Toon posts:

iRock 730i de beste kleine mp3 speler?

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben informatie vergaren van KLEINE mp3 spelers (geen 12 cm cd) op mp3spelers.nl. De iRock 730i hebben ze nieuw.

8 iRock 730i reviews
hier: http://www.techview.nl/products/1059
Daarop staan links naar acht andere website die een uitgebreide review doen.

Volgens mij is het een perfect dingetje. Vooral de bescherming met dat hoesje vind ik erg mooi en de grote lcd display. Verder ook behoorlijk wat mogelijkheden: voice recorder, mp3 interactive, random playback. Er zit alleen geen turner op dus om hem op je boxen aan te sluiten.

Ik zit verder te denken aan de napa mcd381 of de mambox p505. Die zijn beide onder de 100 euro en hebben ook goede geluidskwaliteit. De eerste werkt met 8mm cd's. Ik zie zonet dat de napa niet meer op mp3spelers.nl staat. Weet iemand een goede review site ook met foto's met in- en uitgangen erbij voor deze spelers? Via google niet echt makkelijk te vinden en verder alleen op kieskeurig.nl gekeken. Weet iemand of de napa mcd381 goed is qua duurzaamheid? En hoeveel kosten 8mm cd'tje, werkt op elke cd schrijver?

Ik vond eerst de Diva ook interessant, heeft ook goede geluidskwaliteit, maar het klepje van de batterijhouder schijnt nogal snel gaar te zijn. Zonde, vond die compact flash icm mijn palmtop wel geschikt alhoewel dat wel extra batterij kost.

De chic mp30 mp3 speler is duurder dan de iRock en zie geen verbeteringen tov de iRock.

De rest is meteen een stuk duurder.

Verwijderd

Topicstarter
Nadeel ontdekt: de iRock is niet fireware upgradable. Dus nieuwe formaten zal hij nooit ondersteunen.

Van boven genoemde is verder alleen de diva fireware-upgradable. Op mp3spelers staat verder ook nog de Alltec EZ3 128Mb van 140 euro die upgradable is. De rest van de spelers worden allemaal duurder dan 200 euro maar daarvan zijn de meeste ook wel upgradable. Zelf zoek ik toch wel iets onder de 140 euro.

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2003 18:39 ]

• Josh
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-12-2021

Josh

A Cloggy in Norway

De plaatjes daar doen het niet, evenals de links. Ligt het aan mij? Of ben ik te lui om te googelen? ;)

Verwijderd

Een collega van mij heeft de irock 730i (+ sennheiser oortelefoon) nu ongeveer 2 weken en hij is er helemaal wild van en zit heel de dag MP3i bestanden te maken/downloaden.Ik moet ook eerlijk zeggen het is een mooi apparaat (zeker het display) en het ding voelt goed stevig aan.Best een hele goede speler denk ik.

• da_rippah
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
Een vriend van mij heeft net de Diva gekocht, ook wel een mooi dingetje.

De I-bead lijkt me ook vet, zie het grote topic wat er in GT over loopt.

Nu ik het gelezen heb lijkt me die Irock ook wel goed, hij heeft alles wat bijvoorbeeld de MPman F50 of de Diva heeft, en hij is minder duur en heeft ook nog eens een groot display.. Kan iemand me wat vertellen over het gebruiksgemak/geluidskwaliteit?

[ Voor 47% gewijzigd door da_rippah op 22-08-2003 21:04 ]

Verwijderd

da_rippah schreef op 22 August 2003 @ 21:01:
Een vriend van mij heeft net de Diva gekocht, ook wel een mooi dingetje.

De I-bead lijkt me ook vet, zie het grote topic wat er in GT over loopt.

Nu ik het gelezen heb lijkt me die Irock ook wel goed, hij heeft alles wat bijvoorbeeld de MPman F50 of de Diva heeft, en hij is minder duur en heeft ook nog eens een groot display.. Kan iemand me wat vertellen over het gebruiksgemak/geluidskwaliteit?
Geluidskwaliteit is echt heel goed en doet niet onder voor mijn H&B jukebox (Xlcef), het gebruiksgemak kan ik minder goed over oordelen omdat ik hem niet heel goed heb getest maar ik had het binnen een paar minuten wel door (er zitten wel veel functies op).

Verwijderd

Topicstarter
Het is jammer dat ie geen compact flash ondersteund ipv smartmedia. Anders had ik deze zeker genomen! Ik wil toch al gauw minimaal een 512 mb in mijn mp3 speler hebben en compact flash is dan volgens mij het goedkoopst. Bovendien kan ik het kaartje dan ook nog eens gebruiken in mijn ixus 400 camera en palmtop. Daarom ga ik nu waarschijnlijk voor de diva ondanks dat hij vrij snel kan beschadigen en het batterij klepje niet erg stevig is. Ik koop het officiele hoesje van de diva erbij zodat dit niet zo snel zal gebeuren.

Verwijderd

Grappig de iRock stond zaterdag groot met FOTO in de telegraaf met een link naar mp3cdspeler.nl ook de Samsung en nog een andere speler stond erin

Verwijderd

hm... ik vind de i'rock maar nox, is dat ding niet enorm groot?!
ik heb de i-bead, hiervoor had ik een Nex IA wat ik al HELEMAAL nix vond, groot en log, had ook een vrij groot lcd scherm, maar daar merkte je niet zo veel van omdat er een brakke backlite op zit.

maarjah, verder heb ik me niet verdiept in deze speler omdat zijn uiterlijk me niet bevalt, hij heeft niet echt een symetrische vorm, wat wel mooi uitkomt in een broekzak :9

Verwijderd

1. Waar is deze mp3 speler te koop?
Heb zelf alleen kunnen ontdekken bij www.mp3cdspeler.nl
http://www.mp3cdspeler.nl/winkel/?produkt&id=379

2. http://www.tweakzone.nl/extreviews/102
Kun je ècht niet "doorspoelen"???

3. En nog een vraag: Zag op de site van de fabrikant allemaal MP3i nummers om te downloaden. Wel allemaal onbekenden. Kun je zelf met die software ook aan bestaande gewone MP3nummers je eigen plaatjes ed toevoegen, of moeten die al zo zijn opgemaakt als je ze download?
Pagina: 1