Toon posts:

Active Sync foutmelding, wie weet er raad?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste Tweakers,

Ik ben sinds vanmiddag de trotse bezitter van een Acer N10 Pocket PC.
Er is echter een enorm probleem met Active Sync. Het synchroniseren gaat goed, echter ik kan zelf geen bestanden overzetten naar mijn N10 via de exprore functie in Active Sync (en ook anders niet). Ik merkte dit toen ik een leuk achtergrondje wilde uploaden.

Dus ik zoeken hier en op een ander bekend forum. Werd aangegeven dat het misschien aan de Active Sync versie lag. Ik dus de laatste nieuwe (3.7. i.p.v. 3.5) schoon geinstalleerd. Weer hetzelfde.

Ik krijg deze foutmelding: "Crittical communications services have failed to start. Try resetting te mobile device and then connect again".

Ik dus de N10 uitgezet en weer aangezet, maar dat helpt ook niet.

Ik wordt helemaal gek hiervan. Wie heeft dit ook gehad en/of weet de oplossing?

Info:
Active Sync 3.5 en 3.7 getest
PC: Win XP Home en ZoneAlarm firewall
Active Sync <-> N10: Syncen en Internetten via de USB kabel op m'n N10 lukt wel

Probleem: foutmelding en geen verbinding/file explore en bestanden overzetten niet mogelijk.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2003 22:27 ]

• V i P
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-12-2025
'k Heb zelf ook een n10 en die foutmelding heb ik nog niet voorbij zien komen.
Je zegt dat je hem hebt uitgezet en weer aan. Hoe heb je dit gedaan? Als je gewoon het power knopje op de voorkant indrukt wordt de Pocket PC niet gereset.
Resetten kan je doen met het kleine knopje op de achterkant. Een harde reset kan je uitvoeren met de kleine power schakelaar onderop de Acer, maar als je dat doet, wordt wel alles teruggezet naar de fabrieksinstelling.

Verwijderd

Topicstarter
Ok softreset gedaan...nog steeds hetzelfde... Moet je soms in WinXP filesharing aanzetten? Zou het daar aanliggen?

Verwijderd

Topicstarter
Voor zover ik het nu geanalyseerd heb licht het aan die creepy ZoneAlarm firewall.... als ik die disable doet de fileshare het wel....Beetje onhandig, dat wel, maar daar moet toch ook iets op te vinden zijn? Anders iedere keer maar ZoneAlarm aan en uit zetten :)

Verwijderd

Topicstarter
V i P schreef op 22 augustus 2003 @ 22:32:
'k Heb zelf ook een n10....
Meteen nog een vraag.... is er ook een gratis programma dat alleen de batterij indicator op het today scherm tovert ergens klein. Heb jij dat soms ook op je N10 geinstalleerd?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2003 23:45 ]

• V i P
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-12-2025
Zo'n programaatje heb ik niet geinstalleerd staan.
Dit is wel een handig site: http://www.pocketpc-club.nl/. Die site heeft ook een forum met een hoop info over de Pocket PC.

Verwijderd

Topicstarter
Tnx, goede site.

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12:12

Nitai

Live the life you love.

Pirate, ik heb net als jij ook de Acer N10, wat je zou kunnen proberen is een plugin te downloaden voor Total Commander (voorheen Windows Commander) te vinden op www.ghisler.com waarmee je Wince apparatuur kan benaderen vanuit Total Commander. Ik ben met een paar klikken in m'n pda en kan alles beheren. Misschien een tip...?

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Pagina: 1