Toon posts:

Video gecaptured, maar ik zie lijnen op het beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Eindelijk die DVD brander in huis, dus ik vond het tijd om maar eens mijn digitale video's, opgenomen met mijn Sony DCR-TRV25E Digitale videocamera, te bewerken en op DVD te zetten...

Ik gebruik hiervoor:
- Firewire
- Adobe Premiere 6.5

Dus video gecaptured met Premiere, niks aan de hand. In een project gezet, niks aan de hand, en vervolgens geëxporteerd in het DV AVI codec....in Premiere wordt de video goed weergeven.

Maar zodra ik het eindresultaat bekijk met Windows Media Player 9, zie ik op bepaalde momenten lijnen door het beeld lopen. Bijvoorbeeld wanneer er een schijn object gefilmd wordt? Wat is er aan de hand???

Waarom zie ik dit lijnen? Heeft het te maken met Media Player? Of doe ik iets fout? En moet ik mij zorgen maken over de uiteindelijke kwaliteit op mijn TV? Wat is het?

Hopelijk kan iemand hier een licht op werpen...

Alvast bedankt! _/-\o_

Verwijderd

Is dat niet gewoon interlacing (en dat kun je dus oplossen d.m.v. deinterlacing)? Kun je een plaatje laten zien?

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:00

RSP

Als je de file naar een DVD schrijft zijn de lijntjes weg :) probeer het maar eens door de file terug te zetten op de tape van je camera, dan speelt ie ook weer goed af :)

Verwijderd

Topicstarter
Wat raar, ik heb die film nu al 3 keer opnieuw proberen in te voegen, voordat jullie reply'den, en uiteindelijk eindig ik weer met een film met lijnen op mn PC, maar daarnet draai ik em nog een keer, en de lijnen zijn weg :+ , dus ik weet niet wat t precies is, maar iig, bedankt voor jullie snelle replies! En ik ben blij dat ze verdwenen zijn als ik ze op mn DVD speler afspeel...thx