Toon posts:

WLAN BenQ AWL700 problemen icm Windows XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een apart probleem met mijn AWL700 wlan router in combinatie met Windows XP computers. Mijn situatie is alsvolgt:

Kabelfoon Modem -> AWL700 -> 1x Win98, 1x Win2K, 1x WinXP (met sweex WLAN) en 1x WinXP (met BenQ AWL100).

De netwerkkaarten zelf functioneren perfect, onder andere op mijn uni getest (de WinXP met BenQ kaart) en de rest in AdHoc verbindingen. Haal tot 800 kb/s, dus perfect.

Internetverbinding doet het ook perfect, hang nu lekker ongeveer in de meterkast te internetten met mijn laptop, maar das een detail :).

Verder gaat het internetten via het accespoint ook perfect, zolang alleen maar de Win98 en de Win2K computers eraan hangen. Zodra ik één van de WinXP computers eraan hang valt de verbinding voor alle computers meteen helemaal weg en is er geen dataverkeer meer mogelijk.

De router is voorzien van de nieuwste firmware. Ook heb ik al contact gezocht met BenQ zelf, ze zijn erg behulpzaam, maar erg veel ermee opgeschoten ben ik niet.

Heeft iemand mischien ook dit probleem, en zo ja, ook een oplossing hiervoor? Ook andere tips/suggesties zijn welkom.