je hebt gewoon geen font path element. das opzich geen probleem daarom haalt hij ze ook uit de lijst weg.

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

• MIT

MIT

KerMIT

Topicstarter
Jullie hebben gelijk, foutmelding was niet de oorzaak! Ik had steeds problemen met m'n muis. Ik heb toen heel X + alle bijbehorende packs verwijderd en daarna opnieuw geinstalled. Was alleen wmaker vergeten opnieuw te installeren. Stupid, I know. Thnx anyway.

No Signature

• MIT

MIT

KerMIT

Topicstarter
Nog ff iets anders, m'n netwerk werkt niet meer na installeren van smp-kernel. Dus ik moet hem "recompilen" voor zover ik heb kunnen vinden. Ik heb nou al 2 keer een slotje gehad en heb nog steeds m'n antwoord niet. Kan je uberhaupt "recompilen" of compileer je dezelfde kernel alleen dan met andere waardes, dan slaat die re- nergens op. Ik bedoel, d'r valt toch nix te "recompilen" als je netwerk niet werkt, je een Debian install hebt via je lan? Of begrijp ik het nou nog steeds niet???

No Signature

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:14

The Third Man

The Third Jellyfish

Misschien bevat die smp-kernel niet dezelfde netwerkdrivers als jouw originele drivers. Hercompilen van een eigen kernel is dan de oplossing. Dus source via de meuktracker binnenhalen en de README lezen. Klaar is kees.

• MIT

MIT

KerMIT

Topicstarter
Ok, ik stel m'n vraag anders. HERcompileren, is dat een NIEUWE kernel compileren met van hetzelfde type als je al gebruikt, alleen dan met andere opties in make menuconfig?

No Signature

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:14

The Third Man

The Third Jellyfish

Kan allebei. Als je al de source hebt die je goed genoeg vindt met een huidige config, dan pas je die aan met menuconfig. Maar je kan dus ook een nieuwe source downloaden en helemaal opnieuw configureren met menuconfig. Maar uiteindelijk compile je er een nieuwe bzImage mee ja.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

MIT schreef op 24 augustus 2003 @ 12:04:
Ok, ik stel m'n vraag anders. HERcompileren, is dat een NIEUWE kernel compileren met van hetzelfde type als je al gebruikt, alleen dan met andere opties in make menuconfig?
Trek de lijn eens door van her-compileren, naar bijv. her-examen ? ;)

Het beste kun je apt-get install kernel-package installeren. Daarna
apt-get install kernel-source intikken.
Daarna uit dat lijstje een kernel uitkiezen, enige voorwaarde is eigenlijk, dat de eerste 2 nummers moeten overeenkomen met de kernel die je nu draait (Waarvan je de versie met uname -a kunt achterhalen)
Daarna staat in /usr/src/ een .tar.bz2 file, deze pak je uit met tar -jxvf
Deze zal een directory aanmaken, daarna ga je naar /boot en haalt daar de configfile van ej huidige kernel op. Deze gooi je naar /usr/src/kernel-source-(versienummer) en renamed hem daar naar .config

Daarna kun je de uitleg in /usr/share/doc/kernel-package volgen.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Pagina: 1