Maxblast werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• Bramm
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-03 16:47
ik heb net een nieuwe HD gekregen (maxtor diamond plus8 40 gb) en in m'n case geplaatst. Kabeltjes zitten goed en de schijf wordt prima herkend. Toen kwam ik erachter dat je de schijf moet installeren met maxblast. Ik heb 't gedownload, een opstartdiskette gemaakt en m'n pc uitgezet. Diskette erin en pc aan. Toen de pc wou gaan opstarten van de diskette, kreeg ik alleen een regel tekst te zien:
"Cannot load DOS! Any key to retry". Als ik dan op een toets druk, dan begint 'ie opnieuw op te starten en dan krijg ik weer 't zelfde. En m'n pc draait op Win2000 en dat heeft helemaal geen DOS meer (of hoe je dat ook zegt). Op de site van maxtor staat dat maxblast oa geschikt is voor win2000.
Kan iemand helpen???

• W1LL3M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:42

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

maxblast heb je alleen maar nodig als je hd niet goed herkend wordt door je bios. je zegt dat ie gewoon herkend werd, dus vergeet maxblast maar :)

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

http://maxtor.custhelp.co.../std_adp.php?p_faqid=1328

Dit doorgelezen? :)

Maar als het goed is wordt je HD wel herkent en kan je hem via diskmanagement van Win2k gewoon activeren en formateren :)

[ Voor 38% gewijzigd door Han op 22-08-2003 18:49 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02-2025
Dan is er geen goeie boot disk gemaakt lijkt me.Booten van diskette heeft niets met Win 2000 of wat dan ook te maken.
Enigste kans is, dat je de 2000 dirve niet ziet, als ie NTFS is.
Heb je niet een ouwe flop liggen die kan booten?
Daarna kun je op een andere flop die blast wel starten, of rechtstreeks van de drive waar het opstaat.

[ Voor 26% gewijzigd door Gem1e op 22-08-2003 19:48 ]

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-03 12:57

yGiDoRp

Sawasdee

Waarschijnlijk is je diskette gaar. Probeer eens een andere.

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-03 21:57

Wildfire

Joy to the world!

Ik zal het ook nog maar eens zeggen voor de duidelijkheid: je BIOS herkent de schijf probleemloos, je hebt Maxblast dus helemaal niet nodig.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Doe eens start > run > diskmgmt.msc

Wedden dat er dan een wereld voor je open gaat ;)

• Bramm
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-03 16:47
ok, 't is al opgelost.
(had nog nooit van diskmanagement gehoord :) )
Pagina: 1