Toon posts:

FX58 / G550 op 3 TFT schermen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo ik heb een vraagje die waarschijnlijk al een keertje of 4 a 5 is langsgekomen maar ik heb bij geen 1 Discussie een DUIDELIJKE ANTWOORD gelezen over 2 VGA kaarten in 1 computer

als je ff als voorbeeld kijkt in de computer van femme

die heeft 1 Matrox G550 > AGP
die heeft 1 Matrox G440 > PCI (dont flame me als ik het verkeerd om zeg ofzo)

okay ik heb ivm met ruimte en school en werk zo zelfde soort systeemnodig
en nou luid mijn vraag erg simpel

ik heb een Chaintech FX5800Ultra blabla.. in mijn AGP slot zitten
daarop zit een Acer AL732 17" TFT monitor

nu wil ik 2 x iliyama 17" erbij hangen op een Matrox G550 PCI kaart

nu terzake

kan dit deze opstelling? of moeten er nog speciale instelilngen worden gedaan
want voor gamen moet die echt alleen maar mijn middelste scherm pakken ivm die Geforce FX5800...

die 3 TFT schermen komen er sowieso maar ik wil absoluut gene MAtrox pharelia geval nemen want die zijn niet vooruit te branden!!!!

Met vriendelijk groet,

Bob

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:05
Ja, dat werkt. Je moet gewoon onder Windows (ik neem aan dat je dat gaat draaien) het scherm wat aan de FX5800blabla hangt als primair instellen. Heb hier ook drie TFT's aan twee kaarten (waarvan er twee aan de PCI kaart). Maar bestaat er eigenlijk wel een G550 PCI :? Ik geloof van niet (wel een G450 PCI)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• igg
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-10-2025

igg

waar een wil is ben ik weg

[blondmodus] Heb je echt een dual-pci kaart nodig, (oftewel kan er maar 1 scherm aan die 5800) ? [/blondmodus]

NUON: sponsored by igg (xp2600+, xp1600+, dual duron1000, dual pI, pII, 3x celeron)

Verwijderd

Topicstarter
Abbadon schreef op 22 August 2003 @ 16:15:
Ja, dat werkt. Je moet gewoon onder Windows (ik neem aan dat je dat gaat draaien) het scherm wat aan de FX5800blabla hangt als primair instellen. Heb hier ook drie TFT's aan twee kaarten (waarvan er twee aan de PCI kaart). Maar bestaat er eigenlijk wel een G550 PCI :? Ik geloof van niet (wel een G450 PCI)
nee je heb idd gelijk :) ja het moet dus een G450 kaartje zijn de G550 is alleen voor AGP (zat ff te :z )

maar thanks voor de tip, en nu weet ik dus ook gelijk dat het dus kan wat ik wil 8)
igg schreef op 22 August 2003 @ 19:56:
[blondmodus] Heb je echt een dual-pci kaart nodig, (oftewel kan er maar 1 scherm aan die 5800) ? [/blondmodus]
er kunnen er wel 2 aangesloten worden, maar omdat ik alleen maar wil gamen op me FX5800 (middelste scherm dus) heb ik juist een andere kaart met Dual head functie gekocht zodat ik alleen mijn windows bureaubladen uitbreid zeg maar

in windows heb ik dus 3 schermen actief (1 heel groot bureaublad zeg maar 8) )
en tijdens gamen heb ik er maar 1 (heb ik ook maar 1 nodig ;) ) en zijn de andere schermen zwart (weet niet psies wat er dan gaat gebeuren :? eigenlijk...

• igg
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-10-2025

igg

waar een wil is ben ik weg

??

Wat is het probleem van 2 schermen aan je 5800 te hangen dan? Hier hangen 4 schermen aan 3 kaarten, waarvan 2 aan m'n "game"-kaart. Wanneer ik ga gamen starten spellen gewoon op m'n primaire scherm.
Met een ultramon kun je makkelijk programma's aan monitoren toewijzen etc.

NUON: sponsored by igg (xp2600+, xp1600+, dual duron1000, dual pI, pII, 3x celeron)