Toon posts:

[XP] Windows start niet meer op, alleen in veilige modus

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb enkele dagen geleden mijn computer geformateerd en daarna wederom windows XP geinstalleerd. Installatie liep als een trein, maar als het systeem voor de eerste keer opstart blijft ie hangen in het opstartscherm en vefvolgens gaat mijn monitor uit en probeert de PC opnieuw op te starten wat niet lukt. Indien de PC wel opstart, beland ik uiteindelijk in een zwart scherm waarbij alleen een cursor zichtbaar is die ik overigens niet kan bewegen.

Ik heb gebruik gemaakt van de search om het probleem op te lossen, maar ik kom er nog steeds niet uit. :(

De volgende dingen heb ik al geprobeerd:
- Refresh rate lager gezet
- Resolutie lager gezet
- Videokaart drivers verwijderd
- Netwerkkaart verwijderd
- Geluidskaart verwijderd

Kan helaas mijn videokaart er niet uithalen om te testen of dat het grote probleem is, aangezien ik geen andere kaart heb.

Ik heb trouwens een PIII 900 met als videokaart een Matrox Millenium 450 Dualhead.

Kunnen iemand mij helpen??

P.S. Ik heb windows al een aantal keer proberen opnieuw te installen dus dit kan ook het probleem niet zijn.

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:58

momania

iPhone 30! Bam!

Je hebt al een hoop gedaan zie ik maar ik mis nog dingen zoals hardware testen. ;)

Kijk hier eens in of er wat tussen staat: Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

zet het bios eens op default en schakel de virusbescherming in het bios eens uit. Die Matrox lijkt mij toch een prima kaart voor XP. Heb je wel ruimte genoeg gehad voor de installatie, ook al kwam er geen waarschuwing? Staat het virtuele geheugen soms uit? Of zet het eens op een andere partitie.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2003 20:46 ]

• BonzO
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-12-2025
Ga in de veilige modus eens kijken of er vreemde processen worden geladen, ookal heb je waarschijnlijk nog niks geïstalleerd.

Verwijderd

Topicstarter
Momania: Ik heb de FAQ gelezen maar ik word er helaas niet veel wijzer van. Alles lijkt naar behoren te werken.

Andre: Waar in mijn bios kan ik dat precies regelen om het op default te zetten? Virusbescherming staat al uit. Ruimte op mijn HD's heb ik genoeg. Heb een schijf met 20 Gb en eentje van 80 Gb, op beide heb ik al getracht Windows werkend geinstalled te krijgen.

BonzO: Vreemde processen worden er niet geladen. Ik heb btw in de veilige modus niet eens de mogelijkheid om iets te installeren.

Nieuwe suggesties?

• Rendier2710
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-05 17:57
Ik had een pc waar ik geheugen in had wat voor 83 Mhz gemaakt was, maar wat ik op 100 liet lopen. Zo nu en dan hing het systeem tijdens het inloggen zoals jij nu beschrijft. Nu ander geheugen erin en geen enkel probleem meer gehad...

• RMYuma
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-03 05:28

RMYuma

The disguise is complete!

Hoe staat het met je voeding? Zitten de waarden van de voltages binnen de specs? Voor Intel Pentiums is de 12V lijn belangrijk (voor AMD de 5V lijn).

Probeer eens een andere voeding uit, want dit lijkt op een voeding probleem. Check in het BIOS of je voltage juist staat voor CPU en mem.

| Specs Aurora24 | My music |

• dev icey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-12-2025
Weet je zeker dat je een goede drivers van je videokaart gebruikt.

Gebruik je de drivers van de videokaart zelf of drivers die in XP zijn meegeleverd. Probeer in iedergeval eens andere drivers te gebruiken, dat moet kunnen in veilige modus.

Als je kiest Opstarten met bevestiging van elke stap kan je precies zien na welke stap het fout gaat.

Doe dat ff en zet de uitkomst(en) hier neer.
Succes

Verwijderd

Topicstarter
In mijn BIOS staat mijn voltage juist voor CPU en memory. Misschien is het de moeite waard om een andere voeding te proberen.

Andere drivers kunnen het probleem ook niet zijn, want daar heb ik ook een tijd mee zitten kloten. Momenteel heb ik er de nieuwste videokaart drivers opstaan.

Verwijderd

Topicstarter
Heb hier toevallig nog een oude voeding liggen uit een andere PC. Is het mogelijk om deze voeding in mijn PC te hangen? Of bestaan hierin ook nog verschillende soorten types etc..?

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:17

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Staat meestal op de voeding....controleer ook ff offie krachtig genoeg is, hang er dus geen 200 wattje aan :)

en een snelle blik/vergelijking kan al aantonen of die past...

Overigens houd men op GoT niet van dubbele posts, gebruik svp de EDIT-KNOP...
Verder natuurlijk suc6 met je pc!

[ Voor 17% gewijzigd door Michael Knight op 23-08-2003 01:28 ]

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Pagina: 1