Toon posts:

Wireless LAN + Wired LAN

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
De situatie is als volgt:

Een kennis heeft een kantoor aan huis waar hij een bestaand UTP netwerk heeft liggen. Een aantal van deze pc's moet draadloos het internet op, echter zitten in deze pc's al een netwerkkaart. Kan ik een wireless netwerkkaartje (USB of PCI) er bij aan sluiten zonder dat deze conflicten krijgt met het bestaande netwerk?

Elke netwerkkaart krijgt toch een eigen IP?

Gegevens vaste netwerk(kaart):
IP Rage 192.168.0.100 ~ 192.168.0.150
Subnetmask 255.255.255.0

Hoe zou ik de IP-Range in moeten stellen van de router, en moet ik met dynamische adressen of vaste IP-adressen gaan werken?
bijv:IP Range 192.168.0.151 ~ 192.168.0.200
Subnetmask 255.255.254.0?

De internetprovider is @home en wordt aangesloten via een wireless router.
Is dit uberhaupt mogelijk (pakt de M$ I-explorer de goede wireless kaart om op internet te gaan)??

En oja op alle pc;s staat W98-SE

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2003 22:46 ]

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Kan je niet een UTP naar wireless bridge aan de switch/hub hangen? Nu moet je voor elke pc een netwerkkaartje gaan halen.

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:50
Verwijderd schreef op 22 August 2003 @ 22:45:
Is dit uberhaupt mogelijk (pakt de M$ I-explorer de goede wireless kaart om op internet te gaan)??
Tuurlijk is het mogelijk. Wat je hier schrijft begrijp ik alleen niet helemala. Wat bedoel je me: "de goede wireless kaart". Ik neem aan dat er maar één wireless kaart per PC geinstalleerd is. De andere kaart is een gewone ethernet-kaart volgens je verhaal. Die kun je eventueel zelfs uitschakelen als die toch nooit gebruikt wordt.

Maar ik snap je situatie nog niet echt. Je hebt dus al een netwerkje? En dat draait al? En nu wil je een paar machines draadloos aansluiten? Dan heb je dus je ethernet-kaarten niet meer nodig in die machines. Of wil je Internet via de draadloze verbinding en nog gewone netwerk-verbindingen via de kabel?

Verwijderd

Topicstarter
Op dit moment is er al een bestaand netwerk. Dit netwerk moet ongewijzigt blijven. Slechts 2 van de 10 pc's moeten draadloos via een router/accespoint het internet op. Het is dus de bedoeling om een wireless netwerkkaartje (USB) aan te sluiten op die 2 pc's. De wireless netwerkverbinding is dus puur voor het internet, naast het bestaande bekabelde netwerk

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:27

Predator

Suffers from split brain

Verwijderd schreef op 22 August 2003 @ 22:45:
Een aantal van deze pc's moet draadloos het internet op, echter zitten in deze pc's al een netwerkkaart. Kan ik een wireless netwerkkaartje (USB of PCI) er bij aan sluiten zonder dat deze conflicten krijgt met het bestaande netwerk?
Zolang het een ander subnet is, is dat geen probleem.
M$ I-explorer
Het is MS, gelieve het ook zo te schrijven.
Je vindt het vast ook niet leuk als iemand jouw naam verneukt.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs