Toon posts:

[ RAID ] Win2k Server blijft 2 schijven zien

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn server heb ik naast de primary HD van 40 GB een raidcontroller geinstalleerd (Merk:Aralion type:Ultra ATA-100). Daaraan hangen 2 80gb hd's.

Het probleem is nu dat welke RAID mode ik ook kies (wil de schijven laten mirroren), het OS blijft 2 schijven zien van 80GB.

Weet iemand hoe ik dit op kan lossen???? Tis net alsof ik gewoon 2 hd's erbij gehangen heb :-S

Ik weet zeker de de RAID mode NIET JBOD is...

Verwijderd

Als je mirrord heb je toch altijd 2x80gb???
Toch pas als je raid0 pakt (dat is toch samenvoegen) dan word het dan toch pas 160gb??

Ik heb ook een raidcontroller gehad en na het booten vd computer kwam meteen een bootmenu van de controller, daar kom ik kiezen welke methode ik kon gebruiken en als ik dan (ik dacht) raid0 pakte dan zag windows pas de 2 schijven als 1.

Verwijderd

Toch pas als je raid0 pakt (dat is toch samenvoegen) dan word het dan toch pas 160gb??
Ik neem aan dat er een hardware matige mirror bedoelt wordt. Windows ziet dan idd 1 schijf en de raid controler regelt de sync. raid 1 heet dat.

ps. sorry geen oplossing. Ik zou het eens zoeken bij de fabrikant. (misschien een firmware upgrade?)

• Liam
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-12-2023

Liam

Wat nou 1 proc is genoeg.. :P

mx-bartje - je zegt dat win2k twee schijven ziet, hoe ziet ie ze dan? Als maxtor bla bla bla of anders?
Als win2k ze als alarion (of de naam van je raid controller ziet) dan config je iets verkeerd, althans dat lijkt me.

If it bleeds, we can kill it!! |Werkbak specs|CCNP, bezig met Master.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 23 August 2003 @ 01:44:
Als je hier geen verstand van hebt, reageer dan ook niet :/
Lees eens de RAID FAQ door die je via de FAQ van dit subforum kunt vinden.

Verwijderd

Topicstarter
Win2k ziet de schijven in "My Computer" als 2 harddisks (F & G). Beide zijn 80GB, en wat ik ook verander in de config van de kaart (bij het opstarten in bios van de RAID controller), er wijzigt NIETS.

Wel heb ik mijn IDE1 kabel vanaf het moederbord met MASTER aan de primary HD (40gb) en met SLAVE aan de CD-R speler zitten.
De aansluiting voor de IDE2 kabel op het moederbord is LEEG... Zou het daar iets mee te maken kunnen hebben??

Verder ga ik nu maar eens proberen of er nog een update is voor de software...
Pagina: 1