[2k] systeem schijf van M: naar C: hoe?

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008

• Elephtera
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 23:23
ik heb hier net windows 2000 op gezet, maar nu heeft hij de C schijf. (1e partitie op de 1e schijf) als allerlaatste schijf ingesteld, zelfs na de cdrom schijven. ik wil dit gewoon als C schijf. ik heb de C schijf (backup schijfje) al hernoemt naar Z: maar nu wil ik die M schijf naar C veranderen, dan geeft windows aan kan systeem schijf niet van naam veranderen. hoe moet dit dan wel, en waarom heeft windows zo'rare indeling gemaakt?

“An elephant is a mouse with an operating system”

• BonzO
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-12-2025
Probeer het eens met een partitiontool zoals Partition Magic. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door BonzO op 22-08-2003 21:10 ]

• Teddy
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:37
Same shit, different OS. Ik heb XP, die geeft het zelfde probleem. Partition tools ben ik niet zo'n fan van, vindt ik altijd een beetje tricky.

• Elephtera
ik zal idd partition magic maar proberen, heb de hele avond lopen zoeken nog maar echt niks kunnen vinden. en PM zou een oplossing kunnen zijn. die kan met zn drive mapper, en het in non-OS bewerken het wel oplossen, hoop ik. en anders maar nog een x 2000 erop. maar dan hopen dat hij wel de schijven goed doet.

• Elephtera
ok, dat kan ik dus iedereen ten zeerste afraden. zoals PM en windows zelf al aangeven kan het opstarten problemen opleveren, wat het hier dus ook deed. omdat de systeemschijf van naam veranderd kan PM niet meer drivemapper uitvoeren, omdat het zichzelf niet meer kan vinden, vervolgens kan windows zelf wel opstarten, echter alleen de shell, geen bureaublad, startbalk ed. hij gaat zeuren over het virtuele gehheugen dat je moet instellen dmv deze computer, eigenschappe. maar ja, die is er dus niet, en dus kun je niks. met windows herstel is het niet op te lossen. ik ben blij dat ik t er pas een halve dag op had, dus ik kon makkelijk opnieuw installeren.
nu dee windows het wel goed, (ik denk doordat PM de schijven goed had gezet) en nu hoef ik dus niet meer te knoeien met rare schijf namen.

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Precies, de schijfletter van de schijf waar het OS op staat verandere gaat gewoon niet goed. Wat voor leuke tooltjes er ook zijn, alle verwijzingen etc kloppen niet meer, en die kun je _nooit_ allemaal meer goed krijgen.
Omdat dit met de search ook best te vinden is gaat dit topic dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.