[Systeem] Geen beeld na het uit/in elkaar zetten van de pc

Pagina: 1
Acties:
  • 322 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Help!!! Mijn computer doet het niet! ;) Voordat er een slot op gegooid wordt, wil ik graag even mijn verhaal kwijt, het was maar een grapje.

Ik heb de search gebruikt, mensen gevonden met enigzins dezelfde problemen, maar de oplossingen werkten niet bij mij. Ook de FAQ bracht geen uitkomst.

Na een mislukte poging om mijn Athlon XP 2000+ te unlocken (palomino), heb ik de pc weer uit elkaar gehad. Ik heb alles weer gemaakt zoals het was (mijn poging weg gehaald met alcohol van de processor) en toen heb ik alles weer in elkaar gezet, net zoals normaal (zonder problemen). Ik startte de pc op en toen had ik beeld. Ik ging even in de BIOS om te kijken of alles nog goed stond (ik had namelijk ook wat dingetjes overgeclockt). Alles leek in orde te zijn, behalve de CPU Ratio (dat was namelijk de poging om mijn CPU te unlocken). Ik sloeg het op in de BIOS, ik startte de pc opnieuw op en toen had ik geen beeld meer. Ik heb de pc door laten gaan in de hoop dat de harde schijf nog begon te rammelen. Maar zelfs dat gebeurt niet. Hieronder even een rijtje van wat ik vanaf dat moment allemaal geprobeerd heb.

1. Alles weer uit elkaar gehaald en opnieuw in elkaar gezet. (hielp niet)
2. Alleen opstarten met de nodige onderdelen (processor, geheugen en videokaart). (hielp ook niet)
3. De videokaart vervangen/De videokaart in een andere pc geprobeerd. (videokaart is niets mis mee)
4. Monitor vervangen/Monitor ergens anders geprobeerd. (monitor ook niets mis mee)
5. Geheugen vervangen/Geheugen ergens anders geprobeerd. (geheugen is niets mis mee).
6. BIOS Battery eruit gehad voor 1 minuut (zonder power eraan) om BIOS te resetten. (hielp niet)
7. Zucht...

Ik heb dus alles gedaan wat hier stond in de FAQ en de search, maar het wil maar niet helpen. Ik weet niet meer wat ik moet doen. Kunnen jullie me helpen?

edit:
Voor specs, zie signature.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2003 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• igg
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 12:04

igg

waar een wil is ben ik weg

blijft over: proc in ander mobo testen -> werkt wel, dan is je mobo verdacht, werkt hetniet, dan....(kun je ws zelf de conclusie wel trekken)

NUON: sponsored by igg (xp2600+, xp1600+, dual duron1000, dual pI, pII, 3x celeron)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist even de processor gecontroleerd. Mijn zusje heeft ook een 2000+ (andere core), dus die heb ik omgewisseld. :) Mijn Palomino was niets mis mee, hij draait nu in mijn zusje's pc.
Maar nog steeds geen beeld bij de reboot van mijn eigen pc. Het lijkt erop dat hij ook helemaal niets doet. De hd spint up, de fans gaan draaien, maar dat is het dan... Is mijn trouwe EPoX 8k3a nu naar de haaien? Wel vreemd, want ik heb er werkelijk niets aan veranderd. Kan iemand me even vertellen hoe ik een officele BIOS reset doe? (Lees: Zonder het batterijtje eruit te halen)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2003 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzzBedmanzzz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-09 00:35
Op je moederbord zit een jumpertje en dan moet je ff in de manual kijken waar die zit.
edit:
Links van je IDEaansluitingen

Trek je pc uit het stopcontact en plaats even het jumpertje op de andere 2 pinnetjes bijv. ipv 1-2, 2-3.
Plaats daarna de jumper weer terug op 1-2 en dan is je bios weer gereset

[ Voor 8% gewijzigd door zzzBedmanzzz op 22-08-2003 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
zzzBedmanzzz schreef op 22 augustus 2003 @ 23:28:
Op je moederbord zit een jumpertje en dan moet je ff in de manual kijken waar die zit.
Trek je pc uit het stopcontact en plaats even het jumpertje op de andere 2 pinnetjes bijv. ipv 1-2, 2-3.
Plaats daarna de jumper weer terug op 1-2 en dan is je bios weer gereset
Maar moet ik tussendoor (tussen het wisselen van de jumptertjes) de pc weer opstarten ofzo? Ik heb dat namelijk geprobeerd, maar als ik dan op de startknop drukte, gebeurde er niets. Pas als ik het jumpertje weer in 1-2 deed, bootte hij weer.

edit:
Ben er achter gekomen dat het een Thoroughbred is. :P

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2003 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 August 2003 @ 23:30:
[...]
Maar moet ik tussendoor (tussen het wisselen van de jumptertjes) de pc weer opstarten ofzo? Ik heb dat namelijk geprobeerd, maar als ik dan op de startknop drukte, gebeurde er niets. Pas als ik het jumpertje weer in 1-2 deed, bootte hij weer.

edit:
Ben er achter gekomen dat het een Thoroughbred is. :P
De power kabel eruit halen en dan de CMOS jumper een tijdje in de "clear" stand laten staan. Dan de CMOS jumper weer terug zetten en booten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02 19:54
Verwijderd schreef op 23 augustus 2003 @ 13:03:
[...]

De power kabel eruit halen en dan de CMOS jumper een tijdje in de "clear" stand laten staan. Dan de CMOS jumper weer terug zetten en booten.
De power kabel eruit halen en dan de CMOS jumper een tijdje in de "clear" stand laten staan. ----------Powerkabel er weer indoen, pc aanzetten, pc uitzetten, powerkabel er weer uithalen,------dan de CMOS jumper weer terug zetten en booten.
Die regel hoort er nog tussen anders schiet het nog niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gem1e schreef op 23 August 2003 @ 13:23:
[...]

De power kabel eruit halen en dan de CMOS jumper een tijdje in de "clear" stand laten staan. ----------Powerkabel er weer indoen, pc aanzetten, pc uitzetten, powerkabel er weer uithalen,------dan de CMOS jumper weer terug zetten en booten.
Die regel hoort er nog tussen anders schiet het nog niet op.
Wat moesten we toch zonder jou...

De PC aanzetten met de jumper in de clear stand lijkt me niet heel erg slim overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzzBedmanzzz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-09 00:35
Dan kan je je hele mobo "kapotflashen" 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik heb dat geprobeerd (zowel met als zonder tussendoor opstarten), maar het helpt niet.

1. Als ik de powerkabel eruit haal, de jumper verwissel, vervolgens boot (met powerkabel erin), gebeurt er niets.
2. Als ik ditzelfde doe, maar dan zonder bootten tussendoor (dus ook zonder powerkabel), gebeurt er dus ook niets.

Niets helpt dus wat betreft het BIOS resetten. Tijdens het opstarten merk ik ook dat de harde schijf niets anders doet dan opstarten. Hij gaat dus geen windows laden. Ik vrees dus dat er iets is met het moederbord. Hoe kan ik controleren wat er mis is met het moederbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
zzzBedmanzzz schreef op 23 augustus 2003 @ 14:46:
Dan kan je je hele mobo "kapotflashen" 8)7
Dan zou ik dat nu dus al gedaan kunnen hebben :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

was er niet toevallig een probleem met een aantal moederborden die dood waren na wijzigingen in het bios?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 August 2003 @ 19:51:
was er niet toevallig een probleem met een aantal moederborden die dood waren na wijzigingen in het bios?
Maar ik heb al zoveel zitten rommelen in de BIOS, terwijl mijn trouwe EPoX gewoon rete stabiel bleef. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist geconstateerd dat mijn trouwe EPoX 8K3A is overleden. 06-05-01 / 21-08-03 / RIP!

Ik heb al een nieuw moederbord besteld. Weer een EPoX, dit keer de 8RDA3+. :)

Van mij mag deze op slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blender
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Uh voordat ie op slot gaat... mogen we nog weten hoe je dat geconstateerd hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alle onderdelen getest op het feit of ze werken zonder problemen of niet. Alles blijkt te werken, behalve het moederbord. Ik heb er een compleet ander systeem op gehad. Ook heb ik hem uit de kast gehad en toen proberen te bootten (i.v.m. eventuele kortsluiting). Daarnaast heb ik (zoals ik al zei) geboot zonder geheugen op de hoop piepjes te ontvangen van de case-speaker (die overigens uitbleef).

Alles met elkaar genomen vertelt mij dat het moederbord is overleden. Ik vermoed dat hij een tik heeft gekregen toen ik met dat unlocken van mijn 2000+ ben bezig geweest.

offtopic:
Topic gaat niet op slot, zie [rml][ PMG] Oplossing gevonden[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 22:42

Madrox

Oh, Pharaoh!

Had je wel de clear-cmos jumper weer in de goede positie gezet :?

clear-cmos werkt maar op 1 manier btw:

1) zet pc uit (haal eventueel de stroomkabel eraf naar je contactdoos, doe ik zelf bijna nooit want zonder dat werkt het ook)

2) verzet jumper (clear-cmos)
wacht tien seconden (er gebeurt schijnbaar niets)

3) jumper terugzetten (default), stroom erop en als het mobo goed is en/of je geen gare apps/kabels eraan hebt hangen zou je weer in je bios moeten kunnen....

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Pagina: 1