form gegevens doorgeven

Pagina: 1
Acties:

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-08 16:39
Ik ben bezig met een nieuwssubmitter ( http://131.155.240.208/berson/admin/toevoegen.html ), en ik zit even met een probleempje. De onderste knoppen kunnen gebruikt worden om een formulier aan te maken. Ik kan daar dus aanklikken of de gebruiker om zijn naam, adres, woonplaats, emailadres en telefoonnummer gevraagd moet worden. Nu probeer ik te bedenken hoe ik de waarde van die knoppen het beste door kan geven. Het geheel wordt in een mysql-database gezet, en het lijkt mij het mooist om voor elke knop een aparte kolom te maken.
Ik kan uiteraard voor elke knop een apart hidden-field aanmaken, maar das een beetje onhandig en niet zo mooi naar mijn mening. Ik heb elke knop een eigen id gegeven (om de kleur te laten veranderen), en dan zou ik dus voor de hidden-field weer een ander id moeten maken.
Wat zou de mooiste manier zijn? In php of javascript, maakt niet uit.

Opties die ik zelf in gedachten heb:
hidden veld voor elke knop
met de url meegeven (toevoegen.php?naam=on&adres=off enz)
mbv php-sessies

[ Voor 8% gewijzigd door Dr_Frickin_Evil op 22-08-2003 14:59 ]

Verwijderd

Ik zou voor javascript kiezen je kan daar namelijk gebruik maken van window.open

• Dr_Frickin_Evil
uhm, ja en dan....?

Verwijderd

Als je een beetje uit de weg kan met PHP kan je het natuurlijk daarin maken,
dat is een stuk makkelijker als je het toch naar een mysql-database wil schrijven,

desnoods wil ik je ook nog wel helpen...

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:14

Bosmonster

*zucht*

Ehh.. snap het probleem niet.. daar hebbie toch gewoon checkboxes voor? En als je dat perse zo met toggle-buttons wilt doen, dan sla je dat toch op in een hidden form-field? Daar zijn die dingen voor...

Geen idee hoe (of waarom) je dat anders zou willen doen...

• Dr_Frickin_Evil
Ja dat is wel zo. Maar er komen waarschijnlijk nog wel wat meer knoppen bij, en dan krijg ik uiteindelijk wel heel veel verschillende hidden fields, en dus ook heel veel id's (aparte naam voor elke knop, en nog 1 voor de hidden form fields), vind ik niet handig. Ik doe het dan liever via de adresbalk.
Pagina: 1