Vanochtend wou ik mijn PC aanzetten. Ik druk op de power butten, maar helemaal nix. Stroom eraf, stroom er weer op... nog nix. Ik haal de kast open en zie het LEDje op het moederbord gewoon branden, dus ik denk, de power button zal wel kapot zijn. Ik verbind de 2 verbindinkjes even... maar nog steeds nix. Alles d´r uit gehaald, maar nog steeds nix. Ik dacht, mischien kortsluiting, dus hele moederbord eruit gehaald, en kaal gestart op een kartonnen doos
maar dus nog steeds niks.
Omdat ik verder geen andere voeding had heb ik de voeding van m´n server maar gebruikt
en alles werkte daarna gewoon naar behoren. Ik pak me oude voeding d´r bij en snuif d´r eens aan. Er zit niet een 'zwaar' verbrand luchtje aan, maar zo´n gemengd luchtje tussen 'nieuwigheid' en 'verbrand'. Na het openschroeven van de voeding heb ik de zekering gecontroleerd (welke nog intact was) en de elco´s gecheck, maar ik kon geen kapotte of bolle elco´s vinden. Ook kon ik geen echt brandplekken vinden, maar op 1 plek wel. Aan beide kanten van een weerstand zit op het punt waar de pootjes de PCB raken een bruine vlek... het lijkt aangebrand, maar er zit geen vreemd luchtje aan o.i.d...
Vanavond gaat me pa er naar kijken die wel verstand heeft van dat soort spul, maar weet iemand wat het mischien zou kunnen zijn? Onderdelen die vaak doorbranden of iets dergelijks... Ik zal zometeen even een foto met me brakke webcam maken van het aangebrande plekje, maar dan moet ik hem even los schroeven. Zometeen meer....
Edit:

Het gaat om de volgende voeding:
Chieftex 300 watt voeding (foutje in topic
)
Model: HPC-300-202
AC Input: 100 - 120 6A
200 - 240V 3A
Frequency: 50 tot 60 hz
Edit2:
Mja, ik heb em gekocht van DaMasterPnut... dat zal ´t zijn
Omdat ik verder geen andere voeding had heb ik de voeding van m´n server maar gebruikt
Vanavond gaat me pa er naar kijken die wel verstand heeft van dat soort spul, maar weet iemand wat het mischien zou kunnen zijn? Onderdelen die vaak doorbranden of iets dergelijks... Ik zal zometeen even een foto met me brakke webcam maken van het aangebrande plekje, maar dan moet ik hem even los schroeven. Zometeen meer....
Edit:

Het gaat om de volgende voeding:
Chieftex 300 watt voeding (foutje in topic
Model: HPC-300-202
AC Input: 100 - 120 6A
200 - 240V 3A
Frequency: 50 tot 60 hz
Edit2:
Mja, ik heb em gekocht van DaMasterPnut... dat zal ´t zijn
[ Voor 14% gewijzigd door m33p op 22-08-2003 15:29 ]