Toon posts:

[XPproff]wachtwoord herkent hij niet meer.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,
Ik heb vandaag de naam gewijzigd(was "gebruiker") in mijn laptop om in te loggen + een wachtwoord ingevuld bij accounts.
Nu ging mijn laptop in ruststand en moest ik opnieuw inloogen echter hij herkent mijn paswoord niet meer. Ik weet zeker dat het het goede paswoord is en de capslock staat uit.
Heb hier al via de search gezocht maar geen sluitende oplossing gevonden.
Als ik opnieuw de XP proff moet installeren dan ben ik alles kwijt??

Weet iemand een oplossing???

Ellen.

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-05 09:14
2x ctrl-alt-del doen als je het inlog-scherm ziet, dan kun je een naam invoeren..
tik daar "administrator" in en het wachtwoord (als die 1 heeft) en klik op ok.

Dan kun je in je configuratiescherm de gebruikers een ander wachtwoord geven, afmelden en weer inloggen met je normale account.

Systeem Specs

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05 16:24
Ik mag denk geen namen noemen, maar ik gebruik op me werk wel eens een diskette, waarvan je kunt booten en zodoende heel makkelijk een rijtje met gebruikers, en wachtwoorden tevoorschijn kunt halen.... draaid onder linux, best grappig ;).

• Occy74
Icey schreef op 22 August 2003 @ 20:20:
Ik mag denk geen namen noemen, maar ik gebruik op me werk wel eens een diskette, waarvan je kunt booten en zodoende heel makkelijk een rijtje met gebruikers, en wachtwoorden tevoorschijn kunt halen.... draaid onder linux, best grappig ;).
Mja, maar zoiets zou ik pas gebruiken als ik er via mn admin account ook niet meer inkon, zolang die het nog doet is dat een beetje overbodig.

Systeem Specs

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05 16:24
Occy74 schreef op 22 August 2003 @ 20:23:
[...]
Mja, maar zoiets zou ik pas gebruiken als ik er via mn admin account ook niet meer inkon, zolang die het nog doet is dat een beetje overbodig.
Ik heb zat mensen gehad die tijdens de setup een admin wachtwoord invoeren, en dat dus gewoon zijn vergeten... :/

Verwijderd

Topicstarter
:) :) :) :) Een dikke zoen ;) Gelukt! Pfoe. Dank je zeer. Geweldig.
En ik heb ontdekt dat de fout hoogstwaarschijnlijk toch wel lag in het toetsenbord.
Het rare is dat als ik de A wou intypen dat het niet juist was maar de Q moest intypen om de A te krijgen, raar he? En zo met de M ook ea.

Ik heb het toetsenbord op NL taal staan. Verenigdestaten(intern) voor toetsenbord.

Ellen.
Occy74 schreef op 22 August 2003 @ 20:15:
2x ctrl-alt-del doen als je het inlog-scherm ziet, dan kun je een naam invoeren..
tik daar "administrator" in en het wachtwoord (als die 1 heeft) en klik op ok.

Dan kun je in je configuratiescherm de gebruikers een ander wachtwoord geven, afmelden en weer inloggen met je normale account.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 August 2003 @ 21:48:
En ik heb ontdekt dat de fout hoogstwaarschijnlijk toch wel lag in het toetsenbord.
Het rare is dat als ik de A wou intypen dat het niet juist was maar de Q moest intypen om de A te krijgen, raar he? En zo met de M ook ea.

Ik heb het toetsenbord op NL taal staan. Verenigdestaten(intern) voor toetsenbord.

Ellen.

[...]
Ellen, waarschijnlijk heb je een Azerty toetsenbord? (je komt immer uit belgie zo te zien), Dus je moet ff je toetsenbord etc. wat beter afstellen, heb je nu geen last van een omgedraaide Q & A??

Verwijderd

Topicstarter
nee,ik heb een qwerty toetsenbord;) . ik typ qwerty ook. nu bij gewoon typen heb ik geen probleem maar ik heb gemerkt nu dat bij paswoorden het mis gaat. raar hoor. wat zou het zijn??

• Occy74
Verwijderd schreef op 22 August 2003 @ 21:48:

Ellen.

[...]
offtopic:
Woei, altijd lekker zo'n zoen :D

Systeem Specs

Pagina: 1