Toon posts:

[CS/HL] Online gamen werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na een paar jaar geen CS meer te hebben gespeeld zag ik hem vandaag in cheap BestSeller Series uitvoering liggen dus ik dacht kopen dat spelletje. Helaas alleen krijg ik het niet voor elkaar online te spelen.

Als ik probeer een verbinding te maken krijg ik een 'Could not connect to server **". Ik heb de search al meerdere malen gebruikt maar kom er niet uit. Een paar bevindingen:

- Out of the box heeft mijn Half-Life versie 1.1.0.8 ik heb geprobeerd dit te updaten naar 1.1.1.0 via die speciale tool van Sierra, maar dan zegt hij dat hij al up to date is. Toen heb ik maar 'any version to 1.1.1.0' gedownload en installed - dit lukt gewoon en ook de startup scherm geeft nu 1.1.1.0 aan, maar als ik die gekke update tool draai dan zegt hij 'HL is not up to date, but there are no updates available'. Dat kan natuurlijk gewoon een domme foutmelding van die update tool zijn maar kan geen kwaad even te melden..

- Een ander mogelijk probleem is dat ik gebruik maak binnen mijn netwerk van een router (edimax br6104), maar de search wees uit dat dit alleen problemen geeft bij het runnen van een eigen server en ik wil gewoon zelf spelen (client).

- systeem info: athlon xp 1800, 512mb, matrox g550 dh, bla, bla

Hopelijk kan iemand helpen, er zijn mogelijk mensen die dezelfde versie van HL gekocht hebben als ik (bestseller, dvd-hoes) en die ook deze problemen hadden.

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
je moet even de files los downloaden en installeren
google helpt je zoeken

eerst half-life en dan CS

verder moet je de halflife poorten open zetten, hier zijn al 2000 topics over geweest, dus moet je ook even opzoeken

suc6

[ Voor 8% gewijzigd door BasieP op 22-08-2003 15:53 ]

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Verwijderd

Topicstarter
files los downloaden? en poorten open zetten waarvan? mijn router fungeerd *niet* als firewall, dat heb ik uitstaan..

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
Verwijderd schreef op 22 augustus 2003 @ 15:59:
files los downloaden? en poorten open zetten waarvan? mijn router fungeerd *niet* als firewall, dat heb ik uitstaan..
dan dus alleen de updates downloaden

toon is wat initiatief
google

[ Voor 4% gewijzigd door BasieP op 22-08-2003 16:00 ]

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in mijn post toch al beschreven dat ik toen de updates als file gedownload heb, dat is wat je bedoelt met los toch? Dus wie let hier nou niet op?

• reddevil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-10-2025
nou ik zal ff makkelijk maken en gewoon ff normaal reageren ;)
Ga naar
http://games.xs4all.nl/downloads/downloads.php

Download:
"Update alle oudere versies van Half-Life naar de meest recente versie (1.1.1.0)" 82 mb en
"Update alle oudere versies van Counter-Strike naar de meest recente versie (1.5)"

Install HL zonder iets;
Install 1.1.1.0;
Install 1.5;
Start CS op en gamen. Als je dan nog niet kan connecten ligt het aan je verbinding (of firewall of router of iets anders, boeit me niet echt :P)

Verwijderd

Topicstarter
current status: Ik kan nu wel inloggen op een game maar alleen via de console, dus ik moet eerst ip achterhalen en dan intikken in console ("connect 192.xxx.x.x.x:27015 bijvoorbeeld) Vaag! Iemand zelfde probleem?

[ Voor 147% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2003 17:33 ]

• BaBBeloedie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-01 21:55
probeer is www.hlsw.net errug relaxt tooltje

Verwijderd

Topicstarter
Dat is inderdaad een prima oplossing. Lekker snel ook, maar weet iemand hiervan misschien een goede serverlist met nederlandse servers?

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-10-2025

Collaborator

You! Cake or Death?

The All Seying eye is imo beter omdat hij vanzelf alle servers opzoekt :)

This space is occupied

Pagina: 1