Drie piepjes bij opstarten!

Pagina: 1
Acties:
  • 238 views sinds 30-01-2008

• Fox|IA
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-11-2022

Fox|IA

Official Bastard

Topicstarter
Ik heb net een computer gebouwd. Als ik hem nu aanzet hoor ik eerst een lange liep van 1,5 seconde en dan nog twee korte piepjes. Ik heb geen beeld. Er is dus iets niet goed. (Dat denk ik dan.) Kan iemand ff zeggen wat er aan de hand is met als je die drie piepjes hoort?

Fox

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:58
Videokaart??

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

Dacht 't ook. Continu lange biepjes is iig geheugen.

• Bas
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Bas

aka BannieMove

Of stekker van je monitor niet goed aangesloten

Bas

Tjielp... een vogel.

• Fox|IA
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-11-2022

Fox|IA

Official Bastard

Topicstarter
Was stom van me. Stond natuurlijk gewoon op de site van Epox. Zal volgende keer eerst zelf nadenken voor ik iets ga posten.

lange piep en dan drie piepjes (+ geen beeld) is videokaart
lange piep en geen beeld is geheugen.
Geen beeld en geen piep is de CPU.

Fox

(Topic closed)

• Neelix
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 24-03 11:03
Toevallig heb ik dat ook bij mijn eerste pc ooit gehad. Toen kwam de gozer van de computer winkel met de verklaring het geheugen moest zijn (ook eerst een lange piep en daarna 2 korte).

Uiteindelijk bleek dat ik de bios chip had opgeblazen (vraag me niet hoe, ik had alleen maar mijn compu uitgezet, gewacht, en weer aangezet en toen deedie het niet meer)...

En ik bedoel hiermee ook letterlijk opgeblazen, een van de pootjes van het chippie was helemaal zwart...

Don't worry, it's all just 1's and 0's.

Verwijderd

ik heb dat gehad met mijn modem toen ik mijn comp in elkaar had gezet. geen beeld, helemaal niets, totdat ik de modem verwijderd had en er achter kwam dat een chip totaal was doorgebrand... :(

Verwijderd

Voor dat de pc opstart word er een POST (Power On Self Test) uitgevoerd, als er iets niet goed zit, wat van alles kan zijn, maakt het systeem dit duidelijk met een piepje, daarvoor zit dat ellendige speakertje er ook in. Hoe je weet WAT er mis is weet ik ook niet maar het is in ieder geval niet goed met de POST ,waarschijnlijk kun je dit aan het aantal piepjes horen.

interessant>?
succes ermee Sundance

Verwijderd

Ik zie dat veel mensen het over de video kaart hebben. Dat hoeft er niets mee te maken hebben. Post word uitgevoerd VOOR het opstarten. Als je systeem het dan niet doet kan aan alles liggen, en hoeft niets met je videokaart te maken te hebben, je hele systeem word namelijk getest. Het kan net zo goed wat anders zijn.Keurt de CPU de POST niet goed word er gewoon niet opgestart.

Haal je kast maar eens los, haal alles er eens uit en probeer het opnieuw.

• MNM(tm)
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09-2025
Sundance: helaas: moet je je tóch nog maar eens in de tech-docs gaan verdiepen! :(
Bij AWARD-biosjes geeft deze beep-code wel degelijk aan dat er een probleem is opgetreden tijdens 't initialiseren van de video-kaart! (En voor zover ik weet doet ook AMI en Phoenix hieraan mee...)
Echter: Bij sommige VGA-kaarten krijg je óók deze beep-code als de monitor niet is aangesloten...
Check eens of je de VGA-kaart wel ver genoeg in 't AGP-slot hebt geduwd... Je zou niet de eerste zijn die niet verder kwam dan slechts de eerste rij contacten...

...With a touch of magic¿

Verwijderd

volgens mij geven de piepjes aan waar het probleem optreed, maar hoeft dat niet te betekenen dat in dat deel ook iets fout zit, kan ook eerder iets niet goed gaan in het opstart process.

Probeer eens simpel ram in een ander slot te doen.

Verwijderd

Heb ik ook gehad die piepers nadat ik mn cpu van een nieuwe cooler had voorzien.......had ik mn AGP er half uitgestoten.
Gewoon weer erinprokken en alles loopt weer als een zonnetje :) :) :) :)

Verwijderd

en die AGP kaart goed aandrukken

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-07 16:22
De drie piepjes staan voor...................

(ik wil geen topic starten)

Verwijderd

Fox schreef op 23 december 1999 @ 17:52:
Was stom van me. Stond natuurlijk gewoon op de site van Epox. Zal volgende keer eerst zelf nadenken voor ik iets ga posten.<P>lange piep en dan drie piepjes (+ geen beeld) is videokaart<BR>lange piep en geen beeld is geheugen.<BR>Geen beeld en geen piep is de CPU.<P>Fox<P>(Topic closed)
(oke ??)

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Silver7 schreef op 10 augustus 2002 @ 19:40:
De drie piepjes staan voor...................

(ik wil geen topic starten)
Alle piepjes staan inmiddels gewoon in de FAQ hoor :| :| :|

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:24

LopeZ

Too much is never enough

oud
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.