'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net
Verwijderd
ehm is het voor linux?freddifish schreef op 22 August 2003 @ 18:21:
PS ik ben een unix n00b dus geen cryptische linux commandos svp...
zo ja dan zou je met "sort" iets kunnen doen
1
| sort --help |
als het voor windows is, zou je wellicht naar "sort" kunnen kijken
1
| sort /? |
[ Voor 12% gewijzigd door Erkens op 22-08-2003 18:26 ]
LOL hij moet juist naar mysql toe.. maar ik wil geen overtollige records importeren en deleten in een textfile gaat wat makkelijker dan dbase records deleten.Verwijderd schreef op 22 August 2003 @ 18:23:
pff... je zou hem in een mysql-db kunnen zetten. Daarna sorteren en exporteren naar hetzelfde bestand. Ben je er ook
Het DOS commando sort ? das een idee, maar kan die wel grote bestanden aan ?
'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net
Verwijderd
Op welk platform (processor, besturingssysteem) moet je gaan sorteren? eerder valt geen sorteer-programma aan te wijzen.
vervolgens bubble-sorten en terug uitlezen naar tekstbestand of rechtstreeks naar mysql db
Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten
Verwijderd
1,9MILJOEN regels bubbelsorten, yep, da's slim.Robbedoeske schreef op 22 August 2003 @ 19:04:
het snelste zal nog zijn om eerst alles in te lezen met een klein vb-progje
vervolgens bubble-sorten en terug uitlezen naar tekstbestand of rechtstreeks naar mysql db
Lees gewoon alles in, in MySql en verwijder daarna wat weg mag, is makkelijk en snel. (mits je je db goed inricht/configureerd).
Verwijderd
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2003 19:40 . Reden: ik loop een beetje achter... :( ]
Laatst nog 135 MB gesorteerd, maar dit waren wel "slechts" 12.000 regels (ja het waren hele lange regels, een dump uit een Lotus Notes
Access 95 kon 2 miljoen regels aan, misschien de huidige wel meer.
[ Voor 3% gewijzigd door Xenan op 22-08-2003 19:52 . Reden: smiley toegevoegd ]
Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm | EF-S 60mm f/2.8 USM Macro | EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM
Het enige nadeel is wel dat Access ranzig traag tewerk gaat als je gaat sorteren en opschonen/knippen. Het kan wel maar je moet dus geduld hebben.
Verwijderd
Ja da''s handig.nicetas schreef op 22 August 2003 @ 19:51:
Ik denk dat MS Access dit net aan wel aan kan.
Laatst nog 135 MB gesorteerd, maar dit waren wel "slechts" 12.000 regels (ja het waren hele lange regels, een dump uit een Lotus Notesdatabase.
Access 95 kon 2 miljoen regels aan, misschien de huidige wel meer.
1. We nemen een tekstbestand (zal wel een export van iets zijn).
2. Importeren het in Access,
3. verwijderen foutieve records
4. Maken weer een dump bestand
5. Importeren het in MySql
Het kan ook zo:
1. We nemen een tekstbestand (zal wel een export van iets zijn).
2. Importeren het in MySql,
3. verwijderen foutieve records
wat is makkelijker en hoogst waarschijnlijk het snelst?
freddifish schreef:
Ik weet niet waarom in een textfile deleten makkelijker zou zijn dan in MySQLLOL hij moet juist naar mysql toe.. maar ik wil geen overtollige records importeren en deleten in een textfile gaat wat makkelijker dan dbase records deleten.
[ Voor 4% gewijzigd door Xenan op 22-08-2003 20:11 . Reden: html vs ubb ]
Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm | EF-S 60mm f/2.8 USM Macro | EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM
[ Voor 5% gewijzigd door ATS op 22-08-2003 20:15 ]
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Textpad bevalt me best aardig voor grote textfiles, gebruikt denk ik een quicksort algoritme
@ats: dat was idd mijn volgende stap geweest, zoiets krijg ik met delphi wel voor elkaar, maar nu ging het helemaal zonder zelf coderen en da's toch ook wel eens aardig.
bedankt voor het meedenken !
[ Voor 18% gewijzigd door freddifish op 22-08-2003 23:48 ]