Geforce 4 ti 4600 kan niet geinstalleerd worden ?

Pagina: 1
Acties:

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-08 12:23
ik heb een gf4 ti4600 en nu had ik laatst wat gekooit met de drivers en met de nforce drivers, toen herkende windows mn video kaart niet meer en willen de driver niet goed instaleren , d.w.z. ik kan het installeren starten en dat gaat allemaal goed en dan start ik opnieuwe op en dan is het nog niet geinstalleerd. Dit is dus ontstaan door het opnieuw installeren van mn nforce drivers (omdat ik mn asus a7n266-c verwisselde voor een asus a7n8x) en nee windows opnieuw installeren werkt ook niet. Nu draait er als 'driver" vgasave , een soort service van xp.

specs:
athlon xp 1700+ @ 2,25ghz
gf4 ti 4600 (asus V8460)
1gig pc3200 ddr ram
asus a8n7x

win xp sp1
det 45.23 WHQL
nforce 2.45 WHQL

LinkedIn
BlackIntel

• EvilWhiteDragon
kan iemand mij helpen pls ?
ben bijna wanhopig , ik heb hier al een week problemen mee

LinkedIn
BlackIntel

• Par_Martinos
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik zou detonator destroyer gebruiken, kun je volgens mij vinden op 3dguru.com, en vervolgens de officiele nvidia-drivers installeren. Als je ze van de site van ASUS download, heb je het minste kans op problemen.
Het kan zijn dat het nog niet werkt, dan is een verse Win XP install het beste. Met die detonator drivers hat ik ook regelmatig gezooi, en dan neem je graag met wat minder performance genoegen.

Je moet geen zoute slakken op laag water spijkeren

• EvilWhiteDragon
goed idee ..... als die zouden herkennen dat ik een nvidia kaart heb ... en drivers daarvoor .... en die werkt niet op xp heb wel det. remover o.i.d. gebruikt

LinkedIn
BlackIntel

Verwijderd

Ik zou idd even de officiele drivers van nvidia pakken. Ook zou ik niet de laatste drivers gebruiken maar een iets oudere versie. Je kan ook de omega drivers proberen...

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Weet je zeker dat je AGP poort werkend is in Windows? Het kan zijn dat die niet gepakt heeft, of de nforce driver niet (goed) geïnstalleerd is. Dan zal hij iig ook niet je AGP kaart installeren en dus VGA save draaien.
Het is trouwens een veel voorkomend probleem dat als je belangrijke hardware zoals een moederbord vervangt er veel errors ontstaan. Het beste kan je dan altijd je pc opnieuw installeren.
Mijn advies zou ook zijn, maak een backup van je belangrijke data en begin opniew

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• Par_Martinos
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Na je startpost goed te hebben gelezen lezen is ook een vak B) zag ik dat je je mobo hebt vervangen zonder verse install? Dat lijkt me vragen om problemen, ook al vervang je een Asus door een Asus

Óf ik ben niet goed wakker, óf ik had in bed moeten blijven vandaag

[ Voor 17% gewijzigd door Par_Martinos op 22-08-2003 18:35 . Reden: Bril vergeten op te zetten ]

Je moet geen zoute slakken op laag water spijkeren

• EvilWhiteDragon
Frag or die schreef op 22 August 2003 @ 16:46:
Weet je zeker dat je AGP poort werkend is in Windows? Het kan zijn dat die niet gepakt heeft, of de nforce driver niet (goed) geïnstalleerd is. Dan zal hij iig ook niet je AGP kaart installeren en dus VGA save draaien.
Het is trouwens een veel voorkomend probleem dat als je belangrijke hardware zoals een moederbord vervangt er veel errors ontstaan. Het beste kan je dan altijd je pc opnieuw installeren.
Mijn advies zou ook zijn, maak een backup van je belangrijke data en begin opniew
hmmm hoe kan an je controleren of de apg poort goed werkt ? want ik heb wel gewoon beeld, en de nforce driver heb ik al een aantal keren helemaal verwijdert en weer geinstalleert

LinkedIn
BlackIntel

• Turkish

Turkish

zhé germans

Kijken bij Apparaatbeheer -> systeemapparaten en dan zoeken naar AGP controller als er geen chipset voor staat dan is hij sowieso niet geïnstalleerd. Meestal staat dat dan ook bij de eigenschappen de poort. Deze kan je dan proberen handmatig te installeren aan de hand van je nforce drivers. Je kan hem ook verwijderen en dan je pc opnieuw opstarten en de kans is wel redelijk dat hij hem dan wel installeerd, omdat in windows ondertussen de nforce drivers wel aanwezig zijn. Als dit zo is zal je GF4 ook gelijk gedetecteerd worden ;)

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 16-08 10:52
Yeah, mobo vervangen = windows opnieuw installeren...

Verwijderd

Ik zag boven staan dat een nieuwe installatie van Windows je niet geholpen heeft, klinkt dus als een hardware probleem.

Het lijkt me verstandig om alvorens te gaan troubleshooten je systeem terug te klokken naar standaard (fabrieks)waarden om overclockproblemen uit te sluiten.

Heb je met het andere moederbord nu ook problemen?

Ik had eerst ook problemen met de installatie van mijn Ti4200, dit is opgelost door een bios-update van mijn moederbord (het is een inkopper maar vaak wel een goede).

• EvilWhiteDragon
Frag or die schreef op 22 August 2003 @ 17:03:
Kijken bij Apparaatbeheer -> systeemapparaten en dan zoeken naar AGP controller als er geen chipset voor staat dan is hij sowieso niet geïnstalleerd. Meestal staat dat dan ook bij de eigenschappen de poort. Deze kan je dan proberen handmatig te installeren aan de hand van je nforce drivers. Je kan hem ook verwijderen en dan je pc opnieuw opstarten en de kans is wel redelijk dat hij hem dan wel installeerd, omdat in windows ondertussen de nforce drivers wel aanwezig zijn. Als dit zo is zal je GF4 ook gelijk gedetecteerd worden ;)
hmmm .. ik kan geen apg controler vinden , wel een apg host to pci bridge
Verwijderd schreef op 22 augustus 2003 @ 17:19:
Ik zag boven staan dat een nieuwe installatie van Windows je niet geholpen heeft, klinkt dus als een hardware probleem.

Het lijkt me verstandig om alvorens te gaan troubleshooten je systeem terug te klokken naar standaard (fabrieks)waarden om overclockproblemen uit te sluiten.

Heb je met het andere moederbord nu ook problemen?

Ik had eerst ook problemen met de installatie van mijn Ti4200, dit is opgelost door een bios-update van mijn moederbord (het is een inkopper maar vaak wel een goede).
En ik heb al trug geclockt en dat had geen effect net zomin als een bios update

LinkedIn
BlackIntel

• Turkish

Turkish

zhé germans

ThaKiller schreef op 22 August 2003 @ 17:41:
[...]

hmmm .. ik kan geen apg controler vinden , wel een apg host to pci bridge

[...]

*knip*
Kan je kijken of je die kan verwijderen? Staat er bij je systeembronnen wel iets wat lijkt op nforce2 of nvidia. Zoniet dan is je mobo niet goed gedetecteerd en moet je echt windows opnieuw installeren, zoals al eerder gezegd dat moet meestal met 'grote' hardware upgrades.
Doet je onboard LAN en sound het wel eigenlijk :?

• EvilWhiteDragon
er staan een hele hoop nvidia dingen ( daar was de apg ...bridge ook 1 van) en lan en sound doet et prima

LinkedIn
BlackIntel

• EvilWhiteDragon
en ja ik heb windows ook opnieuw geinstalleerd , maar het lijkt fout te gaan op het moment dat je eerst de det drivers geinstalled hebt en dan de nforce, en dan de nforce weer verwijdert

LinkedIn
BlackIntel

• Turkish

Turkish

zhé germans

Wat heb je nu eerst geïnstalleerd, nforce of detonator? De volgorde had moeten zijn, nforce en dan detonator :)

Kan je niet ergens een andere videokaart vandaan halen en die proberen? Misschien is het wel een hardware probleem...
Probeer dus jouw kaart ook eens in een andere pc ;)

[ Voor 45% gewijzigd door Turkish op 22-08-2003 19:21 ]

• EvilWhiteDragon
de enige vid kaart die hier ligt is een gf 4 mx d8 ik dus of dat helpt ..
en als ik de driver handmatig install dan zegt ie dat ie nie geinstalled kan worden omdat er iets mist in een inf bestand

[ Voor 47% gewijzigd door EvilWhiteDragon op 22-08-2003 19:38 ]

LinkedIn
BlackIntel

• Turkish

Turkish

zhé germans

Het is meer om uit te sluiten dat je GF4 TI4600 niet kapot is, als je GF4 mx het wel doet is je TI4600 naar de haaien...

• EvilWhiteDragon
als mn gf 4 ti 4600 kapot was dan zou ik nu er tog niet 8er kunnen zitten tikken , ik krijg dus wel beeld , maar niet met een goede driver

LinkedIn
BlackIntel

• EvilWhiteDragon
heeft iemand nog een oplossing voor dit probleem ?

LinkedIn
BlackIntel

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)

Dit is al de 2e keer dat je dit topic in een paar uur kickt, een zelfs al na 20 minuten! Kicken binnen 24h wordt niet op prijs gesteld, zie ook heb bovenstaande topic.
Pagina: 1