Toon posts:

Hidden sectors enz van HD kopieeren

Pagina: 1
Acties:
  • 25 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Alloha,

Ik heb een Packerd Bell en daar wil ik eigenlijk een andere hardeschijf inzetten.
Nou heb ik al op GoT gevonden dat je met het programma "tattoo.exe" je schijf kunt configureren/beveiligen om met je computer te werken.

Echter ik heb de computer 2e hands gekocht en zonder Recovery CD (ik wist van te voren dus niet dat die bij een Packard Bell nodig zijn voor dingen net als dit!).

Nou blijkt dus dat je wel diskettes met dit programma kunt bestellen bij Packard Bell, maar dan ben je €30 kwijt (of guldens kan ook nog).
Ik vind het een beetje bullshit dat je zo'n bedrag moet betalen voor zo iets simpels, als ze het gewoon op de site zetten om te downloaden is toch meer service gericht??

Iedergeval aangezien me systeem gewoon werkt en ook de harddisk goed is geconfigureerd vraag ik me af of ik gewoon die sectors en dus ook incl de hidden sectors enz kan kopieren naar me andere schijf zodat ik die ook gewoon kan gebruiken, dit zou toch gewoon moeten kunnen of niet :?

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-03 10:38
Qua software zou het prima moeten gaan werken, alleen heb je een dan andere drive die mogelijk niet met je Packerd Hell overweg kan. Helaas weet ik geen manier om je daarvan te verzekeren dat dat het wel doet.
Je kan overigens met een programma als Norton Ghost of Powerquest DriveImage ook je partities/schijf bit voor bit kopiëren. Waar je ze vandaan haalt moet je zelf regelen :+

Verwijderd

Topicstarter
Die heb ik allebei op een TL staan :)
Hehe ik weet alleen niet hoe ze werken :p

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-03 10:38
Verwijderd schreef op 23 August 2003 @ 02:33:
Die heb ik allebei op een TL staan :)
Hehe ik weet alleen niet hoe ze werken :p
Kwestie van installeren en klikken dat je een hd naar een andere wil kopieren en de instructies volgen. Iedere droplul kan het _zelfs_ jij >:)

Verwijderd

Topicstarter
cryforhelp schreef op 24 augustus 2003 @ 02:20:
[...]

Kwestie van installeren en klikken dat je een hd naar een andere wil kopieren en de instructies volgen. Iedere droplul kan het _zelfs_ jij >:)
Kijk dat is nog eens motiverend :P

Thanks

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Ghost en driveimage kunnen dat inderdaad prima..
Als je hier op het forum even zoekt naar een van de termen kom je veel informatie tegen.. Bijvoorbeeld dit topic : HD naar HD kopieren

Daar staat een linkje in naar een complete handleiding :)

succes.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.