Wlan op Hp Ipaq 5550 wil niet werken...

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

• Shagura
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-08 07:07
Ik heb alles ingesteld met wep en het wil gewoon niet werken. Als ik wep uitzet op mijn access point (en ipaq) werkt alles wel vrolijk, maar zodra ik wep instel zegt de ipaq alleen dat het netwerk 'available' is, maar wil vervolgens niet connecten.

De instellingen staan op de pocket pc precies hetzelfde als op het access point: shared mode en de key heb ik ook al 20 keer opnieuw ingesteld.

Verder staat er bij de ip-instellingen van de wlan kaart op de ipaq een vaag ip-adres als hij op automatisch een ip-adres verkrijgen staat:

fe80::202::8aff::fea

Dit lijkt een beetje op een IPv6 adres ofzo, maar ik snap er in ieder geval geen bal meer van.

Op een ander wireless netwerk van een vriend (zonder wep) werkt hij ook gewoon...

• Shagura
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-08 07:07
Nou de ipaq connect nu wel met de access point, maar verder kun je niet internetten en ziet hij het netwerk ook niet. Als ik dan kijk welk ip-adres hij krijgt van de dhcp server zie ik of het bovenstaande of een ip-adres als 169.254.193.228 terwijl ik geen idee heb hoe hij aan dat ip-adres komt. De router zegt gewoon dat hij geen ip-adres aan de ipaq heeft gegeven. Handmatig een ip-adres en gateway instellen werkt ook niet en ik weet weer niet wat ik moet doen :(

Waarschijnlijk ligt het nog steeds aan de wep maar die staat gewoon voor zover ik weet goed :(

edit:
Verder ziet niemand op het netwerk de ipaq ook, maar ik vroeg me af of er misschien ergens een dos-promt in windows ce zit oid waarmee ik kan pingen, want dat zou wel handig zijn.

[ Voor 35% gewijzigd door Shagura op 23-08-2003 19:47 ]

• original4u
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Je moet wel een mac adres geven aan het wireles netwerkt...

1) download IPconfig voor je Ipac
2) Zoek daarmee je Mac-adres op en stel die in op het netwerk zodat je verbinding kan maken en mag maken!!! >:)

Verwijderd

Ik gok dat hij dit na 3 maanden wel zelf heeft uitgevonden 8)7

Dit topic is gesloten.