Toon posts:

Nieuwe Killeraplicatie voor alle Portables

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Elke keer als ik met vrienden op vakantie ben, hebben we steeds dezelfde problemen. Wie heeft nou wat betaald? X moet nog 30€ aan Y betalen, Y nog 39€ aan Z, en Z weer 80€ aan Q.. Het is dus vaak een grote mengelmoes van geldstromen die heen en weer gaan. Grote frustratie dus omdat we vaak vergeten wat nu al precies tegen elkaar weggestreept is.

Mijn idee: Een Applicatie bouwen die de uitgaven voor alle leden bij kan houden. Je zou voor de vakantie even moeten ingeven wie er allemaal mee gaan, en tijdens de vakantie hoef je alleen maar in te vullen wie wat betaalt, en wie er geld van welke persoon leent... Dat wordt elke keer automatisch mooi bijgewerkt zodat iedereen ziet waar hij/zij aan toe is. En er niets wordt vergeten.

Voor zover ik weet is zo'n applicatie er nog niet. Het moet toch eigenlijk makkelijk te maken zijn voor de meeste organizers? En dan meteen in Java voor telefoons?

Wat vinden jullie van het idee? Kan dit de "killer-applicatie" worden voor telefoons waar iedereen op zit te wachten? Zou er geld mee te verdienen vallen?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2003 22:13 ]

• Disciplus-Simplex
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-05 00:58

Disciplus-Simplex

altijd wakker....

Zet eens een paar killer-apps op een rij en zet daarnaast de verschillende eigenschappen. Je zal zien dat er veel overeenkomsten zijn --> oa:
communicatie
groot gebruiksgemak
dient een grote groep mensen
vervult elementaire behoeftes
.
.

De meeste hebben niets met jouw app van doen --> waarschijnlijk (lees: zeker) geen killer app.
Gezien de 'grote' hoeveelheid reacties op jouw geweldig idee, vermoed ik dat je je beter kunt gaan richten op een andere app.

[ Voor 47% gewijzigd door Disciplus-Simplex op 23-08-2003 00:34 ]

Ik dien de wetenschap en put daar vreugde uit.......

• van.der.schulting
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-08-2024
Je maakt een standaard excel-sheet die iedereen op z'n telefoon/organizer zet.
Iedereen houdt op z'n telefoon/organizer middels het excel-sheetje bij van wie en aan wie hij geld geleend heeft.

Aan het einde van de rit voeg je (bij voorkeur) op de pc alles samen en klaar!

Beetje nutteloos om zo'n 'killer-app' te maken..........hoewel, iedereen wel van die nutteloze spellen op hun mobiel hebben :|.

Ik denk dat mensen tog eerder een normale spreadsheet willen op hun mobiel, dan jou 'killer-app'.

• mikenl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-11-2023

mikenl

BMW 730i

Of je doet allemaal een bep. bedrag in een "pot" en betaald daar alles uit.

Who the *&#@ is PEER and why does he reset my connection all the time ?

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:00

Sick Nick

Drop the top!

dat is echt supersimpel om te maken in java, dus killer app zou ik het niet noemen. Iedereen die basis java kan, kan zoiets in elkaar slingeren.