[L7S7A2] cardreader probleem opgelost.

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Eindelijk is het mij dan duidelijk geworden hoe je de cardreader die bij de ECS L7S7A2 wordt geleverd werkend kan krijgen. Zelfs SM kaartjes werken nu.

De cardreader werkt nu ook op mijn L7S7A2 rev 0 die zonder reader werd geleverd. Hieronder de uitleg.

Sluit de cardreader aan op de USB aansluiting op het mobo. De L7S7A2 heeft hier een extra usb aansluiting voor (boven de socket)
Start de pc op.
Installeer de USB cardreader drivers 2. Deze staan op de cd van de l7s7a2 die met reader gelevrd wordt, of download ze hier: http://mijnadres.net/jhead/driver2.rar

Ook wanneer je gebruik maakt van WIn XP moet deze driver geinstalleerd worden !

Start de pc opnieuw op.
Vaak werkt de reader nu nog niet.
Start de pc nog een keer opnieuw en er moeten nu 4 icoontjes verschijnen zoals deze:

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=280491

Nu moet de cardreader werken.
Stop er een SM of ander kaartje in en het werkt.

Ik weet nog niet of de cardreader ook op andere bordjes werkt. Maar ik heb gehoord dat het ook werkt op de k7s5a.

Post hier even je bevindingen aub.

Kreeg net het volgende te horen van Wintelco:
ze werken alleen op de Ecs, EagleTEC, PCChips, PCWave mainboards (allemaal Elitegroup). De drivers zijn daarop gelockt, als je ze op een ander mainboard installeert komt er een melding dat het niet het goede mainboard is en wordt de installatie afgebroken

[ Voor 22% gewijzigd door jhead22 op 23-08-2003 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De download doet het niet, en vanwege "De drivers zijn daarop gelockt" wilde ik even kijken want wellicht is het wel aan te passen in de INF file, maar dat kan ik niet beoordelen zonder files... (het zou van de zotte zijn dat als je het mobo upgrade dat je cardreader het dan niet zou doen op je nieuwe mobo)...

edit: thanks, ik zal er eens naar kijken...

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2003 03:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhead22
  • Niet online
Nieuwe URL:

http://mijnadres.net/jhead/driver2.rar

[ Voor 88% gewijzigd door jhead22 op 23-08-2003 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-09 19:31

Gutteguttegut

CEO of TFD

Die van mij deed het al een tijdje hoor, ik had zelfs 2 6 in 1 card readers tegelijk aangesloten (verschillende merken/types)...dus 8 drive letters erbij en ik kon van bv CF naar CF kopieren ;)

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de INF, SYS en PDR drivers (driver21\Driver2\Win2k en driver21\Driver2\Win98) wordt niet gecontroleerd op moederbordmerk. De controle zit alleen in de driver21\Driver2\setup.exe file voorzover ik zie (middels een vendor/device ID poll). Dit houdt in dat je hem gewoon handmatig kan installeren met de INF file (al mis je dan de drivereader software, maar dat boeit imo niet).

Ik heb zelf de cardreader niet, dus het zou wel handig zijn als iemand dit kan bevestigen.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2003 03:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Verwijderd schreef op 24 August 2003 @ 03:03:
In de INF, SYS en PDR drivers (driver21\Driver2\Win2k en driver21\Driver2\Win98) wordt niet gecontroleerd op moederbordmerk. De controle zit alleen in de driver21\Driver2\setup.exe file voorzover ik zie (middels een vendor/device ID poll). Dit houdt in dat je hem gewoon handmatig kan installeren met de INF file (al mis je dan de drivereader software, maar dat boeit imo niet).

Ik heb zelf de cardreader niet, dus het zou wel handig zijn als iemand dit kan bevestigen.
Ik zal het morgen eens gaan testen op een Intel 810 bordje wat ik hier ook gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhead22
  • Niet online
Gutteguttegut schreef op 24 August 2003 @ 05:41:
[...]
Ik zal het morgen eens gaan testen op een Intel 810 bordje wat ik hier ook gebruik.
En ??? Werkt het ook op dat bordje ?
Ik ben benieuwd. Lijkt me wel stoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

jhead22 schreef op 25 augustus 2003 @ 23:24:
[...]

En ??? Werkt het ook op dat bordje ?
Ik ben benieuwd. Lijkt me wel stoer.
Sorrie voor de late reactie maar heb het net ff geprobeerd en alles draait prima...m.a.w. je kunt de card reader op elk moederbord installeren en gebruiken. :)

* Gutteguttegut heeft nu 2 pc's met een card reader ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prachtig ;)
Bedankt dat je het even hebt uitgetest en toch nog replied met het antwoord hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eve deze oude topic kicken !

xp herkent mijn cardreader zonder moeite en instaleert de drivers ook zonder moeite . Na een paar seconden zie ik de schijf icoontjes voor de memory slots.

anyways tijdje geleden probeerde ik deze ding te converten naar een normaale usb dus ik probeerde de usb-2-mobo pins . Jammer genoeg werkte dat niet dus heb ik het maar in de la gegooit.

Vandaag nam ik de cardreader weer apart en zag een header met pins wat vaak ook op mobo's zitten. Ik connect een usb kabel eraan en voila is dat ding omgetoverd in een external memory card reader

usb headers
______
| ++++|
|+++++| je moet de onderste rij gebruiken

Heb de cardreader aangeslooten via me usb poort en alles word goed herkend alleen kan ik het nog niet volledig testen omdat ik geen memory kaartjes heb :(

Dit ga ik nog verder in me andere cardreader proberen en veras ik wel een vriend met een gratis card reader :P

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2004 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• all_by_myself
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-08 11:11

all_by_myself

Per Ardua ad Astra

Mijn excuses voor het omhoog kicken van dit topic, maar ik heb hier nog een vraagje over. MijnL7S7A2 cardreader zou moeten werken op alle ECS moederborden, maar werkt het dan ook op de nieuwe AMD 64 ECS bordjes ? Of op de nog uit te komen PC Chips AMD 64 bordjes ? Ik ben van plan een van deze bordjes te kopen en zou graag willen weten of iemand deze cardreader op dit platform aan de praat heeft gekregen.

AMD Ryzen 9 PRO 3900, 32GB, Win11 x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
all_by_myself schreef op 15 mei 2004 @ 14:59:
Mijn excuses voor het omhoog kicken van dit topic, maar ik heb hier nog een vraagje over. MijnL7S7A2 cardreader zou moeten werken op alle ECS moederborden, maar werkt het dan ook op de nieuwe AMD 64 ECS bordjes ? Of op de nog uit te komen PC Chips AMD 64 bordjes ? Ik ben van plan een van deze bordjes te kopen en zou graag willen weten of iemand deze cardreader op dit platform aan de praat heeft gekregen.
Waarschijnlijk werkt het wel via de officiele manier (setup.exe) en zoniet kun je altijd de drivers gewoon via apparaatbeheer installen, dan werkt ie op alle mobo's met USB :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertinho
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-05-2024

robbertinho

Lost in Translation

Ik wil hem ook nog ff omhoog kicken (mijn excuses daarvoor).

Ik heb ook problemen met de card reader van de L7s7a2 en xp herkent hem dus niet automatisch. Nu lees ik hier dat je de driver2 van de cd moet installeren. Nu heb ik alleen driver1 geinstalleerd. Driver 2 kan je er niet overheen kopieren, maar dan nu het probleem. Ik kan niet vinden waar ik driver1 heb geinstalleerd. Kan iemand mij helpen? Als ik die verwijderd heb en driver2 kan installeren ben ik hopelijk (volgens topicstarter) eindelijk van mijn probleem af en heb ik een werkende card reader!

Winter is coming! Talmaril@Aggramar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
robbertinho schreef op 24 juli 2004 @ 20:28:
Ik wil hem ook nog ff omhoog kicken (mijn excuses daarvoor).

Ik heb ook problemen met de card reader van de L7s7a2 en xp herkent hem dus niet automatisch. Nu lees ik hier dat je de driver2 van de cd moet installeren. Nu heb ik alleen driver1 geinstalleerd. Driver 2 kan je er niet overheen kopieren, maar dan nu het probleem. Ik kan niet vinden waar ik driver1 heb geinstalleerd. Kan iemand mij helpen? Als ik die verwijderd heb en driver2 kan installeren ben ik hopelijk (volgens topicstarter) eindelijk van mijn probleem af en heb ik een werkende card reader!
• Software meuk verwijderen
• Goede driver installen via apparaatbeheer mbv .inf file

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een soortgelijk probleem, met mijn l7s7a2: alleen de Cflash reader doet t. Sd-kaarten (en die heb ik nou juist), worden niet gezien. de driverletters bestaan wel allemaal, maar toch: geen oplossing!

iemand een idee?
Pagina: 1