Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[EL] HD Bracket, afgebroken voedings pin van het rack

Pagina: 1
Acties:

• AproK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-03-2024
Momenteel ben ik m'n servertje aan het ombouwen, dus ik ben alle bekabeling opnieuw aan het aansluiten en alles een nieuwe handigere plaats aan het geven.

Nu tijdens het veranderen van de setup, kom ik er dus achter dat een pinnetje van de molex aansluiting van het rack is afgebroken. Waarschijnlijk omdat ze zo klem zaten is het gewoon mee gekomen.

Nu is het gelukkig maar een ground pinnetje, en wel die naast de 12v pin. (zie foto)Ik heb dus 2 mogelijkheden, en ik vraag dus jullie advies.

De 5v ground verbinden met de 12v ground, of de 12v ground verbinden met de kast.

Wat lijkt jullie het beste?

Ik moet nu naar m'n werk, dus ik kan vanavond laat pas weer reageren.

Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/fosse/bracket/bracket_0001.JPG
Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/fosse/bracket/bracket_0003.JPG
De rode draad is dus op de zelfde plaats als de afgebroken pin

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2003 18:09 . Reden: euss: plaatje was layout uitrekkend - fixed ]

Check mijn knowledge base!

• bart1234
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-11-2014
Euhm. Ground = massa = allebei hetzelfde.
Maw: pinnetje maakt niet uit, niks van aantrekken, gewoon aansluiten en gaan :)

Disclaimer: lijkt mij hoor, zeker weten doe ik het ook niet :P

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Cheezus

Luiaard

bart1234 schreef op 22 August 2003 @ 18:01:
Euhm. Ground = massa = allebei hetzelfde.
Maw: pinnetje maakt niet uit, niks van aantrekken, gewoon aansluiten en gaan :)

Disclaimer: lijkt mij hoor, zeker weten doe ik het ook niet :P
Klopt. Op de print zie je ook wel dat beide pinnetjes gewoon aan elkaar zitten.

• Corn
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-11 10:02

Corn

Raar jongetje

Niks aan doen dus, gewoon ermee doorwerken, het maakt niets uit. Tenzij de hd heel erg veel stroom verbruikt, maar dat lijkt me stug

Verwijderd

Kijk eens op het laatste plaatje: hij zit gelijk erachter op 1 eilandje samen met de andere groundpin.

Ground = Ground
De middelste 2 draden van een molex zijn in de voeding ook weer aan elkaar verbonden, dus er is geen verschil tussen de '5V-Ground' en de '12V-Ground'. Je hoeft dus niets te veranderen - hoogstens voor je gemoedrust en om de belasting te verdelen over 2 draden (wat bij een harddisktray imo overkill is).

Verwijderd

Laat maar lekker hangen. De kastaarde, 5V ground en 12V ground zijn allemaal hetzelfde... In de voeding zit het allemaal bij elkaar... In je bracket zijn de 5V en 12V ook al met elkaar verbonden..

• AproK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-03-2024
Ok, ik was net even bang dat het dus wel degelijk verschil zou uitmaken (5V-Ground en 12V-Ground) en daardoor me hd zou mollen. Nog steeds bang voor, maargoed :P

Het leek me dus ook al sterk dat er veel verschil in Ground zou kunnen zitten.
Als alles werkt en in elkaar zet, laat ik nog even weten of de hd nog vrolijk draait of niet.

edit:
Zal mischien nog even duren, aangezien ik een beetje voedings kabel te kort kom :P

[ Voor 13% gewijzigd door AproK op 22-08-2003 23:41 . Reden: update ]

Check mijn knowledge base!

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:57
eentje kan je best missen ja ...

als die 2e ook nog afbreekt wordt het spannend, dan kun je bijna zeker dag tegen je hd zeggen.

Ik zou gewoon een molex splitter kabel slopen en die en aan solderen, better safe then sorry

Repareren doe je zo.

• Freek
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-11 13:22
Wat je eventueel nog zou kunnen doen is een pinnetje in je molex steken voor je hem in je bracket steekt. Zo heb je zowiezo contact. En als je het helemaal netjes wil doen is het dus idd een splitter kabel slopen :)

Verwijderd

vroeger in ouwe 386 machientjes zaten voeding met 3 draden ipv 4

gewoon 1 in de molex niet aangesloten :)

kon toen ook al geen kwaad :P

• 3lmowww
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

euhm
zoals je ziet is de massa aan de achterkant van die print al doorverbonden met die afgebroken...
do not worry...

Electronics development

Pagina: 1