Toon posts:

[HELP] HD heeft minder ruimte dan zou moeten zijn

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een HD besteld met 160GB ruimte, nu hij erin zit enzo, zegt hij dat hij 32GB groot is. Kan iemand mij vertellen wat het probleem kan zijn?
Zeg maar als je meer ingo nodig hebt.
Alvast bedankt.

• Plofkotje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-02-2025
Heb je al een bios update uitgevoerd? Als dat niet zo is, doe dat dan het eerst. Je kunt een nieuwe bios downloaden bij je mobo fabrikant. Je kunt ook wel de faq ff lezen, daar staat dit in.

[ Voor 1% gewijzigd door Plofkotje op 22-08-2003 16:19 . Reden: hele stomme en lompe typo ]

Verwijderd

Welk moederbord?

Verwijderd

Topicstarter
Heb btw wel iets gelezen over een zelfde soort probleem, ook met een maxtor HD, maar dat was van 200 naar 128 GB.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:39

JvS

Ik heb hem zelf ook

wat jij moet doen is de FAQ lezen voor je een topic opent:
http://gathering.tweakers...sage/16985207#hddlimieten

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
Waar kan ik zien welk moederbord ik heb ? :P

Verwijderd

Topicstarter
ga dat stuk van die FAQ wel eens lezen

• JvS
  • Laatst online: 15:39

JvS

Ik heb hem zelf ook

Waarom doe je dat niet eerst? Dat staat toch ook bij de tekst die je moet akkorderen bij de registratievoorwaarden (die helemaal niet zo extreem lang is). Zou je daar volgende keer iets meer rekening mee willen houden?
Lees de policy anders eerst even door voordat je topics gaat openen enzo:
Policy: Alle regels die op het forum gelden

Daar staat precies wat mag en niet enzo :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
jaja, ben gewon gefrustreerd dat het niet wil lukken, dan heb ik ff geen trek om dat allemaal te lezen dan wil ik gewoon snel aan de slag, maar je hebt gelijk

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-03 14:37
Verwijderd schreef op 22 August 2003 @ 16:18:
jaja, ben gewon gefrustreerd dat het niet wil lukken, dan heb ik ff geen trek om dat allemaal te lezen dan wil ik gewoon snel aan de slag, maar je hebt gelijk
met zo'n instelling zit je op GoT goed fout, dus, ga maar opzoek naar een ander forum, ik ben niet bereid mijn tijd te stoppen in mensen met zo'n instelling.

Verwijderd

Topicstarter
2) Wanneer je een schijf in Windows 2K/XP met FAT32 wil partitioneren en formatteren, dan kun je niet verder dan 32GB gaan. Dit is een 'feature' van 2K/XP en dit is om te zeilen door simpelweg PartitionMagic of FDISK te gebruiken. Maar gewoon NTFS gebruiken is een betere oplossing

hij blijft bij mij op 32GB steken zoals op die maxtor site ook staat, maar ik heb ook win 2k, moet ik dan zoiezo eerst de schijf naar NTFS formateren voordat hij het goed weergeeft, of is het zoiezo al niet goed vanwege die Award BIOS?

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:34
Verwijderd schreef op 22 augustus 2003 @ 16:22:
2) Wanneer je een schijf in Windows 2K/XP met FAT32 wil partitioneren en formatteren, dan kun je niet verder dan 32GB gaan. Dit is een 'feature' van 2K/XP en dit is om te zeilen door simpelweg PartitionMagic of FDISK te gebruiken. Maar gewoon NTFS gebruiken is een betere oplossing

hij blijft bij mij op 32GB steken zoals op die maxtor site ook staat, maar ik heb ook win 2k, moet ik dan zoiezo eerst de schijf naar NTFS formateren voordat hij het goed weergeeft, of is het zoiezo al niet goed vanwege die Award BIOS?
NTFS moet wel kunnen tot 160GB, maar geef nou eerst eens aan wat voor mobo je hebt. Als je dit niet weet, dan kun je AIDA32 ofzo gebruiken, en die kun je via google wel vinden.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Topicstarter
Icey schreef op 22 augustus 2003 @ 16:21:
[...]

met zo'n instelling zit je op GoT goed fout, dus, ga maar opzoek naar een ander forum, ik ben niet bereid mijn tijd te stoppen in mensen met zo'n instelling.
Als je niet wilt helpen en geen tijd in me wilt steken waarom steek je er dan toch tijd in? Ga jij maar naar een andere topic opzoek om in te replyen, ik hoef niet te weten wie me niet wil helpen, ik ben op zoek naar mensen die wel zo sociaal zijn om me te helpen.

Verwijderd

Topicstarter
Op de doos van mn moederbord staat EagleTEC, weten jullioe dan genoeg of moet ik eerst nog wat anders opzoeken?

Verwijderd

Topicstarter
en XanderH het is nog geen NTFS denk ik ik heb hem nog niet geformateerd

• Abbadon
  • Laatst online: 17:26
Als jij nu eerst eens uitzoekt wat voor bord je hebt en dan eens de tips op gaat volgen die in de FAQ staan ben je het snelste klaar. Als je die dingen weet en voldoende geprobeerd hebt en het lukt je nog steeds niet open je maar weer een nieuw topic, inclusief al je bevindingen en specs, want zo werkt het natuurlijk niet.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.