Toon posts:

[Radeon 9700 Pro] Roze artifacts

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hai,

Ik ben hier op locatie even een PCtje in elkaar aan het flanzen. Alles in elkaar gezet, maar nu geeft de computer roze artifacts.

Weet iemand waar het aan zou kunnen liggen?

De overige specs:
Intel Pentium 4 2,8 GHz (800 MHz FSB)
ASUS P4C800-E moederbord
1024 MB DDR400 geheugen
120 GB Maxtor harde schijf
300 Watt voeding

• CaDje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-08 12:51

CaDje

Framedrops for life

waar zijn die artifact dan, gewoon in windows of in spellen. En zijn ze er meteen of pas na een tijdje

Verwijderd

Topicstarter
CaDje schreef op 22 August 2003 @ 19:50:
waar zijn die artifact dan, gewoon in windows of in spellen. En zijn ze er meteen of pas na een tijdje
Ze zijn overal, zelfs bij de POST. 3d en windows, het maakt niets uit.

Ik dacht zelf dat het misschien het geheugen van de kaart kon zijn (te weinig stroom). Zou dit kunnen?

• SuperPaddo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
(overleden)
Het kan het geheugen zijn, maar dat het gewoon brak/stuk is.

Test de videokaart eens in een andere pc en kijk of ie dan nog raar beeld geeft, dan weet je zeker dat de kaart niet oke is.

Grolsch Royce!

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
Als je hem even test in een ander systeempje en hij geeft het zelfde probleem dan ligt het puur aan de kaart en terug ermee.. anders als het wel werkt kijk dan even of de kaart voldoene voeding krijgt en zoek verder ;)

Verwijderd

Topicstarter
Is goed, ik stap wel ff op de fiets en dan test ik hem wel ff in mijn systeempje (met een 350 Watt voeding).

Is 300 Watt eigenlijk wel goed genoeg voor deze configuratie?

• SuperPaddo
  • Niet online
(overleden)
Ik heb mijn eigen pc, xp2500+, 512 ddr, 7 casefans, 2xcdrom, radeon 9700 en wat meer zut op een noname 300 watt voeding gehad, dus ik denk wel dat het lukt :).

Grolsch Royce!

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
Verwijderd schreef op 22 August 2003 @ 19:56:
Is goed, ik stap wel ff op de fiets en dan test ik hem wel ff in mijn systeempje (met een 350 Watt voeding).

Is 300 Watt eigenlijk wel goed genoeg voor deze configuratie?
Hangt een beetje van de hardware af ik had na de plaatsing van de 9700 ook last van een lage 3.30 volt lijn en kreeg rare kreukelingen aan de zijkanten van het beeld soms.. dus moest ook andere voeding plaatsen.. is heel verschillend kwa voeding.. ik zal als ik jouw was gewoon als het loopt gewoon effe de voltage lijnen bekijken of er niks afwijkt..

Verwijderd

Tja 300 watt is toch weinig vind ik bedoel een ati radeon 9700 pro lust wel wat dus effe een andere voeding halen lijkt mij het beste. Maar wel effe de search gebruiken of de faq lezen is een beetje basic vraag.

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
M'n (Hercules) Radeon 9700 Pro ging in het heetst van de strijd ook "out" (pc freeze)
Daarna had ik ook strepen vanaf het bios.
Bleek dat er niet genoeg koelpasta op de core zat, even vervangen en liep weer als een zonnetje...

En 300 watt is natuurlijk een lachertje :X

[ Voor 13% gewijzigd door Gman op 22-08-2003 21:21 ]

Verwijderd

En 300 watt is natuurlijk een lachertje :X[/quote]

Ja precies :) ene P4 wil wel wat hebben dus ligt echter aan je voeding. Maar het hoeft niet als je een goeie 300 watt voeding hebt die goeie waardes levert dan is het geen probleem om een 300 watt voeding te hebben Maar ik zeg altijd neem altijd 350 watt voeding dan zit je altijd goed meer mag maar dat lijkt mij niet echt noodzakelijk

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2003 10:01 ]

• SuperPaddo
  • Niet online
(overleden)
Tss, mijn system heeft nu dan wel een 430 watt Antec, maar loopt ook prima op een 300 watt, zie specs in mn sig.

300 watt is geen lachertje, vaak draait et wel :)

Grolsch Royce!

Verwijderd

naar welke systeem moet je kijken dan de intel of de Amd?

Verwijderd

Door een voeding die onvoldoende stroom levert krijg je geen roze artifacts op het beeld. Dat klinkt juist echt zo duidelijk als een beschadigde geheugenchip.

Verwijderd

Artifacs komen meestal als je kaart gewoon te warm is. Kijk eens of de fan ervan nog draait, of de heatsink er wel goed op bevestigd is. Verder kan je ook eens proberen je agp voltage te verhogen. Chek ook eens de snelheid waarop je core en mem draaien, misschien is je kaart al overklocked.

Als dit alles niet wil werken, dan vrees ik dat het je voeding is...

Ik zit hier met een 250W :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2003 12:55 ]

• SuperPaddo
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op 23 August 2003 @ 10:09:
naar welke systeem moet je kijken dan de intel of de Amd?
Primair na mn eigen amd 2500+, maar alle andere systems draaien ook op een 300 watt. (specs zijn nu btw updated).

Grolsch Royce!

Verwijderd

SuperPaddo schreef op 23 August 2003 @ 14:28:
[...]

Primair na mn eigen amd 2500+, maar alle andere systems draaien ook op een 300 watt. (specs zijn nu btw updated).
oke en 2500+ op een 300 watt voeding vind ik wel een beetje eng maar ik zei ook als je en goeie 300 watt voeding hebt dus geen noname of wat dergelijks,gewoon een enermax en antec of chieftec etc.. die goeie waardes geven dan is het niet noodzakelijk om een ander voeding te hebben. maar goed ik wil niet me hardware verkloten door een zwakke voeding. Ik heb liever een betrouwbare sterke voeding :) ik wil geen discussie met je voeren over een voeding want daar is deze topic niet voor :P
Pagina: 1