Wachtwoord uit een cookie halen?

Pagina: 1
Acties:
  • 62 views sinds 30-01-2008

• dkong
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-07 19:40
Ik heb een vraag: is het mogelijk het wachtwoord van iemand te achterhalen wanneer hij zichzelf ingelogd heeft gelaten op je eigen PC?

Ik zal iets specifieker zijn ter verheldering:
Het forum draait op betaalde Discussware, versie 3.nogwat, dus nog geen phpbb maar cgi of perl geloof ik.
Ik ga het forum in kwestie niet noemen en ik ben niet van plan de kennis te misbruiken, ik heb het hier namelijk over een vriend van mij die zichzelf op een bepaald forum ingelogd heeft gelaten, ik ben gewoon benieuwd of het mogelijk is zijn wachtwoord op dat forum te achterhalen en zo ja: hoe?

Wanneer ik erin slaag stel ik de persoon in kwestie uiteraard op de hoogte, waarschijnlijk leert hij ervan en maakt de 'fout' (in dit geval heeft hij geluk dat ik het ben =)) geen tweede keer..

Bij voorbaat dank.

dkong

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
Als het goed is slaat de cookie alleen het session-id op, mits het forum gebruik maakt van sessies dan he :)

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
die cookie al eens in notepad gegooid?

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• dkong
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-07 19:40
Ja, in notepad kreeg ik de standaard bolletjes van XP te zien.

dkong

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

En toch vind ik het niet slim om dat hier te bespreken. Wellicht heb jij geen verkeerde bedoelingen, maar iemand die dat wel heeft, kan gewoon meelezen. Zie ook de FAQ Policy - Beveiliging omzeilen. Maar ik neem aan dat je het wel begrijpt :).

Dit topic is gesloten.