Videokaart geeft probs...

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• brammus
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Systeem:

AMD K6-2 350, 128/100MHz, Asus P5A-B met biosversie 1010, SB64pci, Speedstar A90 agp 16meg met nieuwste biosversie, HDD1=WDC 20,4 HDD2=Seagate 6,4, PCRW 404K brander, 10Mb netwerkkaart, 235W voeding.

Probleem:

Mijn systeem wil in deze config niet meer booten, dwz: Als ik het systeem aanzet, dan hoor ik 1 lange en 4 korte piepjes, en zegt mijn monitor dat hij geen signaal krijgt..:'(

Met een S3 Virge 4meg PCI werkt het OK, maar ik heb uiteraard niet voor niets die speedstar....:(

Het vreemde is dat het systeem in bovenstaande config met speedstar zeker 9 maanden zonder problemen gewerkt heeft...:?

Ik ben al met die kaart naar de dealer geweest, en daar doet hij het gewoon...

Zij concludeerden dat de videokaart niet genoeg stroom kreeg, maar waarom deed hij het dan eerder wel gewoon...?
Het probleem kwam van de ene op de andere dag... vreemd toch ?

Iemand een idee :?:?:?

PC-Specs
"...You may feel a little sick..."

• BrammeS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-08 21:48
Sinds waneer loopt er een kloon van mij hier rond?

Advanced sheep-counting strategies

• brammus
  • Niet online
Op donderdag 30 november 2000 20:04 schreef BrammeS het volgende:
Sinds waneer loopt er een kloon van mij hier rond?
Ja sorrie, ik heb de nickname brammus altijd al gehad (ook buiten GOT/Tweakers), ik wist niet, toen ik registreerde dat er een BrammeS rondliep...

Als men dit te verwarrend vindt, dan ben ik natuurlijk bereid een andere nick te nemen, maar als jij of anderen er mee kunnen leven, dan laat ik het liever zo...

Daarbij: je kan altijd aan het icon zien of je te maken hebt met BrammeS of met brammus.

Nogmaals, ik wil niemand hiermee in het vaarwater zitten, maar als men echt vindt dat dit teveel verwarring veroorzaakt, dan zal ik mijn nick wel veranderen...

Effe on-topic, heb jij iets van een suggestie voor mijn videokaart probleem ?

PC-Specs

Verwijderd

hmm vaag 230 watt moet genoeg zijn toch :)

• GX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-05-2025

GX

Nee.

standaard procedure, eerst checken of alles er goed inzit, zo jah, sloop alles eruit behalve de nodige poep, en ga 1 voor 1 alles terug zetten :)
en daarbij is (misschien, mijn asus p5a-b heeft ook lang op 235 gedraait, totdat de voeding niet meer wilde) een 300 Watt voeding...
verder zou ik je niet kunnen helpen
gooi er misschien een andere videokaart om even te kijken of ie het dan wel doet

• brammus
  • Niet online
Met mijn S3 Virge, werkt alles als een tiet, ik heb alles los gehad, contacten met lucht doorgeblazen en weer vast gezet, maakt nix uit helaas :'(

Volgens jou zou een zwaardere voeding beter werken ?

Tnx 4 the moeite

PC-Specs

Verwijderd

die nieuwe kaart is AGP en de oude gewoon PCI he?

kun je op die kaart niet toevallig AGP 4x en 2x jumperen? Standaard staan die kaarten geloof ik op AGP4x gejumperd (of was dat met de StealthIII-S540?)
Pagina: 1