PIII Intel Celeron 1.3 ghz doet niks!

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

• WBFT
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-02-2024
Een goeie middag, ik heb een
RedFox BX-6VP2 moederbord met een PIII Intel Celeron 1.3 GHz processor. (Socket 370) Daarin bevindt zich een 128MB geheugen kaart en een ATI Radeon 7500 series videokaartje!

Wat is nu het probleem, als ik mijn computer aanzet krijg ik niks anders te horen dan het gezoem van de CPU koeler en voor de rest niks. Er gebeurt ook niks op het scherm. Ik dacht dat het misschien aan de videokaart lag dus had ik er een PCI (ATI Sapphire) ingegooid. Maar er veranderd niks. Ik heb voor de rest nog niks aan mijn computer hangen dus wat kan het zijn?

En mijn moederbord kan geen 1.3 GHz aan maar hij moet kunnen werken op 1000 Mhz en daar heb ik de jumpers op staan!

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Groeten Pieter

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-08 12:43

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Kan je moederboard wel een Celeron tualatin aan? Anders zul je de Tualatin mod uit moeten voeren of een powerleap convertor moeten kopen.

Hoe wou je 'm uberhaubt op 1000 laten draaien als de multiplier gelockt is? Dan kun je nog zoveel met jumpers klieren, maar werken zal het niet doen.

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 12:52

EXX

EXtended eXchange

Dit moederbordje dus: http://www.redfox-online.com/Prod.%20Mainboard%20BX-6VP2.htm

Staat iig niet bij de compatibilitylist van de upgradeware slot-T adaptor, en dat geeft te denken. Aan de andere kant, een moederbordje wat Coppermines aankan, zou eigenlijk ook Tualatins moeten kunnen draaien, zei het met een Powerleap of Slot-T adaptor, of met de Tualatin mod.

Wat voor een slot-1 adaptor heb je gebruikt?

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:58

JvS

Ik heb hem zelf ook

uitsluiten is het enige wat je kan doen.
Alles loshalen en dus alleen met het moederbord opstarten, als dat goed gaat (geeft juiste alarmsginaal) alleen met proc ingeprikt opstarten, als dat goed gaat (juiste alarm signaal) met geheugen erbij

etc etc

je moet het zelf allemaal uitsluiten

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Abbadon
  • Laatst online: 16-08 23:05
Je hebt een BX bord en die gaan sowieso niet zomaar werken met een Tualatin. Daar heb je zoals gezegd een adapter voor nodig of je moet je bord gaan modden. Zie o.a. dit topic: Tualatin op 440BX/815E mod werkt! :) Verder is er genoeg met de search over te vinden.

[edit]Sorry, het is helemaal geen BX, google zette me op het verkeerde been :?

[ Voor 15% gewijzigd door Abbadon op 22-08-2003 15:53 ]

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Abbadon
Nu breekt me de klomp! In de link van EXX staat duidelijk dat er een VIA Apollo chipset op zit, kijk je vervolgens in de manual van dat bord dan staat dat er een Intel BX chipset op zit. OMG, ze weten daar bij Red-Fox zelf geen eens wat er op zit 8)7

• EXX

EXX

EXtended eXchange

LOL, ik was al bezig een mailtje het sturen hierover richting Abbadon toen ik merkte dat het topic weer open was.

Overigens zegt de verwarrende naamgeving veel op de "kwaliteit" van de fabrikant. :P

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Verwijderd

zandpaddo zegt het al , de muliplier van de cpu is gelockt , dit werkt echt niet

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12:39
Verwijderd schreef op 22 August 2003 @ 16:10:
zandpaddo zegt het al , de muliplier van de cpu is gelockt , dit werkt echt niet
Maakt niet uit. Dan gaat ie gewoon op 1300 MHz werken.
Heeft in principe ook niets met het moederbord te maken, die voorziet gewoon een FSB van 100/133 MHz.

Enige probleem is inderdaad de voedingsspaning die de socket gaat leveren aan de CPU.

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Net omdat de CPU gelockt is, maakt het niet uit of je op het moederbord de juiste multiplier kan jumperen. Eigenlijk maken de multiplier jumpers geen bal uit (mijn eigen P2B staat ook gejumpered op x8 bij een Celly 1300 en het werkt prima). Daar zit het probleem niet.

edit:

Domino is was me voor :P

Ik denk gewoon dat de TS een Tualatin CPU in een Coppermine slot adaptor heeft gefrutselt, en dat gaat dus echt niet werken. Dan krijg je precies datgene wat er beschreven wordt: een compleet dood systeem met alleen draaiende ventilatoren.

[ Voor 5% gewijzigd door EXX op 22-08-2003 16:15 ]

Verwijderd

Domino schreef op 22 August 2003 @ 16:12:
[...]

Maakt niet uit. Dan gaat ie gewoon op 1300 MHz werken.
Heeft in principe ook niets met het moederbord te maken, die voorziet gewoon een FSB van 100/133 MHz.
Dat werkt lang niet altijd. Ik heb zelf ook een bord gehad met een Celeron-366 erop wat maximaal een multiplier van 6.5x aankon (433MHz). Als je daar een Celeron-466 of 500 opprikte gebeurde er niets, systeem bleef helemaal dood. Later is er een BIOS-upgrade voor uitgekomen en toen werkte het wel. Als jouw BIOS die multiplier niet ondersteunt is de kans dus groot dat hij gewoon dood blijft.

Verwijderd

het bordje blijft wel degelijk dood waneer er een cpu met een te hoge multiplier is geplaatst

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Dat kan (zoals nare man opmerkte) door BIOS veroorzaakt worden. Maar dat heeft met de multiplier op zich niets te maken; BIOS herkent de CPU niet en weigert te starten. Een BIOS upgrade is dan het enigste wat je kan doen. Daarvoor het je dan een (oudere) CPU nodig die BIOS wel herkent.

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08 19:29
WBFT schreef op 22 August 2003 @ 15:32:
Een goeie middag, ik heb een
RedFox BX-6VP2 moederbord met een PIII Intel Celeron 1.3 GHz processor. (Socket 370) Daarin bevindt zich een 128MB geheugen kaart en een ATI Radeon 7500 series videokaartje!

Wat is nu het probleem, als ik mijn computer aanzet krijg ik niks anders te horen dan het gezoem van de CPU koeler en voor de rest niks. Er gebeurt ook niks op het scherm. Ik dacht dat het misschien aan de videokaart lag dus had ik er een PCI (ATI Sapphire) ingegooid. Maar er veranderd niks. Ik heb voor de rest nog niks aan mijn computer hangen dus wat kan het zijn?

En mijn moederbord kan geen 1.3 GHz aan maar hij moet kunnen werken op 1000 Mhz en daar heb ik de jumpers op staan!

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Groeten Pieter
Topic : "DOET NIKS"

Alsjeblieft, wees volgende keer wat duidelijker dan de omschrijving "doet niks" een paar keer geven...

We zijn hier geen ala -typ-miep-forum-die-denkt-dat-ze-alles-van-computers-weet-omdat-ze-al-begonnen-was-met-wordperfect-5.1- maar -Tweaker- forum |:(

[ Voor 9% gewijzigd door Sluuut op 22-08-2003 16:26 ]

57696520646974206c65657374206973206e657264

• Abbadon
Hoe dan ook, BX of Apollo Pro133, beiden werken niet met een Tualatin (wat een 1.3GHz Celeron per definitie is). Ik doe 'm nu toch dicht want deze issue is nu wel duidelijk. Nogmaals, zie voor het aan de praat krijgen van een Tualatin op een dergelijk bord de search. Hier twee links naar bedrijven die adapters maken/verkopen om Tualatins op oudere borden aan de praat te krijgen: http://www.upgradeware.com en http://www.powerleap.nl Een andere optie is een Coppermine op de kop tikken. Succes :)

[edit]Oh en Sluuut, doe een beetje relaxed man. Nergens voor nodig je zo op te winden, schiet niemand wat mee op.

[ Voor 11% gewijzigd door Abbadon op 22-08-2003 16:38 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.