Toon posts:

Help!!! major Problem hier

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zit met een heel vreemd probleem namelijk :

Mijn computer :

AMD athlon 1 ghz 512mb 133 mhz geheugen
IBM HDD 40 gb

vertoont iets wat ik nog nooit heb mee gemaakt .
Als ik de pc op wil starten, gebeurt er gewoon niet niets, ja de cpu koeler draait en koeler van de videokaart TI200 draait maar dat is dan ook alles....

In eerste instantie dacht ik de CPU is overleden, dus een andere gekocht een AMD 1133, dat was het niet....
Dus dacht ik de bios is dood want die je namelijk niet verschijnen....
andere moederbord.... weer niks

Toen heb ik alles verwisseld van voeding tot geheugen van monitor tot videokaart

Niets schijnt te werken ....

Ook geprobeerd alles eruit te halen behalve de videokaart en opstarten ook niks
alle kabels eruit gehaald ook muis toetsen bord enz enz

Wat ik ook probeer niets schijnt werken ... wat kan dit zijn ... ??????

Ik hoop dat er iemand hiet is die mij verder kan helpen ...

Dank jullie wel voor de eventuele tips...

William

• Tittysmack
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-08 14:30

Tittysmack

"no comment"

Bekijk ff de faq, topictitels zoals deze zijn niet gewenst. Je moet de aard van het topic erin zetten.

Trouwens al een nieuwe voeding geprobeerd?

Athlon xp2800+ / Abit NF-7 / 512 mb dual channel MDT DDR400 / Club3D 9700pro / Samsung 52x24x52 / Samsung DVD 16x48 / Hitachi 82.3 GB 7200 rpm / Maxtor 61.4 GB 7200 rpm / Philips Seismic Edge 5.1 / Logitech z-560 / Q-tec 6051MD

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Hoi, kijk even hier Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen :)

Staan een hoop handige tipcs in voor jouw probleem

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Ciqniz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-09-2023

Ciqniz

On the move...

Het kan altijd zijn dat je wéér kapotte spullen hebt... Je zegt dat je de CPU gekocht hebt, misschien dat je beter met onderdelen kunt testen van vrienden bijvoorbeeld waarvan je zeker bent dat ze werken... Zorg dat er geen schroefjes of dergelijke onder je moederbord terechtkomen bij montage, en zet alles in een proefopstelling (buiten de kast)

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-08 10:43

w0w

Heel misschien dat je kortsluiting maakt met iets in je kast? en als je niet zeker weet dat je cpu dood is, waarom dan gelijk een nieuwe kopen?

edit; heb je al een cmos clear geprobeerd? 8)7
edit2; Test je mem in een andere config met memtest86
Gebruik een duidelijke topictitel en geef goed aan wat er aan de hand is en wat je zelf al geprobeerd hebt of nog wil gaan proberen.
Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz $user" of iets dergelijks onder je posts te plakken. Als je per se zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken.
Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz $user" of iets dergelijks onder je posts te plakken. Als je per se zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken.
Topictitels in de geest van "HELP !!!!!!!!! [iets] DOET HET NIET !!!!!!!!!"
uit de faq's van GoT....

[ Voor 98% gewijzigd door w0w op 22-08-2003 21:16 ]

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:05
alles uit je kast, cmos reset en minimaal opstarten. Mobo, voeding, proc. Gaat ie piepen of lichtsignalen geven> in boekje kijken wat er mis is. Waarschijnlijk mist ie het ram, dat erbij plaatsen en verder. Dan zeurt ie over je vga, die erbij en zo langzaam opbouwen.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een andere voeding geprobeerd geen resultaat.....
De CPU die ik kocht is van een vriend en is 100% goed dus dat was het ook niet
cmos cleared ? op een nieuw mobootje? .... Afijn ... zelfs dat geprobeerd op beide mobo's

• Caerbannog
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-12-2024

Caerbannog

Let's make better things.

Heb je 't geheugen al eens geprobeerd te vervangen??
En geeft 't ding ook piepjes bij 't opstarten?
Misschien 'n beetje een dom idee: Hang er eens een andere monitor aan. Ik heb hier ook een PC'tje staan die niet aan wil met mijn eigen 17" bak.

• Aspje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-11-2024

Aspje

Blaat

Welke merken voedingen heb je geprobeerd, en wat is het vermogen ervan?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welkom terug op GoT na 2 jaar :)

Even ter opfrissing:
Dit graag lezen eer je post :)

Waar dus onder meer instaat:
Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen

...en verder dat het op prijs gesteld wordt als je exacte specs geeft en ook nauwkeurig vermeldt wat je al gedaan hebt. We kunnen hier niet zoveel mee.

Verder kan die topictitel echt niet- lees de GoT Huisregels voor tips mbt hoe het wel moet.

Deze topic gaat iig dicht wegens schreeuwerigheid, geen duidelijke specs of beschrijving van voorwerk, maar bovenal omdat je de Hangen en Opstarten Troubleshooter nog niet gebruikt hebt. Loop die na, grote kans dat je er dan zelf uitkomt. Lukt dat niet? Open dan vooral een topic hier, maar dan wel met duidelijk aangegeven wat je van de troubleshooter geprobeerd hebt en wat daaruit kwam (en met een normale titel)

[ Voor 3% gewijzigd door dion_b op 22-08-2003 21:23 ]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.