Overclocken XP 2800+

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Gegroet allen,

Dit is misschien een domme vraag voor jullie die-hard tweakers... maar ik stel hem toch maar.

Ik heb sinds kort waterkoeling aangeschaft en nu wil ik mijn Processor over gaan clocken zonder verder aan de L bridges te kloten ofsow. Ik heb een AMD XP 2800+ en een Asus A7V333 moederbord. Wie kan mij helpen..... O-)

Verwijderd

Multiplier of FSB verhogen?

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:38

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

wat wil je weten dan?

ik raad je aan de faq eens door te lezen
Frequently Asked Questions DOC (laatste update 2-06-03)

[specs]

• Mishmash
Ik wil graag weten welke instellingen ik moet doen om hem te verhogen.... Waar moet ik de FSB en multiplier op instellen?

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:38

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Mishmash schreef op 22 August 2003 @ 21:24:
Ik wil graag weten welke instellingen ik moet doen om hem te verhogen.... Waar moet ik de FSB en multiplier op instellen?
wat dacht je van je bios 8)7 , lees de handleiding van je mobo eens door en ook de faq ->Frequently Asked Questions DOC (laatste update 2-06-03)

[specs]

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Wat wil je weten?
Hoe je pannenkoeken bakt :?

Geef eens wat meer info wat je wilt weten .... ik denk btw dat je het antwoord makkelijk zelf kan vinden ... :)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

In de BIOS (del drukken bij het 1e scherm dat je ziet. Anders F1) Ik zou wel voorzichtig zijn en niet te grote stappen nemen. mp stappen van 0.5 en FSB van 2mhz ongeveer en dan maar benchmarks draaien en kijken of ze stabiel draaien. Zo niet? stapje terug nemen.

• Mishmash
Ik heb nu de FSB op 176,07 staan en de multiply op 13.5. Hiermee haal ik een snelheid van 2377mhz... Hoe kan ik deze snelheid omhoog gooien? FSB verhogen en de multiply verlagen?

• dreeke

dreeke

outdated icon

Mishmash schreef op 22 August 2003 @ 21:29:
Ik heb nu de FSB op 176,07 staan en de multiply op 13.5. Hiermee haal ik een snelheid van 2377mhz... Hoe kan ik deze snelheid omhoog gooien? FSB verhogen en de multiply verlagen?
Daar hebben ze een magische formule voor.
Als je de FSB en de Multiplier namelijk vermenigvuldigt krijg je de kloksnelheid.

• Kakaroto
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-01 21:51
Je post je bericht in gathering.tweakers.net. dan moet je tenminste weten hoe je een processor moet overklokken.
Je hoeft ook helemaal niet aan die bridges te kloten want de TB-B en barton zijn standaard al ge-unlocked 8)7

Kijk je heb al waterkoeling, en dan weet je "de basis" stappen niet eens.

Lees eens net wat Fanatic_FS zegt de FAQ.

[ Voor 26% gewijzigd door Kakaroto op 22-08-2003 21:31 ]

Verwijderd

FSBxMP is snelheid van de CPU. MP kan je omhoog halen. Als ie dan niet meer boot wat ik wel is heb gehad dan kan je een biosreset doen maar dat valt niet snel voor. Gewoon 0.5 hoger proberen. 3dmark draaien en kijken wat ie doet. Temps ook in de gaten houden. CPU mag niet boven de 70 uitkomen want dan wordt het onveiliger.

• Mishmash
Ik weet de basis en alles wel, maar ik d8 misschien heeft iemand een mooie instelling die ik zo over kan nemen zonder dat ik zelf hoef te kloten en testen :) Ik ben een echte luie IT'er

• dreeke

dreeke

outdated icon

Mishmash schreef op 22 augustus 2003 @ 21:32:
Ik weet de basis en alles wel, maar ik d8 misschien heeft iemand een mooie instelling die ik zo over kan nemen zonder dat ik zelf hoef te kloten en testen :) Ik ben een echte luie IT'er
En daar houden we op dit forum niet van, dus dan weet je het vast ;)
Overigens hoeven de instellingen van iemand anders nog niet automatisch te werken bij jou

Verwijderd

Ik ook, ik maandag school:( Ik haat school (ICT) waarom gaat de vakantie zo snel voorbij? Maar dat van je instellingen. Je kan niet zomaar van iedereen instellingen overnemen. Ieder mobo is anders, ene is beter over te clocken dan de ander.

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Voor kloten met L-bruggetjes: www.ocinside.de
Voor de rest: Zie de DOC FAQ :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.