Alg uit WC krijgen?

Pagina: 1
Acties:
  • 631 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• RommelD
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-05-2022

RommelD

Stargate overheerscht!

Topicstarter
Heb mijn WC setup een weekje proef laten draaien buiten mijn compu. Met alleen gedest. water. Maar nu is het water groenig geworden = alg vorming. Als de set in mijn compu gaat gaat er een 1:3 gedem. water:koelvloeistof in. Die koelvloeistof is tegen de algen.

Nu komt mijn vraag. Als ik het water er uit heb gepompt en nieuw water + koelvloeistof erin heb gedaan, is dan die algen troep weg? Of blijft het aan de binnenkant van de slangen en de binnenkant van de blokjes zitten? Is 1 keer met nieuw gedem. water spoelen genoeg om het weg te krijgen? Dus zeg maar een halve liter doorpompen? Er gaat 0.2 liter in het hele systeem.

Of zou het alg vanzelf weggaan als ik gedes. water + koelvloeistof laat draaien in de setup na een weekje ofzo?

X2 3800+@2700@1.67 volt@WC, 2*512 mb G-Skill PC3500 @ 245 2-2-2-5, Sparkle 7800 GTX@515-1400

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-02 10:38
Volgens mij hielp chloor er goed tegen.

Gewoon een tijdje laten doorpompen

Verdunt natuurlijk :p

[ Voor 14% gewijzigd door Steefph op 22-08-2003 15:35 ]

Alles is terug te redeneren naar 4

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-02 16:04
die verhouding kan beter 3:1 worden, anders koelt het helemaal niet zo goed.

Je zou ook wat zeepsop er in kunnen doen. Of terpetine, spiritus. Maar geen thinner, en ook geen ammonia.
In de FAQ staat welke vloeistof je kan gebruiken als je je set hebt ingebouwd.

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:44

KneoK

Not in a million lightyears

Als je nou bijvoorbeeld je CPU blokje even ertussen uit haalt, dan heb je 2 slangetjes. Als je dan 2 emmers neemt, eentje met schoon water en een lege, dan laat je gewoon even het zooitje goed door spoelen.

Lijkt mij wel voldoende...

• RommelD

RommelD

Stargate overheerscht!

Topicstarter
Ik weet dat ik 3:1 gedem. water:koelvloeistof erin moet doen. Als je dan nieuw begint komt er geen alg in. Maar als er al alg in de slangenwanden zit. Gaat dat dan weg met dit mengsel? Lost het zeg maar op?

X2 3800+@2700@1.67 volt@WC, 2*512 mb G-Skill PC3500 @ 245 2-2-2-5, Sparkle 7800 GTX@515-1400

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Denk niet dat het gaat oplossen... Denk dat je veel moet spoelen.. Desnoods met chloor of een ander middel wat je slangen en pomp niet aantast... Zal een tijdje duuren maar gaat d'r wel uit hoor!

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Verwijderd

Nee, dat spul blijft redelijk goed zitten aan de binnenkant van je slangen/waterblok. Een behoorlijk sterke chloor(bleekmiddel)oplossing is wel in staat om dat spul weg te krijgen.

Je ziet het vanzelf aan je slangen :)

Verwijderd

een visje kopen? ;)
Ik zou eens naar een winkel gaan met veel van dat soort producten en gewoon even vragen :)

Verwijderd

Pak een dunne stuk, wind daar wat oude stof overheen en steek deze door je slangen.
Zo kun je heel makelijk de binnenkant 'poetsen'

• caspergt
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-04-2025
hogedruk spuit erop ???? :P
Neem gewoon waterwetter ofzo dat gaat alg tegen dacht ik

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

• RommelD

RommelD

Stargate overheerscht!

Topicstarter
Beetje jammer dat het niet oplost. Misschien dan maar effe een tijdje doorspoelen met kraanwater. Daarna nog beetje doorspoelen met demi water. En dan demi+koelvloe. mix erin. Beetje jammer dat alg :(

Verwijderd

ik gebruik hier gewoon demi water en verder nix draait al iets meer dan een half jaar geen problemen geen algen of wat dergelijks :).

• lordofthelints
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09-2025

lordofthelints

Evil_ivanhoe in former GoTlife

Wc eend gebruiken en eventueel onstane remsporen na gebruik direct verwijderen helps with me... :+

Moederborden..... Kunnen die in de afwasmachine??? || Specs, zie: http://specs.tweak.to/list/2481

Verwijderd

heb voor m'n aquarium anti-alg spul, verkrijgbaar bij de dierenwinkel. zal ook wel werken in waterkoeling setups?

• Tjaps
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Hoe krijg je trouwesn alg in je systeem ??
Ik draai al tijden met alleen demi water en heb helemaal nergens last van.

• pSycho-Y2K
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-04-2025
Evil_ivanhoe schreef op 22 August 2003 @ 17:53:
Wc eend gebruiken en eventueel onstane remsporen na gebruik direct verwijderen helps with me... :+
:+ :+

• RommelD

RommelD

Stargate overheerscht!

Topicstarter
Ik denk dat het door mijn reservoir erin is gekomen. Die had ik wel een paar keer open gehad om te vullen en om te luisteren of ie veel lawaai maakte. Wat denken jullie?

• da_rippah
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
Hehe, ik heb op mijn vakantiewerk vandaag heel wat kilootjes alg weg moeten halen :P

Maar idd zoals de meesten hier al zeggen zou chloor de trick moeten doen :)

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:13

Mad_Demon

de dokter

*Grom* het eerste wat bij me op kwam waren die tabletten die je in de toiletpot gooit :{

Ik begin ontwenningsverschijnselen te krijgen ;(
* Mad_Demon is een tijdje terug van waterkoeling afgestapt

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

• AirX
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:19

AirX

Tweak Guru

ik zou geen Bleekmiddel/chloor gebruiken. Niet echt goed voor je sileconen slangetjes / ringetjes van je pompje. Je kunt oeverigens wel anitalg bij de locale vis en dier speciaalzaak krijgen. Even in je reservoir oplossen (als ik 2 tabletten op 5 L water moeten dan er natuurlijk 4 in doen ;), het moet helpen :)). En dan moet je een heel eind komen.

• RommelD

RommelD

Stargate overheerscht!

Topicstarter
Ik moet dus aanstaande zondag mijn setup inbouwen. Dus dan moeten de slangen ook schoon.

Verwijderd

Heb hier ook last van iets, maar geen alg, het is namelijk wit vooral in de slangen zie je dat het korreltjes zijn. Is dit gewoon kalk of is mijn alluminium blokje of radiator aan het vergaan ofzo.

• RommelD

RommelD

Stargate overheerscht!

Topicstarter
Hoe lang draait je setup al? Misschien is het wel ruis van uit je radiator.

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:27

rimpeldinky

nani?

mijn setup heeft een week gedraait met 60% chloor dus chloor is geen probleem hoor, ik had het om mijn radiator schoon te spoellen

*burp*

• RommelD

RommelD

Stargate overheerscht!

Topicstarter
Ik had net effe gebeld met een vriend van me die al jaren in een dierenwinkel werkt. (waaronder ook vissen met je raad het al, aquariums) Hij zei dat er eigenlijk bijna geen alg kan onstaan in gedem. water. Dus het moet wel gewonen verontreiniging van het rad zijn. Dus ik ga gewoon effe alles doorspoelen en hopen dat alles weer normaal is.

Verwijderd

ik heb ook ff een vraagje :)
Ik heb in mijn wc gewoon water gebruikt met anti corrsie middel is er dan ook nog kans op algen?

Alvast dank je wel :)

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:13

Mad_Demon

de dokter

De kans op algen is er altijd wel. Hoe groot die kans is hangt af van de hoeveelheid en soort toegevoegde stof. Het is vaak een kwestie van domweg uitproberen.
Mochten er toch algen in komen dan spoel je het systeem gewoon even door (klusje van 2 á 3 uur) en je kunt weer aan de slag :)
Ik heb veel huis-tuin-en-keuken-middeltjes geprobeerd en ik heb niks gevonden dat echt effectief is tegen algen. Voor Koolance systemen kun je flesjes bestellen die je in een aantal liter kraanwater doet en beschermd tegen corrosie en groei van microörganismen. Die zijn volgens mij gewoon los bestelbaar dus je hoeft niet meteen een Koolance kast aan te schaffen :+

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-01 10:55
Ik heb m'n WC setup vol met demi water gedaan, 1 cm van m'n reservoir ruimte gelaten en daarin antivries. (is heel klein reservoir, iets van 6x6 cm ofzo van boven) Nog geen algje gezien :)

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

Pagina: 1