[WindowBlinds] Werkt niet 100% onder Win2000 ?

Pagina: 1
Acties:

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-09 09:17
Beste mede-Tweakers,

Het Begin...

Ik heb de laatste paar dagen een aantal keer Windows 2000 en Windows XP geinstalleerd. Omdat ik zo gefrustreerd werd van XP op bepaalde punten (er zijn ongetwijfeld mensen die hetzelfde gevoel maar al te vaak hebben gehad) heb ik XP eraf "geflikkert" en Windows 2000 (met ingebouwde Service Pack 2) geinstalleerd. Na voltooing van installatie heb ik gelijk volledig Windows Update gedraait, en Service Pack 4 geinstalleerd.

Window Blinds... Wat is er gebeurd ?
geinstalleerd, versie 4.0. Overigens doet 3.5 precies hetzelfde.
Na de installatie 100% goed te hebben voltooid, reboot ik mijn systeem.

Normaal gesproken zou ik een skin moeten kunnen selecteren onder een tabblad, wat te vinden zou moeten zijn in de eigenschappen van je beeldscherm.

Dit tabblad bestaat echter niet. Wat ik wel heb is de volgende optie:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~lind1469/WB/Window_Blinds_Not_Running2.png

Zodra ik dit aanklik en op OK klik, gebeurd er niets. Als ik dan nogmaals ga kijken bij de beeldscherm eigenschappen dan staat het vinkje weer uit. Het is dus niet aan te zetten via deze manier.

Ik kreeg overigens één maal deze foutmelding tussendoor toen ik het vinkje aan klikte:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~lind1469/WB/Windows_2000_DESK_CPL.png

Nou ben ik hier niet erg verbaast mee, ik heb dit in het Windows98 tijdperk maar al te vaak mogen meemaken als er bepaalde control panels werden geinstalleerd, bij de eigenschappen voor het beeldscherm. Dit is ook wel redelijk logisch omdat het tabblad "Skins" er helemaal niet tussen staat.

Toen ben ik gaan browsen naar "C:\Program Files\Object Desktop\WindowBlinds\"
Hier staat een file "wbconfig.exe" Als ik deze open krijg ik het volgende configuratiescherm te zien:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~lind1469/WB/Windows_Blinds_4_Uh.png

Leuk en aardig, Ik kan hier eindelijk een skin naar wens selecteren en deze activeren door de "Apply this skin now" knop.
Zodra ik deze heb ingedrukt veranderen de kleuren naar het juiste kleuren schema voor de skin, maar de vorm van de skin (om het zo maar te noemen) blijft de standaard Windows 2000 vormgeving.

Als ik daarna nogmaals ga naar dit bestand en ik probeer dan nogmaals de geselecteerde skin te activeren, of een andere skin te activeren, dan krijg ik de volgende foutmelding:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~lind1469/WB/Windows_Blinds_4_Error.png

Wat heb ik geprobeerd ?

- Window Blinds 3.5 meerdere malen geuninstalleerd met en zonder reboot tussendoor.

- Window Blinds 4.0 meerdere malen geuninstalleerd met en zonder reboot tussendoor.

- Een aantal dingen zoals onder het kopje "Window Blinds... Wat is er gebeurd ?" staan vermeld

- Diverse fora gesearched waaronder tweakers.net

- Google gesearched

Mijn Vraag aan jullie :

- Heeft iemand dit ook meegemaakt, en is het opgelost, zoja, hoe? Zonee, wat heb je dan gedaan?

- Kan iemand mij vertellen waar ik 'msconfig' onder windows 2000 kan vinden, oftewel de Startup list? Om te bekijken wat er allemaal van WindowBlinds instaat hieronder.

- Hebben jullie nog andere tips ? Wellicht heb ik niet eens Window Blinds nodig maar kan het ook door in Windows 2000 een soortement van patch te installeren zodat het net zoals XP ook Skin-Compatible is?

[ Voor 4% gewijzigd door Sluuut op 23-08-2003 01:55 ]

57696520646974206c65657374206973206e657264

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
antwoorden:
- Ik heb geloof ik eens om wat uit te proberen windowblinds op win2k gedraait, maar ik heb niet zo'n error gehad.
- Zie WOS FAQ, daar staat 't in :)
- Verder niet lullig bedoeld hoor, maar windowblinds is imho nogal brak. Als je skins wilt kun je volgens mij toch veel beter gewoon winowsXP pakken. Om de systeemeisen hoef je het iig niet te laten, want winXP is vongens mij zowiezo sneller dan Win2k + windowblinds. Maar dat is mijn persoonlijke mening ;)

Verder move Windows Operated Systems -> Software Algemeen, het gaat hier namelijk over losse software...

[ Voor 14% gewijzigd door SH007 op 23-08-2003 02:08 ]

Verwijderd

Ik zou inderdaad lekker naar windows xp gaan eventueel incl style xp, als je skins belangrijk vindt. Het is niet een "echte oplossing" voor je probleem, maar wel een goed alternatief. Als student kun je voor bijna niets een legaal xp cd'tje kopen! (surfspot)

Verwijderd

offtopic
yalhambra, ik ben vb een belg enben 16 jaar ik kan NIET tegen een goedkoper tarief windows xp gebruiken. Dus ga er niet van uit dat iedereen het kan kopen aub
/offtopic

ontopic um hij zegt dat control panle met iets aan het werken is mss zo een extern prgje dat multi deks enzo

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2003 13:33 ]

• Sluuut
Verwijderd schreef op 23 August 2003 @ 13:21:
Ik zou inderdaad lekker naar windows xp gaan eventueel incl style xp, als je skins belangrijk vindt. Het is niet een "echte oplossing" voor je probleem, maar wel een goed alternatief. Als student kun je voor bijna niets een legaal xp cd'tje kopen! (surfspot)
1) Ik ben geen student
2) Ik heb elke Windows Beta/Final hier liggen (ja dit kost me inderdaad een kast met cd's), kan installeren wat ik wil en ik wil Windows 2000 + Service Pack 4, zoals al eerder in startpost vermeld was.
3) Het is inderdaad geen echte oplossing maar een verwijzing naar XP.
Ik dacht dat ik duidelijk genoeg in mijn start post had vermeld dat ik daar dus niet op zat/zit te wachten.
SH007 schreef:
- Verder niet lullig bedoeld hoor, maar windowblinds is imho nogal brak. Als je skins wilt kun je volgens mij toch veel beter gewoon winowsXP pakken. Om de systeemeisen hoef je het iig niet te laten, want winXP is vongens mij zowiezo sneller dan Win2k + windowblinds. Maar dat is mijn persoonlijke mening
Zie punt 3 en tevens de startpost...
icekiller schreef:
ontopic um hij zegt dat control panle met iets aan het werken is mss zo een extern prgje dat multi deks enzo
Nope, ik heb geen andere vage proggie's draaien die de oorzaak hiervan kunnen zijn. Het is namelijk ook al, als ik Window Blinds installeer als eerste nadat Windows 2000 erop staat.

Thx for the effort!

• Hellhound
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09-05 10:53
Ik zou eens andere displaydrivers voor je vidkaart gaan proberen, heb ook wel eens van die vage erors gehad en dat had toen met mn videodrivers te maken.

Geloof maakt meer kapot dan je lief is | I rock [H]ard! |

• Sluuut
Nouja dit is echt vaag. Ik heb nou Windows 2000 op mn laptop geinstalleerd en ik heb precies hetzelfde probleem! Met totaal andere hardware

Zou het dan aan de Window Blinds versie liggen..?
Of aan de Windows 2000 Installatie CD die ik heb.. hij heeft wel een aantal bestanden die hij niet kon copy-en tijdens de installatie. Ik ga maar eens een oudere Window Blinds opsprokkelen.

Verwijderd

Sluuut: domme vraag van mijn kant: weet je heel zeker dat je de WindowsBlinds 2000 versie hebt genomen? Ik heb namelijk zowel (hier op het werk) voor 2k als voor XP WB moeten uittesten voor een klant en heb nog geen problemen gehad.
Voor een klant moet ik versies maken waarbij logo's ed. van het bedrijf gebruikt worden en jouw probleem is dus iets wat ik me niet kan veroorloven ;)

• Sluuut
Verwijderd schreef op 09 September 2003 @ 14:04:
Sluuut: domme vraag van mijn kant: weet je heel zeker dat je de WindowsBlinds 2000 versie hebt genomen? Ik heb namelijk zowel (hier op het werk) voor 2k als voor XP WB moeten uittesten voor een klant en heb nog geen problemen gehad.
Voor een klant moet ik versies maken waarbij logo's ed. van het bedrijf gebruikt worden en jouw probleem is dus iets wat ik me niet kan veroorloven ;)
Kijk hier heb ik wat aan. Ik dacht dat er maar één Window Blinds versie is.
Ik ga gelijk even verder zoeken :)

Verwijderd

Net even gecontroleerd: Versie 4.1 is voor XP. Versie 3.5 voor 98, ME en W2K.
De enhanced versie (betalen!) is zowel voor XP als W2K.

Mijn download is al wat ouder dus misschien dat ik de goede versies nog heb en jij met een SP4 + windowsblinds tegen een probleem loopt en daarmee jouw probleem omzeil ;)

Als ik jou was zou ik je vraag ook op usenet posten: zie http://www.stardock.com/ en dan discussions :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2003 15:20 ]

• Sluuut
Verwijderd schreef op 09 September 2003 @ 15:20:

Mijn download is al wat ouder dus misschien dat ik de goede versies nog heb en jij met een SP4 + windowsblinds tegen een probleem loopt en daarmee jouw probleem omzeil ;)

Als ik jou was zou ik je vraag ook op usenet posten: zie http://www.stardock.com/ en dan discussions :)
Ik heb de Enhanced versie van 3.5 en van 4.0, dus dat is het blijkbaar niet...
Heb helaas geen oudere versie meer op HDD.. ff CD's doorzoeken en hopen dat er daar wat tussen staat :)

Posten op Stardock.com ga ik ook ff doen.. thanx!

Hmm ik kan op de 1 of andere manier niet mijn vraag submitten daar...
Had ff vertaald naar engels...

[ Voor 13% gewijzigd door Sluuut op 12-09-2003 00:13 ]

• Sluuut
Verwijderd schreef op 09 September 2003 @ 15:20:
Heb je daar misschien de source van, stond het op internet.. of bij de info van jouw download..?

Pagina: 1