C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8
Zie Windows Operated Systems - Policy
Lees ook even
Voordat je een topic opent
De topictitel
De openingspost
en vul de informatie dan even aan zodat wij er ook wat mee kunnen
Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*
Je zoekt liever iets in de richting DMA aan op harde schijven, DirectSound output selecteren in WinAmp, hoe staat de prioriteit van WinAmp/DS Plugin, wat voor processor heb je, wat voor Windows versie heb je (95/98/ME: kan gebeuren, 2K/XP: WinAmp zou gewoon goed door moeten draaien).
Zoiets
AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!
OS WinXP
Proc. 1.7ghz Willamete
640mb sdram
SB Live!
Als ik kijk naar hoeveel mem er nog over is als ik installeer of speel dan blijft er 1 tot 4 mb over. Aan de schijf kan het haast niet liggen (WD 111.8gig 7200rpm 8mb cache)
Die prioriteit kan ik in winamp niet vinden maar ik denk dat je die in taskmanager bedoelt, het maakt geen enkel verschil welke prioriteit ik instel.
Geen idee waaraan dat ligt, het gebeurt gewoon soms.
Ik deel gewoon een ervaring, ik probeer niet het topic te hijacken.
Verwijderd
Maar sinds ik ben teruggegaan naar versie 2.91 is dit verholpen. Dus misschien ligt het niet zozeer aan je systeem maar aan WinAmp.
Dus:
- check welke output plugin WinAmp gebruikt (DirectSound ajb)
- prioriteit, ik bedoel niet in de taskmanager hoewel dat ook werkt misschien, maar van de Directsound plugin of van WinAmp (instellen in WinAmp zelf)
- DMA overal aan?
- DirectX werkt OK?
- Geluidskaart drivers in orde?
AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!
Verwijderd
Dat had ik ook in win 2k, vandaar dat in maar w98 gebruik.sphere2 schreef op 22 August 2003 @ 21:15:
Ik heb zelf een W2K SP4 bak met EP-8KHA+ en Athlon XP 1700+ met 256MB en 60GB 5400rpm Maxtor. Winamp hikt/stottert hier ook, vooral als je met IE pagina's bezoekt met veel plaatjes, zoals een PSP club op www.clubs.nl
Geen idee waaraan dat ligt, het gebeurt gewoon soms.
offtopic:
Ik deel gewoon een ervaring, ik probeer niet het topic te hijacken.
Stel je buffers van de wave-out anders eerst even wat beter in....
Je moet dan in je apparaatbeheer je Primaire en Secundaire kanaal zoeken die staan onder de tab IDE/ATAPI controllers als je hier de eigenschappen van opvraagt komt er een venstertje. Als je hier dan geavanceerde instellingen kiest kun je de eigenschappen veranderen (in dit geval moet je (Ultra) DMA aanzetten voor al je apparaten) zo heb ik 't ook gedaan en ik kan nu gewoon door muziek luisteren en installeren tegelijk.
(Dit is in XP)
[ Voor 3% gewijzigd door E-razor1984 op 22-08-2003 21:29 ]
zet in winamp de buffer wat groter, dan leest ie iets meer data vooruit, en dat helpt een beetje.
maar nogmaals, dit is geen oplossing voor je probleem
This message was sent on 100% recyclable electrons.
- check welke output plugin WinAmp gebruikt (DirectSound ajb) Ik gebruik DirectSoundlimoentje schreef op 22 August 2003 @ 21:20:
WinAmp stotteren als je iets installeert of gaat browsen? Noem ik niet normaal, zelfs op m'n oude 500Mhz had ik daar geen last van.
Dus:
- check welke output plugin WinAmp gebruikt (DirectSound ajb)
- prioriteit, ik bedoel niet in de taskmanager hoewel dat ook werkt misschien, maar van de Directsound plugin of van WinAmp (instellen in WinAmp zelf)
- DMA overal aan?
- DirectX werkt OK?
- Geluidskaart drivers in orde?
- prioriteit, ik bedoel niet in de taskmanager hoewel dat ook werkt misschien, maar van de Directsound plugin of van WinAmp (instellen in WinAmp zelf) Hmmm kan het niet vinden, Winamp 2.91
- DMA overal aan? DMA? waar zet ik dat aan?
- DirectX werkt OK? In orde
- Geluidskaart drivers in orde? In orde
Ow dma heb ik gevonden, ik zal waarschijnlijk opnieuw op moeten starten voor veranderingen? Windows zelf geeft geen melding.
Waar stel ik de WaveOut buggers dan in?
[ Voor 11% gewijzigd door Spockz op 22-08-2003 21:43 . Reden: vanalles ]
Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*
http://www.westerndigital...s/products.asp?DriveID=27 link naar het product.
Kijk effe in de bios of ie daar wel op dma staatPic_Art schreef op 24 August 2003 @ 10:19:
Okay, ik heb ze nu ingesteld op "DMA als het mogelijk is" alleen stond er niet dat ze op dma stonden. Dus ik herstart. Maar hij staat niet in DMA modus maar in PIO. Kan ik dit verhelpen?
http://www.westerndigital...s/products.asp?DriveID=27 link naar het product.
Verwijderd
IRQ conflict met een hd oke, maar een hd in een ander pci slot stoppen? nou nee. Of heb je het over de geluidskaart. Nou het probleem is dat ik maar 3 pci sloten heb en dat slot nr 1 nodig is om een lekkere flow te hebben dus moet ie in 2. In 3 doet ie het zoiezo niet maar daaar doet me firewire kaartje het wel dus die zit daar nu ipv op 1.Verwijderd schreef op 24 August 2003 @ 18:31:
Ook geen irq conflictje? Dat kan ook van die gekke dingen opleveren. Kijk in Hardware Manager, view -> recourses by connection. Als er iets dubbel ophetzelfde irq zit -> ander pci slet gebruiken voor dat apparaat
Misschien nog interressant? Ze zitten op dezelfde kabel.
Mobo - kabel - vertakking 1 WD schijf - Eind Seagate schijf. De seagate staat wel op DMA.
[ Voor 11% gewijzigd door Spockz op 24-08-2003 21:36 ]