Eindelijk is het mij dan duidelijk geworden hoe je de cardreader die bij de ECS L7S7A2 wordt geleverd werkend kan krijgen. Zelfs SM kaartjes werken nu.
De cardreader werkt nu ook op mijn L7S7A2 rev 0 die zonder reader werd geleverd. Hieronder de uitleg.
Sluit de cardreader aan op de USB aansluiting op het mobo. De L7S7A2 heeft hier een extra usb aansluiting voor (boven de socket)
Start de pc op.
Installeer de USB cardreader drivers 2. Deze staan op de cd van de l7s7a2 die met reader gelevrd wordt, of download ze hier: http://mijnadres.net/jhead/driver2.rar
Ook wanneer je gebruik maakt van WIn XP moet deze driver geinstalleerd worden !
Start de pc opnieuw op.
Vaak werkt de reader nu nog niet.
Start de pc nog een keer opnieuw en er moeten nu 4 icoontjes verschijnen zoals deze:

Nu moet de cardreader werken.
Stop er een SM of ander kaartje in en het werkt.
Ik weet nog niet of de cardreader ook op andere bordjes werkt. Maar ik heb gehoord dat het ook werkt op de k7s5a.
Post hier even je bevindingen aub.
Kreeg net het volgende te horen van Wintelco:
De cardreader werkt nu ook op mijn L7S7A2 rev 0 die zonder reader werd geleverd. Hieronder de uitleg.
Sluit de cardreader aan op de USB aansluiting op het mobo. De L7S7A2 heeft hier een extra usb aansluiting voor (boven de socket)
Start de pc op.
Installeer de USB cardreader drivers 2. Deze staan op de cd van de l7s7a2 die met reader gelevrd wordt, of download ze hier: http://mijnadres.net/jhead/driver2.rar
Ook wanneer je gebruik maakt van WIn XP moet deze driver geinstalleerd worden !
Start de pc opnieuw op.
Vaak werkt de reader nu nog niet.
Start de pc nog een keer opnieuw en er moeten nu 4 icoontjes verschijnen zoals deze:
Nu moet de cardreader werken.
Stop er een SM of ander kaartje in en het werkt.
Ik weet nog niet of de cardreader ook op andere bordjes werkt. Maar ik heb gehoord dat het ook werkt op de k7s5a.
Post hier even je bevindingen aub.
Kreeg net het volgende te horen van Wintelco:
ze werken alleen op de Ecs, EagleTEC, PCChips, PCWave mainboards (allemaal Elitegroup). De drivers zijn daarop gelockt, als je ze op een ander mainboard installeert komt er een melding dat het niet het goede mainboard is en wordt de installatie afgebroken
[ Voor 22% gewijzigd door jhead22 op 23-08-2003 12:53 ]