Zit beetje vast met met query, hij werkt helemaal goed, maar wil er nog 1 onderdeel aan toevoegen. Hij moet namelijk kijken of de betreffende gebruiker online is. DIt moet hij doen door uit de tabel 'f_online' de gegevens te halen.
Dit is me normale query. Nu dacht ik, dan voeg ik aan de SELECT o.user AS onlineuser toe, en dan aan FROM f_online o. Helaas werkte dit niet, kreeg veel te veel resultaten, en allemaal dubbel. Als een AND p.user = o.user toevoeg krijg ik alleen de resultaten als de user ook echt online is.
Hoe kan ik dit nou oplossen dat ik gewoon alle resultaten krijg, en een waarde als hij wel online of een waarde als hij niet online is
Al vast bedankt voor de moeite
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| SELECT p.post,p.user,p.body,p.date,p.edit,p.editdate,p.code,p.ip,g.id,g.gebruikersnaam,g.website,g.icon,g.onderschrift,g.sig, s.s_rank, s.f_rank, s.m_rank FROM f_post p, f_topic t, gebruikers g, gebruikers_settings s WHERE p.topic = $id AND g.id = p.user AND t.topic = $id AND g.id = s.id ORDER BY p.post ASC LIMIT $start, $ppp |
Dit is me normale query. Nu dacht ik, dan voeg ik aan de SELECT o.user AS onlineuser toe, en dan aan FROM f_online o. Helaas werkte dit niet, kreeg veel te veel resultaten, en allemaal dubbel. Als een AND p.user = o.user toevoeg krijg ik alleen de resultaten als de user ook echt online is.
Hoe kan ik dit nou oplossen dat ik gewoon alle resultaten krijg, en een waarde als hij wel online of een waarde als hij niet online is