Toon posts:

zoveelste 'geen piepje na boot'

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
voor jullie weer lopen te zeiken: ik heb de search functie goed gebruikt, google nagezocht, en op mn mobo's site gekeken.. toch heb ik de volgende vraag:

ik had probs met mn ECS mobootje, nl. dat ik totaal geen reactie meer kreeg van het systeem. geen piepje na de boot, wel fans die normaal draaien, wel hdd's die ratelen..
vandaag dus mn ASUS A7V8X-X binnengekregen, d'rin gegooid, duimen maar.... KUT weer geen reactie, piepje blijft weer uit..
proc, mem, videokaart, hdd's druit (een voor een).. nix.. geen piepje..
videokaart vervangen, monitor (want ook videosignaal blijft uit).. nix..
mn mobo KAN gewoon niet dood zijn, ik heb dat ding 3 min en waarschijnljk was mn ECS'je dus ook niet dood.. :'( Ook mn voeding lijkt oke, aangezien de powerled nog brandt, en ik de fans goed hoor draaien in het voedingkastje.

mn systeem:
Asus bordje dus
Athlon XP 2200
256 DDR PC2700 Samsung
Maxtor 20gb
ibm 60gb
noname voeding 300W (nooit probs meegehad, en draait nog normaal)

Nou stel ik jullie de simpele vraag:
wat ligt het meest voor de hand? een kapotte proc, of een kapot mem?
(van geen van beide heb ik een reserve, dus ik vraag me af waarin ik het beste kan investeren ;) )

bvd,

frank

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

asus heeft de speech controller standaard ge=enabled staan op het board. Sluit eens wat speakers aan, en kijk wat de stem zegt?

If you choose to criticise you choose your enemies

• KompjoeFriek
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-01 05:18

KompjoeFriek

Statsidioot

Alle dingen die je niet nodig hebt om te booten ff niet aansluiten.
dus alleen een mobo, een proc, 1 reepje mem, en een videokaart
(als je meerdere reepjes mem hebt, wissel die dan eens om te zien of het 1 daarvan is)
verder was mijn eerste ingeving toch de voeding...

WhatPulse! - Rosetta@Home - Docking@Home

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Ik zou in eerste instantie voor geheugen gaan. Niet omdat ik zeker zou weten dat het door het geheugen komt, ik denk zelfs eerder aan de processor, maar ik raad je aan eerst voor het geheugen te gaan. Dit kost namelijk minder, stel dat het inderdaad het geheugen is, scheelt dat aardig in de centen.
Mocht het probleem dan blijven, heb je daarna in ieder geval EN een snellere processor (er vanuit gaande dat je voor een snellere CPU gaat als je een nieuwe koopt), en meteen iets meer geheugen (dat Asus bordje heeft toch ook Dual Channel DDR?!?).

Verwijderd

Topicstarter
een monofactorieel experimentje heb ik al uitgevoerd (dus steeds 1 ding eruit gehaald, om te kijken waar het probleem zit) maar voor de piepjes scheelt het nix of ik er alles in heb, of slechts de proc (zelfs zonder proc nog geprobeerd).. de speech controller is ge enabled, dus dan zou ik toch iets moeten horen?? niet dus..
Misschien moet ik maar s gewoon mem gaan kopen ja.. PC3200 gaat toch geen gesodemieter geven met PC2700 he??
iig bdankt alvast.. !!

• KompjoeFriek
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-01 05:18

KompjoeFriek

Statsidioot

Als je er echt niet meer uit komt, kun je morgen naar de plaatselijke computer-boer gaan om het daar te laten onderzoeken. Vraag ze gewoon of ze willen bellen als ze het defecte onderdeel hebben gevonden.
dan kun je altijd nog beslissen of je daar je nieuwe onderdeel koop, of ergens anders (of 2e hands ;) )
maar zei hebben iig reserve onderdelen waar ze dus mee kunnen testen...

WhatPulse! - Rosetta@Home - Docking@Home

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Als je Dual Channel gaat draaien is het geloof ik beter om 2 keer hetzelfde soort, en het liefst zelfde merk/type geheugen naast elkaar te plakken.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 23 augustus 2003 @ 01:14:
voor jullie weer lopen te zeiken: ik heb de search functie goed gebruikt, google nagezocht, en op mn mobo's site gekeken..
Je snapt neem ik aan dat dit vragen is om 'gezeik'. Beter dan zo'n opening zou je kunnen melden met welke zoektermen je gezocht hebt, dan hebben we namelijk niets om over te zeiken :z
[...]

Nou stel ik jullie de simpele vraag:
wat ligt het meest voor de hand? een kapotte proc, of een kapot mem?
(van geen van beide heb ik een reserve, dus ik vraag me af waarin ik het beste kan investeren ;) )
Ik zou neigen naar CPU, maar het blijft gokken. Is het niet een beter idee om te kijken of je bij een tweaker bij je in de buurt CPU en/of mem kunt lenen/testen. Dan weet je het namelijk zeker en loop je geen risico op miskoop.
bvd,

frank
De GoT Huisregels
Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz $user" of iets dergelijks onder je posts te plakken. Als je per se zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken.
;)

Edit:
BredeP schreef op 23 August 2003 @ 01:28:
Als je Dual Channel gaat draaien is het geloof ik beter om 2 keer hetzelfde soort, en het liefst zelfde merk/type geheugen naast elkaar te plakken.
Als je even de moeite zou doen de A7V8X-X op te zoeken zou je zien dat het van de Via KT400 chipset voorzien is, met een single channel geheugen controller :z

[ Voor 17% gewijzigd door dion_b op 23-08-2003 01:36 ]

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
hmm weer wat geleerd.. en over die 'medetweakers' in de buurt.. hmm lastig hehe... niet veel maten die zich bezighouden met comps.. twordt echt gokken op mem of proc ben ik bang..

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 23 augustus 2003 @ 01:34:
hmm weer wat geleerd.. en over die 'medetweakers' in de buurt.. hmm lastig hehe... niet veel maten die zich bezighouden met comps.. twordt echt gokken op mem of proc ben ik bang..
Dan kun je in ieder geval het advies van KompjoeFriek opvolgen en je CPU/mem naar de winkel meenemen om te testen. Een fatsoenlijke winkel wil dat zeker doen (allicht gratis als je aangeeft de defecte er te willen vervangen). Overigens kun je je woonplaats in je profiel aangeven- dan kunnen evt vrijwilligers zien wat jouw buurt is :)

Oslik blyat! Oslik!

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

ik zou mijn board booten zonder cpu of mem, de speech reporter vertelt dan wel wat het niet kan vinden. dan kan je langzaam stap voor stap uitvinden wat nu het probleem is.

If you choose to criticise you choose your enemies

• DTorro
  • Laatst online: 03-02 04:28
[FF Pesten]
stekkertje op mobo bij Speaker pinnetjes aansluiten misschien ?
[/FF pesten]

ik zou ook als eerste geheugen proberen.
Alhoewel ik nog wel weet met mijn Thunderbird waar een klein hoekje was afgebroken dat hij ook wel starte maar geen beeld gaf.

• Liam
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-12-2023

Liam

Wat nou 1 proc is genoeg.. :P

Mijn eerste intuitie:
Proc of mem. Daarna voeding, maar omdat je drives etc. wel power hebben lijkt me dat niet zo. Probeer eens alleen mobo, proc, mem, vidkaart en check wat er dan uit komt. Check eventueel als ie boot de readings van je voeding in je bios.
TS heb je al een oplossing of nog niet?

[ Voor 59% gewijzigd door Liam op 23-08-2003 04:49 ]

If it bleeds, we can kill it!! |Werkbak specs|CCNP, bezig met Master.

Verwijderd

Topicstarter
k heb nog geen opslossing.. zal s naar de winkel gaan ja.. hmm kwou eigenlijk online een memmetje bestellen.. nou voel ik me wel een beetje verplicht om er ook 1 in die winkel te halen. :(
maarja.. bedankt! |:(
Pagina: 1