Vreemd TV-out probleem

Pagina: 1
Acties:

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 23:25

DSK

boeiend...

Topicstarter
Voor mijn uitleg, ja, ik heb de FAQ volledig doorgenomen en ja ik heb zoveelmogelijk geozcht, maar niets (bruikbaars/werkend) gevonden.

Ik zal het proberen uit te leggen, als je iets niet begrijpt, vraag gerust.
Ik heb thuis 2 computers met TV-out en 2TV's (een grote en een kleine), ene computer is mijn laptop (met Ati Radeon IGP320M videokaart) en de andere mijn desktop (Nvidia GFTi4200). Beide hebben een SVHS aansluiting.

Vroeger werkte de tv-out van de desktop op de grote & op de kleine tv in kleur. Via een scart convertor en een verloopkabeltje van SVHS naar RCA(tulp). Ik had ook een Scart convertor met rechtstreekse SVHS aansluiting, maar hiermee had ik zw/wit op de grote & Kleur op het SVHS kanaal van de kleine. (Dit werkt allemaal nog steeds)

Nu heb ik sinds kort dus die nieuwe laptop. Op de kleine TV heb ik met dat verloopkabeltje (goedkoop ding van op een beurs) Zw/w op de kleine & de grote TV. Als ik rechtstreeks SVHS aansluit op de kleine, dan heb ik wel kleur (op de grote niet).

Dus ben ik een nieuw kabeltje gaan halen (van SVHS naar RCA). Hiermee krijg ik met de laptop wel kleur op de kleine TV. Maar op de grote is het nog steeds zw/w. De desktop werkt wel in kleur op beide TV's. (met dezelfde kabeltjes).

Ik heb al vele instellingen geprobeerd op de laptop, maar niets blijkt te helpen (NTSC/PAL B/PAL G/...)

Hopelijk weet nog iemand waar het aan kan liggen.

Blog (Linux-related)

• Pino64
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-07 00:10
Het lijkt erop dat je grote TV geen SVHS ondersteund en dus alleen werkt via die RCA converter. Indien je dit gebruikt heb je niks aan die SVHS kabel. Je kunt een gewone afgeschermde kabel nemen, maar dat zal je allemaal wel weten.

Probeer RCA gewoon te voorkomen, tenzij het niet anders kan.

Maar goed, ik denk dat je laptop het verkeerde signaal stuurt. Bij Nvidia kun je instellen of het SVHS of composiet moet zijn, standaard staat dat op auto.

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-08 00:26

The PyroPath

Go Tweak your ass off

De TV-out van ATi heeft geen 4 maar 7 gaatjes, de 4 standaard voor svhs signaal, en 3 voor RGB/RCA hoe je het noemen wilt.

Als je de video out met het SVHS scartblo op de TV aansluit en je TV geeft kleur ondersteund hij SVHS als dingaal, als je dan z/w krijgt ondersteund hij het niet.
Hij schakeld niet als bij nVidia over op dat andere signaal als je er een ander stekkertje in duwt, je hebt een echt speciaal stekkertje nodig voor RGB/RCA.

Tenmisnte das het standaard verhaal, waarom je de desktop wel in kleur krijgt op beide schermen is mij dan ook een raadsel

Breek je nek voorzichtig

• DSK

DSK

boeiend...

Topicstarter
The_PyroPath schreef op 24 August 2003 @ 04:02:
De TV-out van ATi heeft geen 4 maar 7 gaatjes, de 4 standaard voor svhs signaal, en 3 voor RGB/RCA hoe je het noemen wilt.

Als je de video out met het SVHS scartblo op de TV aansluit en je TV geeft kleur ondersteund hij SVHS als dingaal, als je dan z/w krijgt ondersteund hij het niet.
Hij schakeld niet als bij nVidia over op dat andere signaal als je er een ander stekkertje in duwt, je hebt een echt speciaal stekkertje nodig voor RGB/RCA.

Tenmisnte das het standaard verhaal, waarom je de desktop wel in kleur krijgt op beide schermen is mij dan ook een raadsel
Kan ik dat dan nergens instellen welk signaal hij moet sturen?

Blog (Linux-related)

Verwijderd

Ook ik heb het zelfde probleem, maar kun je er zo maar vanuit gaan dat elke tv-uitgang met 4 gaatjes nvidia is???

bij mij geeft ie nl. S3-twisterK aan

ik heb ook al vanalles geprobeerd, maar krijg nog steeds z/w :'( :'( :'( :'(

• DSK

DSK

boeiend...

Topicstarter
Bestaat er niet iets zoals TV-tool voor Ati kaarten?
Want zoals ik ergens heb gelezen, kun je hiermee ook veranderen tussen composiet en SVHS

Blog (Linux-related)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:05

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Mierenneuk tussendoor: S-Video!=SVHS :o

Bij tv-out gaat het om S-Video
(deze opmerking met name om te zorge dat met de search deze topic ook onder de juiste trefwoorden te vinden is :z )

Oslik blyat! Oslik!

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-08 00:26

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Een 4 pins is niet per definitie een nVidia, maar heb nog geen ander bedrijf dan ATi gezien die de 7 pins gebruikt. Het is gewoon een andere techniek dan nVidia die niet software matig is te regelen met een TVtool oid. S-Video/RCA schakelen moet je dus met het stekkertje doen. ATi geeft deze er standaard bij, maar sommige OEM's doen dit niet :(

Breek je nek voorzichtig

• ViolatoR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-06 14:10
Als je TV Tool installeert, kun je daar ook 2 dingen instellen qua aansluiting, S-Video en Composite ofzo, op de 1 heb je z/w andere kleur. Dat gaf altijd bij mij het probleem, dus ff installen, ff de andere optie aanzetten en met een beetje geluk is het dan goed :- ). Maar hebben je TV's misschien toevallig 2 TV/AV opties? zo heb ik bijv AV/S en AV/S2, op de één geeft ie kleur, andere z/w.

fotoblog

Pagina: 1