Toon posts:

Nieuwe Google Toolbar: geen breed zoekveld?

Pagina: 1
Acties:
  • 186 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag mijn Google Toolbar opgewaardeerd van 1.62 naar de nieuwe 2.0 versie. In de oude versie kon de breedte van het zoekveld worden ingesteld op Smal, Normaal en Breed. Deze opties kan ik nergens vinden in versie 2.0; de standaard breedte van het zoekveld vind ik te klein. De optie "Breed" maakte het zoekveld bijna twee keer zo lang. Weet iemand waar deze optie in GTB 2.0 zit? (Als hij er niet inzit, dan zoek ik wel ergens de 1.62 op... grrr.)

Edit: AARGH! Mijn zicht van -10 speelt me weer eens parten. :( Er zit nu een slider (2 pixels breed) naast het zoekveld, waarmee ik het zo lang kan maken als ik wil. Ik dacht eerst dat het gewoon een scheidingsteken was tussen het veld en de knoppen.

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/longgooglebar.jpg

Probleem is al opgelost; gooi maar dicht indien nodig.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2003 02:22 ]

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-09 17:12
Klopt het trouwens dat als je de google toolbar zonder de 'geavanceerde functies' installeerd (dus zonder dat ie de url waarnaar je zocht opstuurd naar google), je bijvoorbeeld niet gebruik van bijv. het popup blocking kan maken?

• nrg
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:17

nrg

Wat is nou het nu van die toolbar?
Ik tik in m'n adresbalk gewoon Google [keyword] of GoogleNL [keyword] in, dan Googled 'ie ook op het hele internet of alleen Nederlandse pagina's.
Scheelt weer ruimte in het scherm :)

• JohnT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-08 23:39
Geen RUIMTE:

Dan ontgrendel je de werkbalken (rechtser muisklik op leegveld en ...) en sleep je hem gewoon naar boven naast het woord "Help"

Net zoals in het plaatje boven staat de adres werkbalk NAAST de werkbalk met standaardknoppen...

En als je ruimte tekort komt druk dan gewoon op F11 (de regel die je nu eventueel bovenaan ziet kun je dmv een menu via muisklik-rechts automatisch laten verbergen)

[ Voor 23% gewijzigd door JohnT op 23-08-2003 12:02 ]

• Dr. Boktor
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-07 01:34
Je hoeft je werkbalken niet te ontgrendelen, deze kun je altijd gebruiken.

Edit:
JohnT, je hebt gelijk, wanneer je het naar boven (naast Help o.i.d.) wil verplaatsen, moet je hem idd ontgrendelen. Zat nog te slapen, is ook nog vroeg :P.

[ Voor 53% gewijzigd door Dr. Boktor op 23-08-2003 12:05 . Reden: Note to self: niet meer zo vroeg reageren ]

• JohnT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-08 23:39
Maar je kunt ze niet verplaatsen

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:52
spokje schreef op 23 August 2003 @ 11:45:
Klopt het trouwens dat als je de google toolbar zonder de 'geavanceerde functies' installeerd (dus zonder dat ie de url waarnaar je zocht opstuurd naar google), je bijvoorbeeld niet gebruik van bijv. het popup blocking kan maken?
Nee.

Verwijderd

Topicstarter
nrg schreef op 23 August 2003 @ 11:47:
Wat is nou het nu van die toolbar?
Ik tik in m'n adresbalk gewoon Google [keyword] of GoogleNL [keyword] in, dan Googled 'ie ook op het hele internet of alleen Nederlandse pagina's.
Scheelt weer ruimte in het scherm :)
Ik vind het niet prettig werken om eerst Google of GoogleNL in de adresbalk te typen. Ik heb deze balk al TIJDEN erop staan (zeg maar sinds hij bestaat), en ik erger me zelfs eraan als ik achter een computer zit die hem niet heeft...

• nrg
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:17

nrg

Verwijderd schreef op 23 August 2003 @ 13:13:
[...]
Ik vind het niet prettig werken om eerst Google of GoogleNL in de adresbalk te typen. Ik heb deze balk al TIJDEN erop staan (zeg maar sinds hij bestaat), en ik erger me zelfs eraan als ik achter een computer zit die hem niet heeft...
Dan maak je er g en gnl van ;)
Is denk ik makkelijker dan eerst naar die Google bar tabben of klikken :)
Pagina: 1