Toon posts:

[CARAUDIO] Is dit goed?

Pagina: 1
Acties:
  • 313 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
OK, ik heb sindskort een nissan 100 NX 2.0 GTi, en wil daar natuurlijk een goede geluidinstallatie in leggen!

Nu ben ik een beetje gaan rondvragen enzo bij verschillende caraudio winkels in de omgeving, en naar mijn mening is de volgende samensteling wel erg aardig?

Alle audio komt van Ground Zero, behalve de headunit!

- HU -> JVC SH9101R
- COMPO -> GZUC165C
- HOEDENPLANK SPEAKERS -> GZHF693
- 2x WOOFER -> GZRW30S
- AMP -> GZHA5125X

Mijn vraag is nu, hoe dit zal klinken? Ik luister voornamelijk HardStyle, en zo nu en dan wat Bob Marley! :) De aardige verkoper verzekerde me dat het leuk zou klinken, hij liet me zelfs luisteren in zijn Subaru Impreza met zo goed als dezelfde set, enige verschil was zijn radio ! ;)

Naar mijn mening klonk de gedraaide muziek zeker wel goed, allen hwas hij niet in het bezit van enige HardStyle muziek! :S

Wat ik dus graag zou willen , is een goede diepe en zware bass! Ook weer niet te zwaar, zodat me wagentje uit mekaar valt! :+

Heb verder zelf vrij weinig verstand van audio!

• Kokkers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-08 14:48
Geluidskwaliteit is zeer persoonlijk, ik verwacht dat je hier geen nuttige antwoorden gaat krijgen.
Verder vertel je ook niet hoeveel het setje moet gaan kosten dus over de prijs / kwaliteit kunnen we ook niet oordelen.

Neem een cd'tje mee, ga terug naar de gast met de impreza en oordeel zelf of je het te besteden bedrag waard vindt.

Wij kunnen niet voor jou vertellen wat jij goed vindt klinken.

[ Voor 7% gewijzigd door Kokkers op 22-08-2003 20:01 ]

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Ik raad je aan om Yoko speakers te kopen en een Kingstech radio. Die hebben mijn opa en oma ook, en die vonden het erg mooi klinken.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

@Dreeke lekker zinvolle reactie daar heeft ie wat aan. :/

@TS Ik persoonlijk ben grote fan van GZ, ik heb een compo van GZ namelijk de GZrc13 en die speelt echt super. Ground Zero staat bekend als een merk met een zeer goede prijs/kwaliteit verhouding.

Ik zou persoonlijk gaan voor 1 woofer uit een hogere serie van GZ, bijv. de gzhw 30, die speelt op 2ohm.

Tja qua HU zou ik liever voor Alpine gaan, maar dat is mijn persoonlijke voorkeur, JVC is zeker niet slecht.

Verwijderd

Heb ondertussen voor 3500 euro aan sound in mijn Toyota Corolla Station 1.6 16v '96. Heb me goed laten voorlichten bij verschillende speciaalzaken. Daar is het volgende uitgekomen:

Headunit: Alpine CDA-7894RB MP3.
Versterker: Kicker 300.4 (4 kanaals 75 Watt).
Sub Amp: Kicker 400.1 (1 kanaal 400 Watt 2 Ohm Stabiel).
Compo set: 2x Kicker 65.2
Subs: 2x Kicker Comp 12" 4 Ohm. Draait parallel @ 2 Ohm.

2 enkelspoels woofers van 12"; goed te controleren. Tis een beetje overkill, maar het kan zoveel harder. Compo sets met grote middentoners, voor wanneer de subs niet mee kunnen. Headunit met 4 volts lijnuitgangen. De hele handel is gezekerd op 80A en de kabels zijn 25 mm2 dik. Nulkabel tot aan de accu. Alpine is een waanzinnig merk die voorop loopt in kwaliteit. Maakt radio's met een zeer laag kermisgehalte. Wil je echt beter en harder, dan moet je er nog eens 2000 euro bijleggen... Ga maar eens luisteren naar Kicker bij de betere dealer... Heeft wel tot gevolg dat de directeur van Kicker Nederland de meest arrogante kwal is die je je voor kunt stellen... www.kicker.com.

Verwijderd

Het setje ziet er goed uit! Maar ik zou ook maar voor 1 woofer kiezen. Bijvoorbeeld de GZRB 12 BT.
En als je geld over hebt :P een GZHA 4150X (4kanaals) en een GZHA2350X(2 kanaals) in plaats van een GZHA5125X :9 Dan heb je wel een bruut setje.

Ik weet namelijk ook niet hoe je het gaat doen met die 2 woofers ivm. de inpendantie! Stel je wilt nog een GZRB12BT of je wilt bijv 2 GZRW 12s-AL zelf in een kist bouwen, dan heb je een hele brute set icm. die GZHA2350x (2 kanaler die 850watt RMS uitspuugt! mono @ 1ohm) >:)

Ik heb zelf de GZHA 4150X op en 10" Rockfordje die op half vermogen staat :/ omdat de woofer niet te veel kan hebben. Een vriend van mij heeft ook de 4150x en daarop die 6x9 speakers die jij wilt hebben erop aangesloten en dat gaat ook goed hard en strak, zonder woofer!

Waar ga je de spullen halen? In beugen zit namelijk de importeur van GroundZero genaamd --> http://www.Hifipoint.nl en daar hebben/hadden ze ook de 4150x op die 6*9 aangesloten in een demokast.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2003 21:22 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 August 2003 @ 20:29:
Hier bedoeld hij mee dat je zelf moet gaan luisteren en niet op iemand anders mening af moet gaan.... :)

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Verwijderd schreef op 22 August 2003 @ 20:29:
Nee, daar heb je geen flikker aan, maar hij vraagt er om, dus ik geef hem antwoord ;)

Het komt er dus eigenlijk op neer dat de vraag al niet goed is, de antwoorden die je erop krijgt zijn persoonlijk.

Mijn opa en oma zijn echt blij met Yoko. Hij waarschijnlijk niet, dat geeft alweer een verschil in smaak aan.

Gewoon zelf luisteren dus en niet op leuke plaatjes en getallen afgaan.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Altijd grappig hoe smaken kunnen verschillen. De keuze voor 2 enkelspoels woofers van 12" is heel simpel. Enkelspoels woofers zijn veel beter te controleren. Hebben wel minder power, maar dat compenseer je door er 2 te plaatsen. Ik draai op 2 Ohm. Maakt dat de versterker precies doet waar ie voor gemaakt is. Kicker heeft als eigenschap dat ze eigenlijk alleen muziek produceren en weinig warmte. Daardoor heb je een lagere accubelasting en kun je in mijn geval af met een accu van 55 Ah.

Natuurlijk kun je het systeem tweaken, maar daar is veel geld voor nodig. Wat ik ook doe, ik krijg mijn versterkers niet warm. De fan van de 4 kanaals is met het warme weer 1 keer aangeslagen... Mijn woofers van 300 Watt Max worden aangestuurd met 400 Watt continu. De bass gaat zo laag en hard dat ik zelf mijn nummerbord voor aan het trillen kreeg... Maar dan kun je gelijk niet meer in de auto wezen...

Het gaat er vooral om dat het systeem in balans is. Welk merk is een kwestie van smaak. Als ik een stap verder had gewild, dan wordt het systeem duurder dan de auto...

Ga kijken wat je te besteden hebt.. En wat je precies wilt.. Elk merk heeft zijn eigen karakter en de betere dealer kan je dat laten horen. Als je eenmaal weet welk merk je bevalt, ga je kijken wat er binnen je budget mogelijk is... een 10" Sub in de juiste behuizing kan al wonderen doen... maar echt power zit er niet in... Er zijn genoeg bonkende golfjes in Nederland, maar er zijn maar weinig auto's met echt kwaliteit... Trance klinkt al heel snel goed, maar met Rock moet het ook klinken. De bas van R&B wordt vaak onderschat en kan levensbedreigend zijn voor je subs... Ik rij nu 4 maanden rond met mijn installatie en ik ben nog steeds aan het regelen. Puur met ingangsignalen en wissels... De bass en treble heb ik nog nooit gebruikt... Gelukkig, want dan zou ik de verkeerde set in de kofferbak hebben liggen...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 augustus 2003 @ 20:38:
2 enkelspoels woofers van 12"; goed te controleren. Tis een beetje overkill, maar het kan zoveel harder. Compo sets met grote middentoners, voor wanneer de subs niet mee kunnen. Headunit met 4 volts lijnuitgangen. De hele handel is gezekerd op 80A en de kabels zijn 25 mm2 dik. Nulkabel tot aan de accu. Alpine is een waanzinnig merk die voorop loopt in kwaliteit. Maakt radio's met een zeer laag kermisgehalte.
Klinkt als een hele goede installatie, maar ik vraag me af waarom je een nulkabel naar de accu hebt getrokken?
De 25mm^2 is heel klein vergeleken met het chassis van de auto.

Verwijderd

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Chassis van een auto is natuurlijk onbetrouwbaar , waarom denk je dat alles een mindraad heeft.
Je autoradio werkt ook zonder mindraad omdat hij de min van de antenne krijgt maar als hij daar roest heeft weer niet.

Verwijderd

Je zegt dus dat je een massakabel van je versterker naar je accu hebt getrokken? Dan verbaast me dit heel erg! :X

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2003 10:33 ]

• Rappie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-07 09:07
zou ook wel eens willen weten waar Geronimo78 de wijsheid vandaan haalt dat de nulkabel naar de accu getrokken moet worden

misschien zit er een rede achter

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 August 2003 @ 13:32:
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Chassis van een auto is natuurlijk onbetrouwbaar , waarom denk je dat alles een mindraad heeft.
Je autoradio werkt ook zonder mindraad omdat hij de min van de antenne krijgt maar als hij daar roest heeft weer niet.
Als de radio via de antenne massa maakt, zit hij niet goed aangesloten. Een radio heeft (net als zo'n beetje alles) een mindraad die ergens op chassis aangesloten zit.

Verwijderd

Fijn dat zoveel mensen denken er verstand van te hebben... Ik heb me al verdiept in de betere caraudio voordat ik zelfs maar een auto had. De keuze om 4000 euro handel te investeren is heel bewust geweest en ik heb het ook zeker niet in 1 keer gedaan...

De basis is een goede headunit met voor mij 2 composets. Ik heb een stationcar en om ruimte te kunnen maken en te houden, kan de subkist losgekoppeld worden. Dan moeten de composets genoeg oppervlak hebben om een beetje laag te kunnen produceren. Daarom 16,5 cm... Heb daar een half jaar mee rondgereden. Maakte toen al indruk.

2 subs parallel op 2 Ohm geven de amp flink op z'n donder, maar zelfs na een uur raggende trance krijg ik het ding niet eens warm. De amp leverd 400 Watt @ 2Ohm klasse D. De woofers zijn 300 Watt max @ 4 Ohm.

Er gaat 25mm2 naar de kofferbak en 10mm2 naar elke versterker. Amps zijn afgezekerd op 40A dus de hoofdzekering is 80A traag. De keuze om de nul tot aan de accu te trekken is makkelijk; het is bedrijfszeker... De HU heeft 4x 60 Watt onboard, maar die amp is uitgeschakeld. (Alpine rulez!!..). De HU heeft is rechtstreeks aangesloten op de accu met 2x 2,5mm2. Er zit een zwaardere accu in van 55Ah.

De signaalkabels en de prikkabels zijn geheel gescheiden aangelegd. Er liggen 3 waanzinnig afgeschermde signaalkabels naar achteren: 1x front, 1x achter en 1x sub (Alpine Rulez!!). De lijnuitgang van de HU ligt op 4Volt (Alpine Rulez!!).

Ik kan alleen nog een grote Cap toevoegen. maar een 1 Farad bus onder de achterbank...ff verzinnen nog...

Op de deuren na, kan ik de hele installatie uit de auto slopen zonder sporen achter te laten. Er zijn 2 hele platen 18mm MDF in de kofferbak verdwenen. Vandaar dat er hulpveren gemonteerd zijn onder mijn standaard soepel geveerde Toyota. Michelin Primacy 195/50-15 op de standaard stalen velg van het nieuwste model Corolla. Bleek precies te passen onder mijn Corolla E10. Met dank aan Toyota Amersfoort. Kreeg er originele wieldoppen bij voor nop. Auto mag niet teveel opvallen, want caraudio is niet te verzekeren. De hele kofferbak kan afgedekt worden met het rolzeiltje. Je ziet slechts een stukje van de composets. Geen rare stickers of emblemen. Kwaliteit staat voorop en de Corolla E10 staat al jaren bekent als een van de meest betrouwbare auto's in europa.

Afgelopen nacht veel bekijks getrokken bij een tankstation toen ik de auto met draaiende motor en luid spelende stereo afsloot met de reservesteutel... Lumidee in de remix...
Pagina: 1