We live in a primitive time don't we, neither savage nor wise. Half measures are the curse of it; any rational society would either kill me or put me to some use.
Daarvoor heb ik al wat topic gelezen waarbij het bleek dat mensen via de ene provider een andere smtp probeerde te gebruiken.
Tsja... inderdaad grote kans dat dat niet werkt.
[Na wat verder prutsen]
Het lijkt er gewoon op alsof de SMTP van chello gewoon geen ontvangstbevestigingen wil versturen naar andere domeinen.
Sterker nog; dat weet ik nu wel zeker!
Maar de vraag is en blijft waarom!?
[/Na wat verder prutsen]
[ Voor 133% gewijzigd door WarMaster op 22-08-2003 16:47 ]
We live in a primitive time don't we, neither savage nor wise. Half measures are the curse of it; any rational society would either kill me or put me to some use.
Verwijderd
Ik heb het net nog getest met een maat van me.
Heb je wel eens een andere SMTP server geprobeerd?
In Outlook Express wordt een ontvangsbevestinging verstuurd als een gewoon mailtje alleen dan met automatisch gegenereerde inhoud. smtp.arnhem.chello.nl geeft hier ook geen problemen als ik een ontvangsbevestinging wil sturen. Misschien dat Outlook op dat gebied wat anders werkt dan OE?
Heel vaag in ieder geval. Het lijkt zo geen config fout bij jezelf aangezien de SMTP server een duidelijke foutmelding geeft, alhoewel het nergens op slaat.
[ Voor 16% gewijzigd door kamerplant op 22-08-2003 21:43 ]
🌞🍃
Dat zou je zeggen...DataBeest schreef op 22 August 2003 @ 21:42:
Geen één ontvangsbevestiging werkt dus
In Outlook Express wordt een ontvangsbevestinging verstuurd als een gewoon mailtje alleen dan met automatisch gegenereerde inhoud. smtp.arnhem.chello.nl geeft hier ook geen problemen als ik een ontvangsbevestinging wil sturen. Misschien dat Outlook op dat gebied wat anders werkt dan OE?
Heel vaag in ieder geval. Het lijkt zo geen config fout bij jezelf aangezien de SMTP server een duidelijke foutmelding geeft, alhoewel het nergens op slaat.
Maar een ontvangstbevesting naar een adres in het chello domein werkt als een tiet....
Misschien moet ik ff een goede dataanalyser gebruiken of zo, om het hele transcript tussen Outlook en de server te bestuderen.
Ik heb mijn oude vertrouwde SMTP van GMX geprobeerd (die vereist login), en die werkt normaal ook als een tiet.Verwijderd schreef op 22 August 2003 @ 20:40:
Misschien is de smtp van chello brak ingesteld, ik heb er nooit problemen mee...
Ik heb het net nog getest met een maat van me.
Heb je wel eens een andere SMTP server geprobeerd?
Maar die geeft wel een ietwat duidelijker antwoord.
"Kan het bericht niet verzenden, omdat het bericht u heeft geweigerd als afzender.
Serverreactie '550 {mp002} This server does not accept mailer daemons'. (Account: 'GMX', SMTP server: 'mail.gmx.net', foutnummer: 9x800ccc78)."
Dat vind ik heel knap dat de server mij wijgert als afzender gezien ik er wel gewoon mailtjes mee kan zenden.
Ik krijg steeds meer het donkerbruine vermoeden dat Outlook iets doet wat niet echt mag van de SMTP.