Toon posts:

Hoofdaansluiting onvindbaar (of verstopt)

Pagina: 1
Acties:
  • 943 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een @home installatiepaket en moet de contactdoos van het hoofdaansluitingspunt vervangen door een bijgeleverde.

Kan deze echter niet vinden. In de meterkast bevindt zich een houten plaat met een gat waaruit een witte coaxkabel komt. Deze loopt uit de meterkast naar een versterker/verdeler van waaruit 6 coaxkabels naar alle kamers gaan.

Maar een groene/blauwe dikke cai kabel en een contactdoos zijn onvindbaar. Wat nu? Kan ik de nieuwe contactdoos aansluiten op de witte coaxkabel zo dicht mogelijk bij het gat ? Of geeft dit problemen met het signaal?

Bij voorbaat dank!

p.s.: de plaat is niet te verwijderen: alle meters/stoppenkast etc. zijn hierop bevestigd.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-11 00:00

job

ik gok dat hij onder die houtenplank zit.

je kan altijd proberen om hem op die witte coax kabel aan te sluiten.

hmm, oke, die plank verweideren kan dus niet. :(

[ Voor 20% gewijzigd door job op 22-08-2003 19:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mijn huisbaas zit de dikke kabel ergens in/bij de straat, en komt er alleen maar een witte kabel binnen.

Kan ik op die witte kabel de nieuwe contactdoos aansluiten? Iemand hier ervaring mee?

• Teddy
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-11 14:43
Probeer het gewoon zou ik zeggen, baat het niet, dan schaadt het toch ook niet?

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:10
ik denk niet dat dat werkt
ergens moet de kabel binnenkomen en op een overnamedoos zijn aangesloten

als je de nieuwe doos op de witte kabel aansluit heb je dus 2 overnamedozen achter elkaar

Tijd van werken, tijd van rusten

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-11 00:00

job

Verwijderd schreef op 22 August 2003 @ 19:43:
Volgens mijn huisbaas zit de dikke kabel ergens in/bij de straat, en komt er alleen maar een witte kabel binnen.

Kan ik op die witte kabel de nieuwe contactdoos aansluiten? Iemand hier ervaring mee?
onzin de groene kabel moet je huis binnenkomen.
vanafdaar kan je erop aansluiten en splitsen wat je wilt

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:32
Die houten plaat zit tegen de muur neem ik aan, anders zitten daar ook geen stoppen op lijkt mij?

Een kabel komt toch ergens uit de grond lijkt mij, dus zul je aan de zijkanten, onder en bovenkant van die plank moeten zoeken.

Verwijderd

Kun je niet onder de grond kijken of je hem ergens omhoog ziet gaan in de buurt van de meterkast? Wat tegenwoordig ook wel gebeurd bij verbouwingen dat de hoofdkabel die bijv. in de woonkamer uitkomt, opgelengt wordt in de originele inbouwdoos, en dan naar de meterkast wordt gebracht.

Verwijderd

moet je de coax kabel hebben of de telefoon kabel? want ze kunnen ook gewoon in je woonkamer binnen komen achter je televisie mischien?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2003 10:44 ]

• jurri@n
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:35
Ik weet niet over wat voor soort huis we het hebben, maar kun je ook in de kruipruimte komen? Ik heb ooit in een huis gewoont waar de kabelboer de kabel had aangesloten in een doos onder de vloer. Vanuit die doos liep dan weer een kabel naar de aansluiting in de woonkamer (nee, dit was niet geknutseld door een vorige bewoner ofzo... wij waren de eerste bewonders).

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:32
jurri@n schreef op 23 augustus 2003 @ 10:48:
Ik weet niet over wat voor soort huis we het hebben, maar kun je ook in de kruipruimte komen? Ik heb ooit in een huis gewoont waar de kabelboer de kabel had aangesloten in een doos onder de vloer. Vanuit die doos liep dan weer een kabel naar de aansluiting in de woonkamer (nee, dit was niet geknutseld door een vorige bewoner ofzo... wij waren de eerste bewonders).
Dat vind ik nog niet eens zo'n slecht idee, zeker omdat de kabels vaak door de kruipruimte door het gehele huis worden verdeeld. Maar het lijkt me dat je hier geen topic open als je nog niet in de kruipruimte gezocht hebt 8)7

Kun je het niet gewoon even navragen bij het installatiebedrijf want dit is gewoon gokken, zeker als we niet meer info hebben.

• magalhean
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-04-2011
Het is geen oplossing maar uit eigen ervaring kan ik je vertellen dat de witte coax het gewoon zal doen. Mijn chello monteur liet op zich wachten, heb toen alles maar zelf aangesloten op de witte coax. Zowel de telefoon, internet als de tv deden het prima..... . Hij zit nu uiteindelijk wel op de groene maar het verschil is niet merkbaar.

Verwijderd

je kunt het aansluiten proberen, om het kabelmodem voor de versterker te plaatsen
als de groene coax goed aan de wittecoax is gelast moet het geen probleem zijn

• gp500
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik zou zeggen haal je Kabelmaatschappij erbij, want je het is een fout van hun dat die doos niet op een bereikbare plaats zit, het ligt dus los van je internet abbo.
Pagina: 1